استانی 00:28 - 02 خرداد 1397

بسکتبال بانوان ایران آینده روشنی دارد

گلاره کاکاونپور در حاشیه اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تیم ملی بسکتبال بانوان ایران برای نخستین بار حضور در رقابت‌های جام جهانی را تجربه خواهد کرد که افتخار بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

وی افزود: تمرینات بسیار خوب و منظمی را برای حضور قدرتمند در جام جهانی پشت سر می‌گذاریم و کادر فنی و بازیکنان هم انگیزه زیادی برای حضور در این رقابت‌های مهم دارند.

کاکاونپور در خصوص گروه ایران در جام جهانی بسکتبال سه نفره بانوان، تصریح کرد: در گروه مرگ قرار داریم زیرا روسیه قهرمان دوره قبل است، آمریکا بهترین تیم دنیاست و اوگاندا و آندورا هم در رنکییگ فیبا رتبه خوبی دارند.

وی ادامه داد: هم گروهی با تیم‌های قدرتمند دنیا موجب کاهش انگیزه ما نخواهد شد و سعی می‌کنیم بهترین نمایش خود را در جام جهانی ارائه دهیم.

نمایش امیدوار کننده‌ای در کاپ آسیا داشتیم

رئیس دپارتمان بسکتبال سه نفره بانوان فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه حضور تیم ملی در کاپ آسیا محک خوبی بود، اظهار کرد: بازی‌های امیدوار کننده‌ای در کاپ آسیا انجام دادیم و اگر بازی‌های بین المللی بیشتری انجام دهیم و تجربه کسب کنیم، بسکتبال بانوان ایران آینده روشنی خواهد داشت.

کاکاونپور با اشاره به تشکیل دپارتمان بسکتبال سه نفره بانوان در فدراسیون بسکتبال، گفت: همزمان با تشکیل این دپارتمان در فدراسیون بسکتبال با رقابت‌های کاپ آسیا و جام جهانی مواجه شدیم و امیدواریم به رشد و توسعه بسکتبال سه نفره در ایران کمک کنیم.

وی در خصوص میزبانی گرگان از اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان، یادآور شد: خوشبختانه امکانات خوبی در اختیار ما قرار گرفته و خوشحالیم که در شهر زیبا و بسکتبال خیز گرگان شاهد برگزاری اردو هستیم.

کاکاونپور با اشاره به انتخاب نیکا بیک لیک لی به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان، گفت: برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان، کمیته فنی متشکل از ۶ نفر به جمع بندی رسید تا خانم بیک لیک لی هدایت این تیم را بر عهده بگیرد، به دلیل نوپا بودن بسکتبال سه نفره بانوان در ایران سعی کردیم از یک مربی جوان استفاده کنیم و ایشان هم فصل گذشته توانست تیم دانشگاه گلستان را به عنوان قهرمانی سوپرلیگ B بسکتبال بانوان کشور برساند.

وی خاطرنشان کرد: کادر فنی تیم ملی بسیار با انگیزه عمل کرده و ما امیدواریم همواره از مربیان جوان استفاده کنیم، البته تجربیات مربیان باسابقه را نادیده نخواهیم گرفت و سعی می‌کنیم از مشاوره‌های آنها بهره بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران برای حضور قدرتمند در جام جهانی از دوشنبه در سالن امام خمینی (ره) گرگان با حضور ۹ بازیکن آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه دارد.

سعیده علی، معصومه اسماعیلی، مژگان خدادادی، کیمیا یزدانیان طهرانی، شادی عبدالوند، فائزه شهریاری، سحر نجفی، ساغر آجیلی و شیدا شجاعی، بازیکنان تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران هستند که تمرینات خود را زیر نظر نیکا بیک لیک لی به عنوان سرمربی دنبال می‌کنند تا چهار بازیکن نهایی برای حضور در جام جهانی مشخص شوند.

رقابت‌های جام جهانی بسکتبال سه نفره بانوان با حضور ۲۰ تیم در چهار گروه پنج تیمی از ۱۸ تا ۲۲ خرداد به میزبانی فیلیپین برگزار می‌شود که ایران به همراه تیم‌های آمریکا، روسیه، آندورا و اوگاندا در کروه سوم قرار دارد.


9787660
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است