اجتماعی 18:36 - 24 مهر 1396
رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از تعیین تکلیف شدن دانشجویان بورسیه خبر داد و گفت: جایابی بورسیه‌ها در دانشگاه‌ها آغاز شده است.

به گزارش مهر، محمدعلی کی‌نژاد درباره تعیین تکلیف بورسیه‌های بلاتکلیف، گفت: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری، هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیم گرفت با هماهنگی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وارد بحث بورسیه‌ها شود.

وی ادامه داد: فراخوانی در این زمینه ارائه شد و ۳۲۴ نفر در این فراخوان شرکت کردند. از این تعداد حدود ۷۴ نفر واجد شرایط معدل ۱۴ برای کارشناسی و معدل ۱۶ برای کارشناسی ارشد و همچنین شرط سن نبودند.

رئیس هیات عالی جذب افزود: ۱۳۲ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان نیز مورد تایید هیات مرکزی جذب و اداره کل بورس قرار نگرفتند، چون سوابقی نداشتند، به آنها اطلاع داده شد، ۱۳۲ نفر دیگر از ثبت‌نام‌کنندگان هم مورد تایید هیات مرکزی جذب و هم شورای بورس قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد و با روسای دانشگاه‌هایی که بورسیه‌ها اعلام کرده بودند در آن دانشگاه‌ها جایابی شده بودند و یا به آن دانشگاه تعهد دارند، تماس گرفته شد.

کی‌نژاد افزود: برخی از دانشگاه‌ها مشکلات بودجه‌ای را برای جذب این بورسیه‌ها مطرح می‌کردند که به آنها گفته شد، بر اساس روال همیشگی برای استخدام افراد جدید همیشه در دانشگاه‌ها ۱۰ درصد بودجه اختصاص داده می‌شود. بر همین اساس نباید در این زمینه مشکلی داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین مجلس نیز برای افرادی که جدید جذب می‌شوند تا آخر سال اعتبار متمرکز در نظر گرفته است.

رئیس هیات عالی جذب افزود: مشکل دیگری که دانشگاه‌ها مطرح می‌کرند، بحث ردیف استخدامی بود، یکی از مصوبات هیات امنای دانشگاه‌ها این است که می‌توانند هر پست کارمندی و خدماتی را به هیات علمی تبدیل کنند، برخی کارشناسان هستند که به آنها اجازه داده شده است تا دکتری تحصیل کنند و می‌خواهند هیات علمی شوند، گفته شد با همین پست کارمندی آنها را به هیات علمی تبدیل کنید.

وی ادامه داد: اگر دانشگاهی اعلام کرد نیازی به بورسیه‌های مذکور ندارد اما در همان رشته‌هایی که اعلام شده، اقدام به جذب هیات علمی کند، سهمیه‌اش صفر می‌شود، چون این دانشگاه موظف بود که فرد معرفی شده را جذب کند.

کی‌نژاد ادامه داد: گروهی در وزارت علوم برای جایابی بورسیه‌ها مشخص شده‌اند و با استقبال سرپرست وزارت علوم قرار شد، جلسات مرتبی برگزار شود، بر همین اساس روسای دانشگاه‌ها را دعوت کرده‌ایم تا ۱۳۲ نفر را تعیین تکلیف کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی از ۱۳۲ نفر بورسیه واجد شرایط جایابی شده و تعدادی هم درحال جایابی هستند تا مشکلات‌شان حل شود.

رئیس هیات عالی جذب افزود: متوسط تعداد بورسیه‌های سال آینده، ۱۲۰ نفر هستند، بنابراین جذب این ۱۳۲ نفر بورسیه در دانشگاه‌ها موضوع غیرعادی نیست و امیدواریم مشکل این بورسیه‌ها حل شود.


9481247
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است