استانی 14:10 - 21 مرداد 1399
ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: حمایت و احیای صنایع کوچک موجب جهش تولید می‌شود.

فرماندار ساوه: احیای صنایع کوچک موجب جهش تولید می شود

علی میرزایی  امروز سه شنبه ۲۱ مردادماه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ساوه اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی، صنعت و تولید رویکرد مهم کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است و تشکیل مستمر جلسات کارگروه و بازدیدهای میدانی به همین منظور صورت می گیرد.

وی با تاکید بر نیاز کشور به تولید افزود: اشتغال‌زایی، صادرات محوری، ارزآوری، معرفی کالای ایرانی به جهان، رشد درآمدهای ملی، رسیدن به خودکفایی و قطع وابستگی به خارج از کشور از مزایای رونق و جهش در تولید است.

فرماندار ساوه از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت برای کشور یاد کرد و افزود: کاهش واردات و اتکا به توانمندی داخلی فرصتی است که برای کشور در نتیجه اعمال تحریم‌ها بوجود آمده است و خوشبختانه شعار حمایت از کالای ایرانی در جامعه در حال تحقق کامل است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی متاثر از تحریم‌ها افزود: خوشبختانه با اعمال سیاست‌های حمایت از تولید و با تلاش کارفرمایان و کارآفرینان و خویشتن داری جامعه کارگری به عنوان پیش قراولان جنگ اقتصادی فضای کار و تولید در بزرگترین شهر صنعتی کشور و شهرک های صنعتی غرق آباد و نوبران آرام بوده و به نسبت سایر شهرهای کشور با توجه به حجم بالای فعالیت صنایع و واحدهای تولیدی، کمترین تنش وجود دارد.

میرزایی تلاش مضاعف برای برون رفت از مشکلات تولید در شهرستان با عارضه‌یابی و احصای دقیق مشکلات به صورت مستمر را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای حل مشکلات برخی فشارها به دستگاه های اجرایی نظیر نظام بانکی، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و سایر دستگاه های خدمات رسان وارد می‌شود، اما خوشبختانه با هم‌افزایی و تعامل، رویکرد حمایت از تولید در شهرستان تقویت شده است.

وی حمایت از صنایع کوچک در نقاط کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته شهرستان نظیر روستاها و شهرهای کوچک را مورد تاکید قرار داد و افزود: بدیهی است که بازدهی صنایع کوچک به نسبت زودتر از صنایع متوسط و بزرگ است و می‌تواند با اشتغالزایی، هزینه کمتری برای کشور در پی داشته باشد.

فرماندار ساوه تاکید کرد: امروزه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته کمتر به سمت و سوی صنایع حجیم و بزرگ حرکت می‌کنند و کارشناسان معتقدند حمایت از صنایع کوچک و متوسط زودتر به نتیجه خواهد رسید.

وی ایجاد و توسعه مشاغل نوظهور در قالب راه اندازی صنایع کوچک را مورد تاکید قرار داد و افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند در تحقق این مهم با مهارت آموزی و آموزش مشاغل نوظهور نظیر صنایع چوب، سنگ تراشی، صنایع دستی، بسته بندی، صنایع خشکبار متناسب با اقلیم هر منطقه به کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال کمک کند.

در این جلسه مشکلات تعدادی از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان، اعم از اعطای تسهیلات بانکی، تأمین اجتماعی، بروز خسارت در مرغداری ها بدلیل کاهش قیمت مرغ در ایام کرونا، تمدید و استمهال تسهیلات واحدهای تولیدی، مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش، تقسیط بندی بدهی‌های مالیاتی، توسط مدیران واحدهای تولیدی مطرح و روسای دستگاه‌های مربوطه در راستای رفع این مشکلات راهکار لازم را مطرح کردند و تصمیم گیری شد.

انتهای پیام


10662328
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است