ورزشی 10:54 - 28 آبان 1398

بررسی اظهارات مدیرعامل جدید ذوب‌آهن/ آغاز جنگ علنی علیه آذری

به گزارش خبرنگار مهر، جواد محمدی روز ۳۱ مرداد و پیش از شروع دیدارهای تیم فوتبال ذوب آهن در لیگ برتر جای سعید آذری را به عنوان مدیرعامل گرفت و کارش را رسما در این پُست شروع کرد.

محمدی در تازه ترین مصاحبه خود که اتفاقا گفتگوی مفصلی بود، به بدهی های باشگاه در زمان سعید آذری اشاره کرده و گفته است: «زمانی که مدیرعامل شدم استنباط و تصورم اینقدر دقیق و اطلاعاتم اینقدر کافی نبود که امروز هست! ماه گذشته مجمع سالیانه باشگاه را برگزار کردیم و باید حسابرسی های سالیانه را انجام می دادیم. بر اساس مستندات و خروجی حسابرس، ۴۲ میلیارد تومان بدهی سنواتی داریم. این فصل فقط تیم فوتبال ما ۴۰  تا ۴۵ میلیارد تومان بسته شده است. علاوه بر فوتبال رشته های دیگری هم داریم. نزدیک به ۱۵ میلیارد هم برای سایر رشته ها هزینه کرده ایم. سرجمع حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی و تعهد جاری داریم.»

این صحبت های محمدی از جهاتی قابل بررسی است. ذوب آهن روز یکشنبه هفته آینده در دیداری که برای این تیم بسیار سرنوشت ساز و حیاتی است به مصاف فولاد خوزستان می رود؛ تیمی که مدیرعاملش سعید آذری است. در واقع می توان اینطور برداشت کرد که مدیرعامل ذوب آهن با پیش کشیدن بحث بدهی ها و مشکلات ذوب آهن در زمان مدیریت آذری، به نوعی جنگ روانی و رسانه ای را علیه رقیب خود آغاز کرده است. مصداق این موضوع را در بخش های دیگر صحبت محمدی می توان یافت.

محمدی در این گفتگوی خود سیاست های نقل و انتقالاتی باشگاه در زمان مدیریت آذری را هم به چالش کشیده است؛ هم در ارتباط با جدایی چند بازیکن کلیدی و هم در خصوص جذب بازیکنان خارجی: «ذوب آهن نباید به راحتی اوساگونا، حسینی و مظاهری را از دست می داد. حفظ اوساگونا مورد تاکید منصوریان بود. نقاط چالش ما این فصل در همین سه پستی است که بازیکنان ما جدا شدند. باید واقعیت ها را بدون پرده بگوییم ...  زمانی که ما باشگاه را تحویل گرفتیم، تیم بسته و با این بازیکنان قرارداد بسته شده بود. متاسفانه قراردادهایی به این شکل باعث هدر رفت منابع اقتصادی کشور می شود. فکر نمی کنم توجیهی داشته باشیم. منصوریان به باشگاه نامه زده است که برنامه ای بچینیم تا این دو بازیکن از تیم جدا شوند چون بازدهی نداشته اند. جالب است مدافع خارجی با رقم بالای دلاری و قرارداد دو ساله آمده است.»

این ادعاها در حالی مطرح شده که جواد محمدی در زمان رخ دادن تمام این اتفاقات به عنوان عضو هیات مدیره در باشگاه حضور داشته است. محمدی در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۹۷ به جای اصغر برشان در هیات مدیره پُست گرفت و تا زمان مدیرعاملی اش نزدیک به ۶ ماه در باشگاه حضور داشته است.

تاکید محمدی بر «بسته بودن تیم در زمان مدیرعاملی اش» و یا «بی اطلاعی و کم اطلاعی» وی از بدهی های باشگاه ذوب آهن با سابقه حضور ۶ ماهه در هیات مدیره نمی تواند توجیه قابل قبولی بر عملکرد وی و نتایج تیم فوتبال باشگاه در دوران مدیریتش باشد. این اتفاقات در حالی رقم خورده که سعید آذری در آن مقطع زمانی صرفا مدیرعامل باشگاه بود و در هیات مدیره و بالطبع سیاست گذاری های باشگاه نقشی نداشته است و اجرا کننده مصوبات هیات مدیره - با حضور محمدی- بوده است.

بررسی صحبت های محمدی درباره پرونده های خارجی و یا شکایت های بین المللی هم نشان می دهد محمدی در حال نگارش دیکته ای است که مدیران زیادی در ورزش پیش از او آنرا نوشته اند. سیاستی که مدیر  جوان باشگاه ذوب آهن در پیش گرفته بیش از همه چیز تداعی گر این موضوع است  اگر تیم فوتبال ذوب آهن در این فصل ناکام بود، «مدیرعامل سابق» مقصر است و اگر هم ذوب آهن توانست خودش را از این بحران خارج کند، ثمره تدابیر و برنامه ریزی های «مدیرعامل جدید» است.


10296815
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است