وبگردی 20:42 - 19 بهمن 1394
در اوج درد همچنان می خندد، خنده موهبتی ازلی برای اوست، او چیزی به نام گریه نمی شناسد و اکنون از شدت درد استخوان شکسته اش جای گریه و خنده را عوضی گرفته و رو به امدادگرانی که در تلاش برای انتقال او به بیمارستان با وانتی که شکل آمبولانس گرفته است، تبسم می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،دهها معلول ذهنی در مرکز نگهداری معلولان ذهنی حضرت ابوالفضل (ع) وضعیتی اینچنینی دارند ، معلولانی که حتی برخی از آنها ، سال هاست که خانواده هایشان، آنها را رها کرده و کم سن و سالشان پدر و مادر را از یاد برده اند و میانسال و کهنسالشان نیز برادر، خواهر و احیانا فرزند را دیگر نمی شناسند.

در دنیایی که خنده های همیشگی، این معلولان را فریبکارانه شاد نشان می دهد، دردهای عمیقی آنسوی وجودشان را می آزرد ، آنها در پشت میله های زندان خنده، دوران حبس ابدی تنهایی خود را می گذرانند.

دراین میان که ضعف روانی، جرح و صدمه را برایشان به ارمغان می آورد، حتی در مسیر انتقال به بیمارستان نیز این فراموش شدگان حیات ، باید درد انتقال با وسیله ای غیر درمانی را نیز بچشند.

معلولان ذهنی در مرکز نگهداری معلولان حضرت ابوالفضل (ع) مشکلات بیشماری دارند که یکی از تازه ترین آنها توقیف آمبولانس اهدایی خیری است که پس از طی کیلومترها از اروپا تا اردبیل، ماههاست که زیر باد و بوران در انتظار ترخیص گمرکی و ارایه خدمات به مظلوم ترین موجودات زمینی است.

داوود پیرعلایی خیری که زندگی اش را به پای معلولان ذهنی ریخته و با چنگ و دندان به کمک خیران این مرکز را اداره می کند، ناامیدانه با خبرنگار ایرنا از غم خاک خوردن آمبولانس اهدایی می گوید، هر چند که دهها درد و رنج و مشکل دیگر را نیز در کنار آن ردیف می کند.

وی افزود: بهار امسال یکی از خیرین اردبیلی مقیم آلمان با طی مسیر پنج هزار کیلومتری و تحمل سختی های فراوان یک دستگاه آمبولانس بنز به این مرکز اهدا کرده اما متاسفانه این خودرو از 11 ماه پیش گرفتار کاغذ بازی و مقررات پیچیده گمرکی شده و هنوز از گمرک اردبیل ترخیص نشده است.

وی با بیان اینکه با تلاش و پیگیری های بسیار برخی از مشکلات ترخیص این آمبولانس توسط مسئولان برطرف شد، افزود: اما انتظار از مسئولان این است که تمامی هزینه های گمرکی آن بخشوده شود تا معلولان این مرکز از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند.

پیرعلایی با بیان اینکه توجه به مقوله درمانی در این مرکز در اولویت نیازهاست ، بیان کرد:هم اکنون به دلیل نبود آمبولانس ، یک دستگاه وانت اهدایی به اتاقک مجهز شده و به عنوان آمبولانس برای انتقال معلولان به مراکز درمانی استفاده می شود.

وی با اشاره به مجهز بودن آمبولانس اهدایی خیر جدید گفت: با توجه به اینکه نیاز مبرم به این آمبولانس داریم و زمان نیز برای ترخیص آن تنگ شده است ، چشم امید به قلب های مهربان خیرینی داریم که برای دستگیری از مظلوم ترین موجودات این جهان بخشی از داشته های مادی خود را می بخشند تا حیات و شادی را با دیگران قسمت می کنند.

مدیرعامل مرکز نگهداری معلولان ذهنی حضرت ابوالفضل (ع) با اشاره به اینکه برای ترخیص این آمبولانس به 100 میلیون تومان نیاز است ، اضافه کرد: افراد متمول زیادی در کشور و در استان اردبیل وجود دارند که می توانند با اهدای مبلغی مشکل معلولان ذهنی این مرکز را رفع کنند.

وی بیان کرد: برای کمک به ترخیص این امبولانس شماره حساب 5585425271 بانک ملت شعبه بازار اردبیل افتتاح شده و افراد خیر می توانند کمک های نقدی خود را به این حساب واریز کنند و یا مبلغ اهدایی خود را به کارت بانکی شماره 6104337854203427 کارت به کارت کنند.

پیر علایی در تشریح وضعیت این مرکز گفت: 262 معلول ذهنی از تمام سنین در این مرکز نگهداری می شوند که 62 نفر از آنها مرد ، 52 نفر دختر و پسر زیر 14 سال و 150 نفر زن بزرگسال هستند.

پیرعلایی در نگهداری این معلولان از نیت نیکوکارانه برخی خیرینی سخن گفت که به دلیل بی بضاعتی ، داشته اندک خود را صرف خرید چند بسته پفک و بیسکوئیت برای کودکان این مرکز کرده و یا بانوان خیری که قطعه طلای خود را با چشمانی گریان به کودکان هدیه داده اند.

وی اظهارامیدواری کرد همت و غیرت چنین دست و دلبازانی آیینه عبرت افراد توانمند دیگری شود و قدمی برای رفع مشکلات این نیازمندان بی پناه بردارند.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی مسئولان به رفع مشکلات معلولان ، حل مشکلات آنها را حل مشکل جامعه دانست و گفت: این معلولان از ابتدایی ترین لذت های حیات محروم هستند و برای تداوم زندگی چشم یاری به همت افراد نیکوکار دوخته اند.

او هزینه ماهانه نگهداری معلولان این مرکز را دو میلیارد و 400 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: سازمان بهزیستی 820 میلیون ریال به صورت ماهانه به این مرکز کمک می کند و بقیه هزینه های این مرکز توسط مردم خیر تامین می شود.

پیرعلایی با اشاره به در حال ساخت بودن ساختمان دوم مرکز نگهداری معلولان حضرت ابوالفضل (ع) در اردبیل گفت: تاکنون برای ساخت این مرکز 60 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مسئولان دستگاه های خدمات رسان مانند آب و گاز در صدور مجوزهای این انشعابات اظهار کرد: این مجموعه برای نگهداری معلولان مرد که در ساختمان استیجاری نگهداری می شوند احداث می شود.

وی مساحت فضای در حال ساخت را 12 هزار و 9 متر اعلام کرد و افزود: زیربنای در حال احداث نیز 10 هزار و 300 متر بوده و برای تکمیل این ساختمان 50 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

مرکز نگهداری معلولین حضرت ابوالفضل (ع) اردبیل از سال 80 با 42 بیمار و 10 کارمند غیر بیمه ای تاسیس شده است.

7666190
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در این خبر به نام و ترتیب سوره‌های قرآن پرداخته‌ایم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تغییر عادات غذایی، کم آبی بدن و گرسنگی ناشی از روزه‌داری ممکن است روی خلق و خوی ما اثر بگذارد و زود عصبانی شویم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۸ آبان‌ماه سال گذشته طیف جدیدی از دستاوردهای خود را به نمایش گذاشت.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حل معما‌های ریاضی در کنار گذراندن وقت از جمله بهترین گزینه‌ها برای به چالش کشیدن مغز و تقویت آن محسوب می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حقیقت شب‌قدر منشأ و سرچشمه ولایت و حلقه اتصال بین نبوت و امامت حضرت زهرای‌اطهر (سلام الله علیها) است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» برخورد، شناسایی و دستگیری مالخران از جمله برنامه‌های اصلی پلیس آگاهی فراجا است زیرا بی‌شک مالخران در ایجاد انگیزه سارقان نقش مهمی دارند و به چرخه سرقت دامن می‌زنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های ماه مبارک رمضان برخی از افراد در وعده افطار و سحری زیاده روی می‌کنند و بعد از این ایام دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» سال ۱۴۰۲ درحالی به پایان رسید که شوک‌آورترین حادثه جنایی آن با قتل فجیع داریوش مهرجویی رقم خورد و تلخ‌ترین حادثه آن جنایت تروریستی در چهارمین مراسم شهادت شهید سلیمانی بود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شهرستان خاتم و شهرستان مروست» در استان یزد از مناطق بکری هستند که کمتر بدان توجه شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بحث تغییر مالکیت استقلال و پرسپولیس و انتقال دو باشگاه به بانک‌های ملت و تجارت در روز‌های اخیر بسیار جدی شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است