استانی 00:25 - 31 فروردین 1394
لرستان؛
گونه جانوری نادر کاراکال بعد از 2 سال مجددا در منطقه ای کرکی لرستان مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛26 فروردین ماه امسال در مسیر آزاد راه خرم اباد – پل زال در منطقه کرکی که جزء مناطق پیشنهادی به سازمان محیط زیست کشور جهت ارتقاء به منطقه حفاظت شده به نام شادابکوه مامورین اداره برق که در آن منطقه در حال انجام وظیفه بودند از وجود یک قلاده جانور عجیب مطلع می شوند .

شواهد حاکی بر آن است که بدن جانور دارای کنه فراوان بوده که به بدن جانور چسبیده است و باعث ضعیف شدن این جانور زیبا شده بود اما پس از اینکه کاراکال آسیب دیده از لحاظ جسمانی بهبود یافته بود متاسفانه با شتاب فرار می کند.

گفتنی است :کاراکال جزء گونه های حمایت شده و در معرض نابودی است و در لیست کنوانسیون منع تجارت گونه های در خطر انقراض cites (سایتس) قرار دارد.این گونه بانام علمی Felis Caracal جزء پستاندارن ، راسته گوشتخوران و خانواده گربه سانان می باشد.

این گونه ازنظرحفاظتی درمعرض تهدید می باشد وجلوگیری ازمخاطراتی مانندشکار،تله گذاری،طعمه گذاری مسموم،کاهش طعمه هاو معرفی ارزشهاو اهمیت زیست محیطی گونه وافزایش آگاهیهای عمومی وآموزش جوامع محلی وهمچنین جلوگیری ازتخریب زیستگاه برای بقاء وپایداری آن ضروری است.
 
انتهای پیام/د

6226925
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است