استانی 21:08 - 06 آذر 1393
امروز
امروز با حضور نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی فاز نخست نخستین مجتمع شتر شیری ایران در طبس به مساحت ۲۵ هزار متر مربع کلنگ‌زنی شد.

نخستین مجتمع شتر شیری ایران در طبس کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، بعد از ظهر امروز با حضور نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی، فاز نخست نخستین مجتمع شتر شیری ایران در طبس به مساحت 25 هزار متر مربع کلنگ‌زنی شد.

مدیرعامل شرکت ساربان کویر طبس در خصوص این مجتمع اظهار داشت: از سال 89 استارت انجام برنامه‌ها در این خصوص عملی شد و با توجه به مشکلات زیاد و پیگیری‌های فراوان بعد از یک سال و نیم مجوز اولیه دریافت شد و این مجتمع برای نخستین بار در طبس به مساحت 25 هزار متر مربع در حال راه‌اندازی است.

رسول عراقی تصریح کرد: در ایران مجتمع پرورش شتر وجود دارد اما مجتمع پرورش شتر شیری وجود ندارد و فقط این امر در دو کشور امارات و آمریکا انجام گرفته است که به نوعی این سومین مجتمع شیر شتری ایران در جهان به حساب می‌آید.

وی افزود: در امارات تمامی مشاوران ایرانی فعالیت می‌کنند و قول می‌دهیم با توجه به توان بالایی که داریم در کمتر از یک سال و در همین زمان این پروژه را افتتاح کنیم و محصولات شیر شتر ایران را در طبس بنوشیم.

مدیرعامل شرکت ساربان کویر طبس با اشاره به جذب سرمایه‌گذار در این زمینه خاطرنشان کرد: از کشورهای بحرین و قطر سرمایه‌گذارانی به ایران آمدند و قول کمک در زمینه اجرای کار مجتمع و تضمین خرید کرده‌اند.

عراقی ادامه داد: سازمان صنایع غذای فائو قیمت هر لیتر شیر شتر را 15 دلار تعیین کرده است که در واقع 450 هزار ریال بوده و به طلای سفید معروف است و یک نوع داروی درمانی محاسبه می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه‌ نژاد شترهای ایرانی از نوع گوشتی است موافقت کشور هند را به منظور تحقیقات گرفتیم تا شترهای شیری که 17 لیتر شیر تولید می‌کنند را به ایران بیاوریم و با تلاش نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی مشکل واردات شتر به ایران مرتفع شد.

به گزارش فارس،‌ نخستین مجتمع شتر شیری ایران با ظرفیت 100 نفر شتر مولد در محل روستای خسروآباد طبس توسط شرکت ساربان کویر طبس در حال احداث است که مبلغ کل سرمایه آن چیزی بالغ بر 35 میلیارد و 628 میلیون ریال که 10 میلیارد ریال وام و 25 میلیارد و 628 میلیون ریال مشارکت بخش خصوصی است.


5286173
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است