استانی 14:07 - 29 فروردین 1400
رئیس ستاد انتخابات استان اعلام کرد
ایسنا/همدان رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: در ارزیابی اولیه‌ وزارت کشور استان همدان به عنوان دومین استان از نظر انجام صحیح فرآیند انتخابات معرفی شد.

معرفی همدان به عنوان دومین استان از نظر انجام صحیح فرآیند انتخابات

مصطفی آزادبخت ظهر یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه در دومین نشست خبری ستاد انتخابات استان همدان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، سه انتخابات شوراهای شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری را در استان داریم.

وی با بیان اینکه در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی برای نمایندگی حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ ۶۹ نفر ثبت نام کردند، افزود: هیئت اجرایی رسیدگی به صلاحیت افراد را انجام داد و در مرحله اول ۹۵ درصد تأیید صلاحیت شدند.

آزادبخت در رابطه با انتخابات شوراهای شهر مطرح کرد: ۱۱۴۸ نفر برای حضور در انتخابات شوراهای شهر استان ثبت نام کردند که از این تعداد در مرحله اول ۴.۶ درصد رد صلاحیت شدند و تعداد ثبت‌نام کنندگان نیز نسبت به دوره قبل دو درصد کم شده ‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه ۵۴۴۵ نفر برای حضور در انتخابات شوراهای روستا استان ثبت‌نام کردند، ادامه داد: از این تعداد ۲۰۵ نفر زن و ۵۲۴۰ نفر مرد بودند و در این دوره ثبت‌نام همه روستاها به حد نصاب رسیده‌ و تعداد ثبت‌نام کنندگان نسبت به دوره قبل ۳.۷ درصد افزایش داشته ‌است.

وی با بیان اینکه تحصیلات داوطلبان دوره ششم شوراهای روستا استان نسبت به دوره پنجم بهتر شده است، گفت: در شورای پنجم ۳۳۶۶ نفر تحصیلات ابتدایی، ۱۸۸ نفر راهنمایی، ۹۵ نفر متوسطه، ۸۷۵ نفر دیپلم، ۱۴۷ نفر کاردانی، ۳۷۴ نفر کارشناسی، ۷۱ نفر کارشناسی ارشد و ۵ نفر تحصیلات حوزوی داشتند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان اضافه کرد: در این دوره ۳۱۷۴ نفر دارای تحصیلات ابتدایی، ۳۷۵ نفر راهنمایی، ۲۶۲ نفر متوسطه، ۹۲۱ نفر دیپلم، ۱۵۹ نفر کاردانی، ۴۴۲ نفر کارشناسی، ۹۱ نفر کارشناسی ارشد و ۲۱ نفر تحصیلات حوزوی هستند.

وی با بیان اینکه چهار اصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات مهم است، خاطرنشان کرد: امنیت و سلامت که بر عهده ما است، طبق برنامه پیش می‌رود و براساس ارزیابی اولیه‌ وزارت کشور، همدان دومین استان در انجام صحیح فرآیند انتخابات بوده ‌است.

آزادبخت ادامه داد: مشارکت و رقابت زمانی قابل اجراست که امنیت و سلامت باشد و ما با استقلال تام و تمام و مثال زدنی بی طرفی خود را نشان دادیم و زمانی کارهای ما ارزشمند است که مردم احساس مسئولیت کنند و پای صندوق رأی بیایند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: عمل به قانون اولویت ما است و در تمام مراحل باید قانون را مدنظر قرار دهیم و همراه با قانون عمل کنیم.

انتهای پیام


11030580
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است