استانی 10:15 - 26 تیر 1397

۶بالگرد برای مهار آتش ارتفاعات فیروزآباد به کار گرفته شد

عنایت الله رحیمی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: این بالگردها با توجه به سخت گذر بودن مسیر برای انتقال نیروهای امدادی وارد عمل شدند و نیروها را در قالب ۳۰ سورتی پرواز به ارتفاعات درگیر آتش سوزی منتقل کردند.

وی ادامه داد: افزون بر این ۳۵ دستگاه خودرو شاسی بلند و پنج دستگاه ماشین آلات سنگین نیز به محل یاد شده اعزام و مایحتاج و امکانات مورد نیاز نیروها نیز توسط فرمانداری شهرستان فیروزآباد تامین شد.

رحیمی اظهار داشت: گزارش وقوع این آتش سوزی در ارتفاعات ۲ هزار و ۴۰۰ متری کوه برز شهرستان فیروزآباد در ساعت ۲۰ روز بیست و دوم تیرماه جاری به فرمانداری اعلام شد و این نهاد بی درنگ اقدام به تشکیل جلسه ستاد بحران کرد.

وی گفت: در پی آن نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و فرمانداری شهرستان فیروزآباد با وجود سخت گذر بودن مسیر در محل حضور یافتند و اقدام به فرونشاندن آتش کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس افزود: اما شدت وزش باد در ارتفاعات موجب شد که آتش دو باره شعله ور شود و با توجه به خشک بودن پوشش گیاهی منطقه بر سرعت پیشروی حریق بیفزاید.

رحیمی اظهار داشت: به دنبال گسترش آتش سوزی، ستاد مدیریت بحران استان نیز تشکیل جلسه داد و از تمام دستگاه های عضو این ستاد و نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی خواست که برای مهار این آتش به سرعت وارد عمل شوند.

وی  گفت: در پی این فراخوان، بیش از ۵۰۰ نیرو شامل نیروهای ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای فرمانداری های همجوار شامل قیر و کارزین، فراشبند، کوار، جهرم و فسا به همراه نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و هلال احمر شهرستان های نام برده در محل وقوع آتش سوزی حضور یافتند و مبادرت به خاموش کردن آتش کردند.

وی، ضمن قدرانی از نیروهای مردمی، فرمانداری ها، دهیاری ها، نیروهای نظامی و انتظامی برای همکاری در این زمینه اظهار داشت: سرانجام کوشش شبانه روزی و بی قفه نیروهای امدادی نتیجه داد و آنها موفق شدند پس از سه روز تلاش صبح امروز (دوشنبه) این آتش را به طور کامل مهار کنند.

وی  گفت: هم اینک حدود ۲۰۰ نیرو همچنان در محل وقوع حریق حضور دارند تا ضمن کمک به پاکسازی منطقه مراقبت کنند که آتش سوزی از نو شعله ور نشود.

وی از دامداران، بهره برداران، عشایر و همچنین گردشگرانی که در طبیعت حضور می یابند خواست که از افروختن آتش در عرصه منابع طبیعی جدا خودداری کنند و از پرتاب اشیایی مانند شیشه که می تواند با قرار گرفتن در معرض نور خورشید همانند ذره بین عمل کند و باعث آتش سوزی شود، بپرهیزند.

رحیمی در مورد برقراری گشت دائم هوایی هم گفت: هم اینک گشت های پیاده و موتوری حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست فعال هستند اما با توجه به هزینه بر بودن و مشکلات اعتباری، در حال حاضر امکان برقراری گشت دائم هوایی وجود ندارد.


9844445
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است