سیاسی 15:45 - 27 دی 1395
آوایی:
رییس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور، گفت: پیشگیری از فساد از طریق اصلاح رویه و روندها و نگرش‌ها و ارتقای سلامت اداری و جلب اعتماد عمومی اهداف اصلی بازرسی در دستگاه‌های دولتی است.

پیشگیری از فساد از اهداف اصلی بازرسی در دستگاه‌های دولتی است

به گزارش ایسنا، علیرضا آوایی رییس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در دیدار «چی یو» معاون وزیر وزارت سازمانی حزب حاکم چین و هیأت همراه، ‌ارتقای سلامت اداری در دستگاه‌های دولتی و تلاش برای ایجاد آرامش، جلب اعتماد و ارتقای امید در جامعه را اهداف عمده دفاتر بازرسی در دستگاه‌های مختلف جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: در دفتر بازرسی رئیس جمهور سعی کردیم جهت اصلی فعالیت‌ها اصلاح ساختارها و پیشگیری از وقوع تخلفات و فساد باشد.

رییس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور که صبح دوشنبه با این هیأت چینی دیدار کرد، افزود: در راستای مبارزه ریشه‌ای با فساد،‌ صیانت و حفاظت از مدیران در اولویت برنامه‌های دفتر بازرسی است و توسل به اقدامات قضایی و مجازات در مرحله بعد کار ما قرار دارد.

آوایی اظهار کرد: در دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور گروه مشاوران علمی تشکیل دادیم که این گروه غالبا اساتید حقوق و مدیریت هستند تا کارها و گزارش‌های ما مبتنی بر حقیقت و عدالت و متقن باشد. کار بازرسی شباهت‌های فراوانی به قضاوت دارد لذا سعی کردیم در مبارزه با فساد بر مبنای گزارش‌های محکم و متقن اقدام کنیم تا ضمن برخورد با افراد فاسد،‌ بیگناهی در این میان گرفتار نشود.

رییس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشورمان نیز در زمینه مبارزه علمی با فساد فعالند، تصریح کرد: رشته مدیریت بازرسی در سطح کارشناسی ارشد در بعضی دانشگاه‌های کشورمان دایر است. معتقدیم بدون ارائه آموزش‌های لازم، مبارزه و بازرسی صرف برای مقابله با فساد به اندازه کافی موثر نخواهد بود.

آوایی با بیان اینکه با همه تلاش‌ها برای سالم‌سازی سیستم اداری در کشور، همچنان به تلاش بیشتر نیاز داریم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل گرفتاری در جنگی طولانی و سپس مواجهه با تحریم‌های گسترده و ظالمانه، مسیر دشوارتری در مبارزه با فساد در پیش داشته و دارد.

رییس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور برای فعالیت‌های مشترک و مطالعات و تحقیقات تطبیقی در زمینه مبارزه با فساد با چین اظهار علاقه‌مندی کرد.

«چی‌ یو» معاون وزیر وزارت سازمانی حزب حاکم چین نیز در این دیدار با تجلیل از تلاش‌های کشورمان در مبارزه با فساد در دستگاه‌های دولتی، گفت:حزب حاکم چین نیز در سال‌های اخیر به ارتقای نظم سازمانی و مباره با فساد اهتمام بیشتر و جدی‌تری داشته است.

وی با اشاره به اینکه کشوری که با چالش‌های خارجی روبروست باید بیشتر از دیگر کشورها به سالم سازی سیستم درونی توجه کند، اضافه کرد: چین هم نظر به وجود چالش‌های خارجی متنوع و گسترده توجه و اهتمام ویژه‌ای به مبارزه با فساد دارد. حزب حاکم چین در ایام اخیر جلسات مهمی برای تدوین چارچوب و سازوکارهای مبارزه با فساد را در سه بعد افزایش قدرت نهادهای بازرسی، مجازات مدیران ارشد و کارکنان و اصلاح قوانین و ساختارها پیش برده‌ایم.

چی یو با اشاره به اینکه به تربیت و آموزش کارکنان برای افزایش آگاهی و صیانت از آنها در برابر فساد نیز گام‌های جدی برداشته‌ایم، تصریح کرد: چین نیز علاقه‌مند است در زمینه مبارزه با فساد از تجربیات ایران بهره‌مند شود.

انتهای پیام


8672580
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای نگهبان گفت: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جزئیات محکومیت آمریکا به دلیل مشارکت در تاسیس ساواک از زبان معاون حقوقی رئیس‌جمهور منتشر شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا عنایتی سفیر ایران در عربستان سعودی در گفتگویی اعلام کرد که امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت از موافقت هیئت وزیران با لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر جواب می‌دهد!
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی و سنتی ماست، گفت: به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می‌کند فرق بگذارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران و پاکستان علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی بیانیه ای مشترک منتشر کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری از جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه پس از ترمیم دستورالعمل فرزندخواندگی، خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است