فرهنگی‌هنری 13:55 - 10 آبان 1393
کوتاه از تجسمی؛
تهران - ایرنا - نمایشگاه عکس «اشکواره» کار مشترکی از حمزه و رسول اولیازاده در خانه عکاسان جوان برپا شده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار تجسمی ایرنا، حمزه و رسول اولیازاده در این نمایشگاه عکس های خود را از عزاداری های محرم که نگاه تازه ای به این سوژه دارد، در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.



در نمایشگاه اشکواره 15 اثر از رسوال اولیازاده و 9 عکس از حمزه اولیازاده در ابعاد 100 در 70 به نمایش درآمده است.



این آثار با سبک و سیاقی که از عکاسی عزاداری ها و سینه زنی های محرم دیده ایم، متفاوت است و با نگاه ویژه ای به سوگواری محرم پرداخته است.



عکس های این نمایشگاه در یکی دو سال گذشته از مراسم و عزاداری های شهرهایی مانند یزد و نوش آباد گرفته شده اند و برخی از آثار نیز عکاسی صحنه پردازی در آتلیه هستند.



نمایشگاه اشکواره تا 15 آبان ماه از ساعت 17 در نگارخانه عکاسان جوان میزبان علاقه مندان به هنر عکاسی است.







** شهرداد روحانی به تماشای هنر انسان دوستی نشست



شهرداد روحانی رهبر ارکستر و آهنگساز شناخته شده ایرانی، با حضور در فرهنگسرای نیاوران به دیدن نمایشگاه هنر انسان دوستی و نمایشگاه عکس «پرسه» بازدید کرد.



شهرداد روحانی پس از حضور در این مجموعه، در نگارخانه اصلی فرهنگسرا از آثار هنرمندان برجسته ایرانی در نمایشگاه هنر انساندوستی بازدید کرد.



رهبر ارکستر یانی، پس از تماشای آثار تجسمی هنرمندان ایرانی در خصوص نمایشگاه هنر انسان دوستی گفت: برایم بسیار جالب بود و انتظار نداشتم که هنرمندان ایرانی در این سطح و اینچنین به چنین نمایشگاه هایی توجه کنند.



روحانی که آهنگساز بسیاری از رویدادهای مهم از جمله بازی های آسیایی تایلند بود همچنین افزود: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در همه جاهای دنیا متداول است و این بسیار خوب است که ما نیز در این اقدام انسان دوستانه سهیم هستیم.



این هنرمند همچنین خواستار برگزاری چنین اقداماتی برای هنرمندان موسیقیدان ایرانی شد و در این خصوص گفت:حتما نوازندگان و آهنگسازان ایرانی می توانند چنین برنامه هایی را برای کمک به مردم نیازمند در اقصی نقاط جهان برگزار کنند. من به عنوان یک آهنگساز و موزیسین آمادگی خودم را برای چنین اتفاقات خوبی اعلام می کنم.



روحانی همچنین در بازدید از نمایشگاه عکس نازنین ازدیاری در گالری شماره دو فرهنگسرا با نام پرسه گفت:اولین تابلو و مهم ترین تابلوی وی از دید من تابلوی صلح بود، شیشه ای به نام صلح که همیشه شکسته می شود . ایشان بطن کار را بسیار خوب نشان دادند و این نشان دهنده این است که در دوره ای که ما زندگی می کنیم هنوز صلح، چیز شکننده ای است و باید برای تحقق آن اقداماتی صورت گیرد.



در پایان این دیدار تابلویی از سوی علیرضا سعادتمند، یکی از هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه به شهرداد روحانی اهدا شد.



نمایشگاه هنر انساندوستی با همکاری بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و دفتر برنامه جهانی غذا در تهران با نمایش آثار 100 هنرمند برجسته و صاحب نام هنرهای تجسمی در تاریخ جمعه 9 آبان ماه به کار خود پایان داد و عواید حاصل از فروش این آثار به برنامه جهانی غذا و رفع گرسنگی در جهان اختصاص خواهد یافت.







** نقاشی های مهنوش نادری در گالری اعتماد



نمایشگاه آثار نقاشی های مهنوش نادری با موضوع «بوده ای بی مکان، باشنده بی زمان»؛ روز جمعه 16 آبان ماه از ساعت 15 تا 20 در گالری اعتماد افتتاح می شود.



در این نمایشگاه 15 اثر نقاشی در اندازه های مختلف از این هنرمند به نمایش در می آید. مهنوش نادری درباره این نمایشگاه و آثار به نمایش در آمده گفته است؛ آنچه در این آثار پیش روی شماست، تلاشی است برای نمایاندن ابعادی جدید ورای آنچه چشم ها برای دیدنش عادت کرده اند؛ یک تصویر از نگاه چند ذهن که بر روی هم می لغزند ویا شاید حرکت رویاوار در میان ابعاد ویا شاید چند جهان موازی در انتظار نگاه شما.



مهنوش نادری فارغ التحصیل کارشناسی ارشد نقاشی از دانشکده هنر دانشگاه الزهرا و همچنین وی مدرس دانشگاه های هنر تهران از سال 1376تا کنون است. آثار وی در نمایشگاه های انفرادی وگروهی بسیاری در ایران از جمله خانه هنرمندان ایران وگالری های نقش، مات، دریابیگی، کمال الدین بهزاد و...و همچنین در کشورهای دوبی، ایتالیا و... به نمایش در آمده است.



علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از روز جمعه 16 آبان ماه تا 27 آبان ماه از ساعت 15 تا 20به جزروزهای دوشنبه به گالری اعتماد مراجعه کنند.



فراهنگ**9266 ** 1569

انتهای پیام /*


5090321
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن مراسم اهدای جوایز خود را لغو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است