ورزشی 15:43 - 16 اردیبهشت 1394
ترس چگونه جای شجاعت را در سرمربی استقلال گرفت؟
لیگ چهاردهم با تمام کم و کاستی هایش، پدیده هایی را هم به لیگ برتر فوتبال کشور معرفی کرد. بازیکنانی که هر چند به واسطه وجود مربیان نتیجه گرا، فرصت چندانی برای نشان دادن خود در زمین مسابقه پیدا نکردند اما همان اندک دقایق حضور در زمین مسابقه کافی بود تا نشان دهند آینده درخشانی در انتظار آنهاست.

سرویس ورزشی «فردا»- لیگ برتر فوتبال کشور به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و کمتر از 10 روز دیگر، پرونده رقابت های امسال نیز بسته شده و چهره تیم قهرمان مشخص می شود. لیگ چهاردهم اما از نظر بسیاری از کارشناسان از کیفیت بالایی برخوردار نبود و ستارگان ملی پوش به واسطه بازگشت از رقابت های جام جهانی و حضور در مسابقات جام ملت های آسیا، نتوانستند آنچنان که باید و شاید خود را نشان دهند. در این بین البته خستگی ملی پوشان نیز مزید بر علت شد تا از یک سو رقابت های لیگ برتر تحت الشعاع قرار گیرد و از سوی دیگر نیز کیفیت بازیکنان تا حد بسیاری کاهش یابد.  

 

اما لیگ چهاردهم با تمام کم و کاستی هایش، پدیده هایی را هم به لیگ برتر فوتبال کشور معرفی کرد. بازیکنانی که هر چند به واسطه وجود مربیان نتیجه گرا، فرصت چندانی برای نشان دادن خود در زمین مسابقه پیدا نکردند اما همان اندک دقایق حضور در زمین مسابقه کافی بود تا نشان دهند آینده درخشانی در انتظار آنهاست. در ادامه با برخی از این بازیکنان جوان آشنا می شویم.  

 

محسن کریمی – استقلال

 

هفته گذشته و در دیدار تیم های استقلال و صبای قم وقتی قبل از بازی ترکیب اصلی استقلال اعلام شد نام یک بازیکن تعجب همه را به همراه داشت؛ محسن کریمی در بین 11 مرد اصلی استقلال حضور داشت. بازیکنی که خیلی کم بازی کرده بود و اکثر به‌عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب استقلال قرار می‌گرفت اما در روزی که استقلال باید حتما سه امتیاز بازی را می‌گرفت، قلعه‌نویی از آن دست کارهایی را انجام داد که خیلی وقت بود دیگر انجام نمی‌داد.





 

بازی دادن به بازیکنی که هنوز در لیگ امتحانش را پس نداده بود ریسک بزرگی بود که قلعه‌نویی انجام داد و در نهایت از آن سود برد. محسن کریمی در بازی با صبا بهترین بازیکن استقلال بود و شیوه بازی کردنش یادآور بازی‌های مهدی مهدوی‌کیا بود. کریمی بازیکن سرعتی نشان داد که در چندین نوبت خیلی خوب ظاهر شد و در این بازی پدیده استقلال بود اما آنچه از رختکن استقلال به گوش می‌رسد نشان می‌دهد اگر اطرافیان آقای مربی دیر دست به کار می‌شدند، در این بازی هم قلعه‌نویی دچار اشتباه بزرگی می‌شد.  

 

گویا در بین دو نیمه امیر قلعه‌نویی قصد داشته برای نیمه دوم آرش برهانی را به جای محسن کریمی به میدان بفرستد اما وقتی دستیاران او متوجه می‌شوند از او می‌خواهند اجازه دهد که کریمی در نیمه دوم هم به میدان برود ولی قلعه‌نویی اصرار داشته که کریمی خسته شده و نمی‌تواند در نیمه دوم برای استقلال خوب بازی کند، این در حالی است که باز هم دستیاران قلعه‌نویی اصرار به حضور کریمی داشته و قلعه‌نویی را از تصمیمش منصرف می‌کنند.

 

به این ترتیب در نیمه دوم باز هم محسن کریمی در بازی حضور پیدا می‌کند و اتفاقا در به ثمر رسیدن گل دوم استقلال نیز نقش بسزایی داشته. با توجه به اتفاقات بازی استقلال و صبا به نظر می‌رسد اگر اصرارهای دستیاران قلعه‌نویی نبود این مربی دچار اشتباه بزرگی در تعویض خود می‌شد و دوباره استقلال از یک پیروزی محروم می‌شد. تجربه نشان داده هر وقت قلعه‌نویی بدون ترس پیش رفته تیمش نتیجه گرفته است. حضور محسن کریمی در استقلال و شیوه بازی کردنش نوید خوبی برای کشف بازیکنانی بود که بدون دلیل پشت نام‌های بزرگ می‌مانند.

 

محمد اوصانی – صبای قم

 

بازیکن جوان و 22 ساله صبای قم که از جمله پدیده های لیگ امسال به شمار می رود با سرعت بالایی که دارد، در هفته های گذشته بارها و بارها برای تیم های لیگ برتری مزاحمت ایجاد کرده و همه آنها را با بی دقتی از دست داده است. اوصانی در نیم فصل اول البته برای استقلال خوزستان بازی می کرد و با فرارهای غیر قابل مهار در بازی مقابل تیم هایی چون سپاهان و سایپا، حریفان را حسابی با دردسر روبرو کرد. 





 

در ادامه اما کم دقتی این بازیکن در زدن ضربه های آخر، کادر فنی و خود این بازیکن را دچار دردسر کرد و در نهایت در نقل و انتقالات نیم فصل، استقلال خوزستان به فروش این بازیکن به صبا رضایت داد.  

 

مهرداد محمدی- راه آهن

 

جوان سریع دیگری که در این فصل به فوتبال ما معرفی شده مهرداد محمدی بازیکن چپ پای راه اهن است که البته دقت شوت بالایی هم دارد. طوری که حتی این بازیکن رکورد طولانی ترین استارت این فصل فوتبال ایران را هم به خود اختصاص داده است. 







نفر وسط - مهرداد محمدی




6326223
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از تیم‌های رده‌های پایین جدول خودشان را پیش باخته برابر سرخپوشان می‌بینند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم صنعت نفت آبادان بعد از دریافت گل اول متلاشی شد و نتوانست جبران کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های سری آ مزد عملکرد درخشان خود در فصل جاری مسابقات اروپایی را گرفتند و یک سهمیه برای لیگ قهرمانان اروپای سال آینده به این لیگ اضافه شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز پیگیری می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بایرلورکوزن رکورد شکست ناپذیری در فوتبال اروپا در قرن ۲۱ را جابجا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه ۳ بر هیچ یک نتیجه عالی در فوتبال حساب می‌شود و از عملکرد بازیکنانم واقعا رضایت دارم.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است