استانی 17:18 - 28 فروردین 1397
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:
سمنان - مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های مطلوب استان برای جذب گردشگر استفاده کنیم، گفت: مجموعه چشمه‌علی دامغان در سال ۹۷ ثبت جهانی می‌شود.

چشمه‌علی دامغان ثبت جهانی می‌شود/ اشتغال ۵ هزار نفر در صنایع‌دستی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جهانشاهی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه از ثبت جهانی مجموعه چشمه‌علی دامغان طی سال ۹۷ خبر داد و ابراز داشت: در استان سمنان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بی‌شماری برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری وجود دارد که ثبت جهانی این اثر می‌تواند به معرفی بیشتر استان و گسیل شدن گردشگران و در نهایت رونق اقتصادی منطقه کمک کند.

وی کاروانسراها، جاده سنگ‌فرش، تپه حصار دامغان و تاریخانه را از جمله مکان‌هایی با قابلیت ثبت جهانی خواند و افزود: با توجه به اینکه گردشگری به عنوان صنعت پاک در جهان شناخته‌شده است و از سوی دیگر وجود بناها و بافت تاریخی در استان، بنابراین باید به دنبال استفاده از منابع موجود برای رونق گردشگری باشیم.

دانشگاه ها ایده پردازان حوزه گردشگری 

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه افزایش مشارکت حوزه‌های مرتبط با صنعت گردشگری می‌تواند به جذب توریسم و رونق اقتصادی استان کمک کند، ابراز داشت: یکی از ظرفیت‌های بسیار مطلوب در استان وجود دانشگاه‌ها است بنابراین به دنبال برگزاری همایش توسعه استان با محوریت گردشگری در دانشگاه‌ها هستیم تا توجه دانشجویان و صاحبان اندیشه و ایده را به‌سوی ایجاد اشتغال پایدار از طریق گردشگری جلب کنیم.

جهانشاهی بابیان اینکه میراث فرهنگی از نخبگان حمایت می‌کند، تصریح کرد: بی شک استفاده از روش های سنتی قدیمی دیگر پاسخگوی نیاز گردشگری امروز نیست چراکه مشاهده می‌کنیم هر آنچه گردشگر نیاز دارد تماما درگوشی تلفن او وجود دارد بنابراین وجود ایده‌های نو به نفع گردشگری استان و یک ضرورت است که در این اداره از نخبگان و صاحبان طرح‌های برتر حمایت لازم را خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه پنج هزار نفر صنعتگر در حوزه صنایع‌دستی استان فعالیت دارند، افزود: خوشبختانه در استانی زندگی می کنیم که از نظر صنایع‌دستی دارای قابلیت‌های بی‌شماری است بنابراین همه ساله تعدادی صنعتگر برای معرفی هنر بومی به نمایشگاه‌های مختلف صنایع‌دستی کشور اعزام می‌شوند که امسال نیز در ایام ماه رمضان صنایع‌دستی استان در برج میلاد تهران در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

راه اندازی قطار گردشگری بین المللی به مقصد گرمسار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از ورود اولین قطار بین‌المللی گردشگری به گرمسار در ۲۹ اردیبهشت خبر داد و ابراز داشت: خوشبختانه ظرفیت ریلی، جاده‌ای و هوایی مطلوبی در استان وجود دارد که سرمایه‌گذاری روی هر کدام از آن‌ها می‌تواند در رونق اقتصادی منطقه اثرگذار باشد.

جهانشاهی در ادامه تصریح کرد: نخستین قطار گردشگری راه ابریشم در مسیر تهران-بیابانک نهم فروردین ماه راه‌اندازی شد که گردشگران بعد از پیاده شدن از قطار در ایستگاه ده نمک از دیدن کاروانسراها، اقامتگاه‌های بومگردی و جاذبه های تاریخی از مناطق کویری بازدید کردند.

وی به راه‌اندازی نخستین قطار ادبی به مقصد دامغان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سهم راه‌آهن در توسعه گردشگری استان حائز اهمیت است لذا با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و راه‌آهن شمال شرق کشور می‌توانیم مقصد گردشگری جدید برای استان سمنان تعریف کنیم.

رشد ۲۷ درصدی اقامت در استان سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ضمن بیان اینکه با پرداختن به ایده‌های جدید به دنبال تحقق شعار تغییر استان از معبر به مقصد هستیم، ابراز داشت: با توجه به اینکه سمنان در چهارراه مواصلاتی شرق-غرب و جنوب-شمال قرار دارد سالانه پذیرای میلیون ها مسافر است که باید از این فرصت پیش رو برای رونق اقتصادی استان بیشتر تلاش کنیم.

جهانشاهی از رشد ۱۰ درصدی گردشگران این استان نسبت به سال گذشته و رشد ۲۷ درصدی مدت اقامت آن‌ها خبر داد و تصریح کرد: رویکرد استان کاهش سرعت عبور از استان است که تا حدود بسیاری توانستیم به این هدف دست‌یابیم اما به طور قطعی اقدامات انجام‌شده خوب اما کافی نیست.

وی به اقامت بیش از ۳۷۸ هزار نفر گردشگر در استان سمنان اشاره کرد و افزود: طی ایام عید نوروز بیش از یک میلیارد تومان صنایع‌دستی استان به فروش رسید که ایجاد بازارچه‌های دائمی و تلاش برای معرفی صنایع‌دستی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.


9749074
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است