ورزشی 17:24 - 25 بهمن 1394
آرسنال با پیروزی 2-1 مقابل لسترسیتی، امیدهایش برای قهرمانی در رقابت های این فصل لیگ برتر را زنده نگه داشت.

آرسنال 2- لستر 1؛تغییر مسیر قهرمانی ؟

به گزارش "ورزش سه"، حساس ترین دیدار هفته 26 لیگ برتر انگلیس را تیم های آرسنال و لستر شگفتی ساز در ورزشگاه امیریتس برگزار کردند. لستر با 53 امتیاز صدرنشین بود و با روحیه خوب ناشی از برد 3-1 هفته گذشته برابر سیتی به مصاف آرسنال رده سومی 48 امتیای آمده بود که این تیم نیز بازی هفته قبل خود را 2-0 از بورنموث برده بود.



آرسنال بازی را طوفانی آغاز کرد و در همان 5 دقیقه اول دو موقعیت توسط سانچس و ژیرو به دست آورد که با بدشانسی به گل تبدیل نشدند. کمی بعد آرسنال در یک صحنه توسط رمزی و در مصاف تک به تک با اشمایکل می توانست به گل دست یابد اما خروج عالی دروازه بان لستر مانع از این امر شد.

در برگشت همان توپ لستر با ضربه سر واردی تا آستانه گلزنی نیز پیش رفت اما واکنش عالی پتر چک اجازه ورود توپ به دروازه را ندارد تا حساب کار بدون گل باقی بماند.



بازی در ادامه تقریبا متعادل دنبال شد و هر دو تیم یک موقعیت خوب گلزنی دیگر را نیز از دست دادند تا اینکه لستر دقیقه 43 روی تیزهوشی واردی موفق به کسب یک ضربه پنالتی شد. خطای مونرئال روی واردی را داور بازی پنالتی تشخیص داد در حالیکه به نظر چنین نمی رسید. خود واردی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و بر خلاف جهت چک آن را به گل تبدیل کرد تا شگفتی سازی لستر ادامه داشته باشد. نیمه اول با همین یک گل به اتمام رسید.



نیمه دوم با حملات آرسنال آغاز شد اما مهمترین اتفاق 10 دقیقه ابتدای این نیمه اخراج دنی سیمپسون بود که با دریافت کارت زرد دوم مجبور به ترک زمین شد. رانیری نیز محرز را از زمین بیرون کشید تا تیمش 10 نفره ارایش دفاعی تری به خود بگیرد.



آرسنال سرانجام دقیقه 70 موفق شد مزد حملات فراوان خود را بگیرد. سانتر بیرین را ژیرو با سر برای وولکات مهیا کرد تا این بازیکن در مصافی تک به تک با اشمایکل توپ را به گل تساوی آرسنال تبدیل کند.



4 دقیقه بعد آرسنال روی قیچی برگردان ژیرو و سپس شوت رمزی می توانست گل دوم را نیز به ثمر برساند اما ضربه ستاره ولزی آرسنال دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت. ژیرو معتقد بود که ضربه او به دستان مدافع لستر برخورد کرده اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.



آرسنال بین دقایق 84 تا 90 سه فرصت مسلم گلزنی را از دست داد. ابتدا ضربه سر مرتساکر روی پاس عالی اوزیل با اختلاف اندکی به بیرون رفت. کمی بعد ژیرو از چند قدمی دروازه به توپ ضربه زد اما اشمایکل به شکلی استثنایی توپ را دفع کرد. ژیرو یک دقیقه بعد باز هم روی یک ضربه سر می توانست گلزنی کند اما بازهم اشمایکل بود که مانع از این امر شد.



در حالیکه بازی رو به اتمام بود، آرسنال پشت محوطه جریمه صاحب یه ضربه آزاد شد. ارسال تماشایی اوزیل و ضربه سر ولبک به تور نشست تا آرسنال در آخرین ثانیه بازی به یک برد شیرین و ارزشمند دست یابد. با این برد آرسنال 51 امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد، لستر هم با 53 امتیاز صدرنشین باقی ماند.



آرسنال: تر چک ـ بیرین، پرمرتساکر، کوشیلنی، ناچو مونرئال ـ کوکلین، آرون رمزی، اکسلید چمبرلن ـ مسوت اوزیل، الکسیس سانچس، الیویه ژیرو

سرمربی: آرسن ونگر



لسترسیتی: کسپر اشمایکل ـ سیمسون، مورگان، رابرت هوت، کریستین فوکس، ریاض محرز، درینک واتر، کانته، آلبرایتون، اوکازاکی، جمی واردی

سرمربی: کلودیو رانیری



اخراج: اندی سیسمون (53) لسترسیتی



شرح گل:



صفر ـ 1 (لستر): خطای مشکوک مونرال روی واردی در دقیقه 44 تبدیل به تنها گل بازی در نیمه اول شد. واردی پنالتی خود را برخلاف جهت شیرجه پیترچک وارد دروازه آرسنال کرد.



1-1 (آرسنال): ارسال هکتور بیرین از سمت راست و ضربه سر الیویه ژیرو، یک موقعیت خوب برای تئو والکات ایجاد کرد و او از زاویه ای نه چندان مناسب، دروازه اشمایکل را باز کرد.



2-1 (آرسنال): روی یک ضربه ایستگاهی از سمت چپ محوطه جریمه لستر، دنی ولبک با ضربه سری دیدنی دروازه حریف را باز کرد.




7683624
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور بین المللی تکواندو ایران برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک به پاریس دعوت شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هانیه رستمیان با ایستادن در رده سوم تپانچه ۲۵ متر مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی در برزیل راهی فینال شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال به دلیل تصادف در بیمارستان بستری شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز با اقتدار عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد هادس ساروی فرنگی کار وزن ۹۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل کشتی گیر قزاقستانی به مدال طلای رقابت‌های آسیایی دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم پرسپولیس با این بازی‌هایی که می‌کند، قهرمان لیگ می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: در جلسه روز گذشته با اوسمار پیرامون ادامه همکاری صحبت کردیم و از او برنامه خواستیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رسول گرمسیری در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مقابل حریف ژاپنی اش شکست خورد و به مدال نقره رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمدرضا رستمی در فینال وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مقابل حریف ژاپنی اش شکست خورد و به کسب مدال نقره بسنده کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سعید اسماعیلی فرنگی کار وزن ۶۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل کشتی گیر قرقیزستانی به مدال طلای رقابت‌های آسیایی دست یافت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است