گوناگون 19:27 - 11 بهمن 1393
مردان افغانی پس از ربودن مرد جوان در تهران قصد اخاذی از خانواده او در افغانستان را داشتند اما عملیات پلیس نقشه‌شان را ناکام گذاشت.

بعدازظهر هفتم بهمن مأموران کلانتری ابوسعید در جریان ربوده شدن مرد جوانی به نام عیسی قرار گرفتند. کسی که ماجرای ربوده شدن او را به پلیس خبر داده بود، هم‌اتاقی‌ جوانش به نام مهراب بود. مرد جوان به مأموران گفت: من و عیسی در خانه در حال استراحت بودیم که ناگهان در خانه شکسته شد و 3نفر باچاقو و قمه وارد شدند.

یکی از آنها اسپری گاز اشک‌آور داشت و مقداری از آن را به سوی عیسی پاشید و درحالی‌که عیسی جایی را نمی‌دید او را با کمک 2نفر دیگر داخل یک گونی زرد رنگ انداختند. آنها من را تهدید کردند که ساکت باشم و در ادامه گونی را که عیسی داخلش بود در صندق عقب یک پراید انداختند و با خودشان بردند. با اینکه آن لحظه خیلی ترسیده بودم اما هنگام فرار توانستم مشخصات و شماره پلاک پراید آدم‌ربایان را به‌خاطر بسپارم.

با اظهارات این مرد، مأموران صاحب خودروی پراید را شناسایی کردند. او مردی 40ساله و معتاد به نام علی بود که وقتی مأموران به خانه‌اش رفتند متوجه شدند وی از آنجا فرار کرده است. جست‌وجو برای دستگیری علی در نهایت منجر به شناسایی مخفیگاهش در جنوب تهران شد و او به دام مأموران افتاد.

او در بازجویی‌ها به شرکت در آدم‌ربایی اعتراف کرد اما مدعی شد که ناخواسته وارد این کار شده است. او گفت: آن روز 3جوان افغانی نزد من آمدند و ماشینم را برای چند ساعت کرایه کردند و گفتند که حاضرند 200هزار تومان بابت آن پرداخت کنند. آنها گفتند می‌خواهند برای خرید به بازار بروند. من هم قبول کردم و آنها سوار ماشین شدند و خواستند راهی منطقه ابوسعید شوم. به مقابل خانه‌ای قدیمی که رسیدیم، آنها پیاده و وارد خانه شدند و چند دقیقه بعد همراه با یک گونی زرد رنگ بیرون آمدند و آن را داخل صندوق عقب گذاشتند. هنوز نمی‌دانستم داخل گونی چیست اما ساعتی بعد وقتی به روستایی در منطقه پاکدشت رسیدیم فهمیدم داخل گونی یک مرد است. آنها 200هزار تومان به من دادند و پیاده شدند و گونی را با خود بردند.

سرنخ‌هایی که مرد راننده در اختیار پلیس قرار داد مأموران را به مخفیگاه آدم‌ربایان رساند و ساعت‌یک بامداد 10بهمن، این محل به محاصره تیم‌های عملیاتی درآمد. با دستگیری یکی از اعضای باند گروگانگیری به نام میرگل در این محل، وی اعتراف کرد که همدستانش جوان ربوده شده را در خانه‌ای در همان حوالی زندانی کرده‌اند.

به این ترتیب 2همدست او نیز دستگیر شدند و جوان ربوده شده که وی نیز از اتباع افغانستان است، درحالی‌که دست و پایش با زنجیر بسته شده بود در اسارتگاهش پیدا شد و مأموران او را آزادکردند.با آغاز بازجویی از گروگانگیران آنها اعتراف کردند با انگیزه باجگیری از برادر گروگانشان که در افغانستان است او را ربوده بودند. از سوی دیگر آنها گفتند گروگانشان را از مدت‌ها قبل می‌شناخته‌اند و او یکی از افراد معتمد افغانی‌های منطقه بوده که در زمینه انتقال پول هموطنانش به افغانستان فعالیت داشته و با انگیزه مالی دست به این کار زده‌اند.

در همین حال گروگان آزاد شده نیز این حادثه را اینطور برای پلیس بازگو کرد: روز حادثه آنها ابتدا اسپری گاز اشک آور به‌صورتم زدند و درحالی‌که چیزی نمی‌دیدم دست‌وپایم را با استفاده از دستبند پلاستیکی بستند و من را داخل گونی انداختند و با خود بردند. چون چشمانم بسته بود متوجه نشدم که من را کجا بردند اما وقتی چشم باز کردم داخل یک گاوداری بودم. آنها شماره برادرم که در افغانستان است را گرفتند و با او صحبت کردند. آنها برادرم را تهدید کردند که باید برای آزادی من پول بدهد.

این مرد ادامه داد: هنوز نمی‌دانستم قرار است چه بلایی سرم بیاید. آدم‌ربایان چند ساعت بعد دوباره من را داخل گونی انداختند و این بار وقتی چشم باز کردم داخل لانه کبوترها بودم. آنها با من بدرفتاری می‌کردند و 2شب در همانجا بودم اما سومین شب قفل و زنجیر به‌دست و پایم زدند و من را به یک خانه‌ای روستایی بردند.

در ادامه روند تحقیقات این پرونده صبح دیروز 4متهم به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امور جنایی منتقل شدند و از سوی بازپرس سعید احمدبیگی تحت بازجویی قرار گرفتند. آنها اعتراف کردند نقشه این آدم‌ربایی را از مدت‌ها قبل طراحی کرده بودند و قصد‌شان اخاذی بود.

در همین حال سرهنگ حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: با اعتراف صریح متهمان، برای تمامی آنها قرار بازداشت موقت صادر شد و هر 4 آدم‌ربا برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره11 پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.


5744456
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است