علمی فناوری 15:59 - 22 دی 1395
معاون اداری مالی وزارت علوم تشریح کرد
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در نشستی که با حضور معاونان اداری مالی دانشگاهها،پژوهشگاهها و پارک های علم و فناوری در وزارت علوم برگزار شد ساز وکار پرداخت بدهی‌های دانشگاهها به پیمانکاران را تشریح کرد.

ساز وکار پرداخت بدهی‌های دانشگاه‌ها به پیمانکاران

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حسین امید در آغاز این نشست ضمن تسلیت به مناسبت رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و طلب مغفرت و علو درجات برای آن یار دیرین حضرت امام و مقام معظم رهبری گفت: ۶۰۰ میلیارد تومانی که دولت برای پرداخت بودجه در بخش تعمیرات و تجهیزات در نظر گرفته است در هفته آینده پرداخت می شود.

وی در ادامه نشست گفت: از طرف دولت مبلغ ۱,۳۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به پیمانکاران در نظر گرفته شده است که از این مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به پرداخت بدهی به پیمانکاران عمومی و ۳۰۰ میلیارد تومان به پرداخت بدهی به شهرداری ها، ۱۰۰ میلیارد تومان به پرداخت بدهی بابت طرح های ۵۰ درصد خیّرین آموزش عالی و مابقی نیز به پرداخت پیمانکاران عمرانی اختصاص دارد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در ادامه با تشریح فرایند عملیاتی شدن پرداخت بدهی از اوراق اسناد خزانه اسلامی گفت: تعدادی از دانشگاههای کشور مبلغ ۱,۳۰۰ میلیارد تومان برای دریافت این اوراق سند وثیقه گذاشته اند و لازم است از اقدام این دانشگاهها برای حل مشکل مجموعه آموزش عالی قدردانی کنیم.

وی تاکید کرد: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با مشورت کارشناسان حقوقی خود و بخش های اداری مالی اسناد بدهی های خودرا در زمینه بدهی به پیمانکاران و شهرداری ها آماده کنند و در این زمینه حتماً از نظرات کارشناسی اداره کل برنامه، بودجه و تشکیلات و اداره کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم استفاده کنند.

دکتر امید در زمینه بدهی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به شهرداری ها گفت: این بدهی ها مربوط به ده سال اخیر است و تا پایان برنامه سوم توسعه کشور، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از پرداخت هزینه به شهرداری ها معاف بودند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی گفت: با نهایی شدن و تایید بدهی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، اوراق اسناد خزانه اسلامی به نام شهرداری اعلام شده توسط هر دانشگاه صادر می شود که سر رسید آن ۵ ساله است و در این مدت نیز سالانه ۱۵ درصد سود به آن اختصاص می یابد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در صورت نهایی شدن پرداخت بدهی های دانشگاهها به پیمانکاران از طریق اوراق، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سال آینده را بدون کسری بودجه و بدهی انباشته آغاز خواهند کرد و عملکرد بهتری در انجام ماموریت های خود ارائه خواهند داد.

انتهای پیام


8651721
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است