استانی 00:31 - 06 مرداد 1396
استاندار خوزستان:
آبادان – استاندار خوزستان گفت: متاسفانه مچ گیری ها در خوزستان سبب فرار سرمایه گذاران از این استان شده است.

مچ گیری ها در خوزستان سبب فرار سرمایه گذاران شده است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آبادان که در محل سالن الغدیر فرمانداری برگزار شد، افزود: درصد بیکاری در استان خوزستان از متوسط کشوری بالاتر است و دلیل آن نیز به مدیران استان باز می‌گردد، چرا که ما بایستی شرایط و زمینه سرمایه گذاری را در استان تسهیل و موانع را برچینیم، بایستی از این همه بوروکراسی پیچیده و مایوس کننده دست بکشیم و سرمایه گذاران را در پشت درب‌ها معطل نگذاریم.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری در استان خوزستان به اندازه کافی سخت است و ما نباید زمینه آن را برای سرمایه گذاران با عملکرد خود سخت‌تر کنیم.

وی تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی باشکوهی را در کشور پشت سر گذاشیم و دنیا در این انتخابات بر وجود دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد، در این انتخابات تمامی پتانسیل‌های نظام در کنار هم این امر مهم را به اجرا رساندند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر مهمترین نیاز و معضل کشور اشتغال است، یادآور شد: سال گذشته که کشور از رکود خارج شد، با نفت، رشد ۷.۸ درصد را تجربه کرد و ۶۵۰ هزار شغل ایجاد شد و پیش بینی می‌شود سالانه ۹۷۰ هزار شغل نیز ایجاد شود.

استاندار خوزستان گفت: بایستی با بسیج همگانی در این راستا تلاش کنیم، اختلافات و دعواهای سیاسی را کنار بگذاریم چرا که بر این منوال کارها از پیش نمی رود، ایجاد این تعداد شغل کار ساده و آسانی نیست و این مهم جز با اتحاد و همدلی محقق نمی شود، همگان بایستی برای گسترده‌تر کردن اقتصاد گام بردارند.

شریعتی افزود: اگر بنا است تا در کشور سالانه ۹۷۰ هزار شغل ایجاد شود، بایستی ظرفیت سرمایه گذاری بالا برود و حجم تولید و بهره وری در کشور نیز بیشتر شود و هزینه کاهش پیدا کند و این جز با ایستادگی و در عین حال استفاده از سرمایه گذاری خارجی و جلوگیری از بی‌انضباطی‌های مالی و جلوگیری از رانت‌های مختلف اطلاعاتی، اقتصادی وغیره و سالم سازی اقتصاد و ورود بخش خصوصی و تاکید بر اقتصاد مقاومتی بر اساس دستورات مقام معظم رهبری محقق نمی شود.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم شرایط مناسب را در کشور ایجاد و حجم بیکاری موجود را کاهش دهیم، بایستی سالانه یک میلیون و ۱۲۰ هزار شغل ایجاد کنیم تا این وضع بهتر شود، ما با ۹۷۰ هزار شغل سالانه تنها هشت درصد از نرخ بیکاری می‌توانیم کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: در استان لرستان برای سرمایه گذاری نیاز به استعلام از هفت سازمان نیاز است، در فارس از ۱۲ سازمان و در خوزستان از ۲۱ استان نیاز به استعلام است و این موضوع خود موجب پشیمانی سرمایه گذار می‌شود، البته همین مچ گیری‌هایی که در استان وجود دارد، باعث فرار سرمایه گذاران می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: هر کس که مسئولیت می‌گیرد بایستی شجاع و مطمئن به خود باشد و از هیچ چیز هراس نکند و شفاف و صادقانه کار خود را انجام دهد، دولت در سال گذشته موفق شد تورم را که در بدترین شرایط اقتصادی بود کنترل و آن را تبدیل به رشد مثبت کند، اما جز تورم در سایر شاخص‌ها موفقیت چشمگیری نداشتیم.

شریعتی افزود: اگر خواهان شرایط بهتری هستیم و می خواهیم تا ۹۷۰ هزار شغل در سال ایجاد و معضل بیکاری را رفع کنیم بایستی دست به دست یکدیگر داده و سایر شاخص‌های اقتصادی کشور را اصلاح کنیم، با کار، ایجاد و جذب سرمایه گذاری و تولید بیشتر، دانایی و دانش بنیانی نیز بیشتر می شود.


9300718
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است