استانی 23:15 - 02 مرداد 1393
قزوین
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: در سه هفته نخست ماه مبارک رمضان از واحدهای عرضه مواد خام دامی این استان 2 هزار و 739 مورد بازرسی انجام شده که در این بازرسی‌ها 3 هزار و 527 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

سیدبهمن نقیبی قزوین با بیان اینکه هرساله در سه دوره علاوه‌ بر نظارت‌های مستمر، نظارت‌های ویژه انجام می‌شود، اظهار کرد: به طور کلی هر ساله در سه دوره مختلف علاوه‌ بر نظارت‌های مستمر اکیپ‌های دامپزشکی استان، اکیپ‌های ویژه نیز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: یکی از این دوره‌ها در ماه مبارک رمضان است که علت اصلی آن افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی توسط شهروندان می‌باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به این افزایش مصرف مواد خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان، استفاده از اکیپ‌های ویژه در این ماه و تشدید نظارت‌ها ضرورت داشته و از برنامه‌های اولویت‌دار سالانه این سازمان به شمار می‌رود.

نقیبی ادامه داد: در روز عید قربان که در سطح شهر ذبح دام صورت می‌گیرد و تعطیلات نوروز به واسطه حجم بالای مهمانی‌ها و دید و بازدیدها مصرف مواد خام دامی افزایش می‌یابد نیز از دیگر دوره‌های افزایش نظارت اکیپ دامپزشکی است.

وی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در سال جاری صورت گرفت حضور در نمایشگاه عرضه مواد غذایی در آستانه ماه مبارک رمضان بود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: کارشناسان سازمان با حضور در غرفه‌های عرضه مواد غذایی نمایشگاه «طرح ضیافت» با بررسی وضعیت بهداشتی مواد غذایی عرضه شده برای آنان تأیید صلاحیت صادر کردند تا شهروندان بتوانند با اطمینان خاطر از نمایشگاه خرید کنند.

نقیبی گفت: در مدت زمان برپایی نمایشگاه اکیپ‌های سازمان دامپزشکی استان هر روز چهار تا پنج نوبت و در ساعات مختلف روز از غرفه‌های عرضه مواد غذایی بازدید می‌کردند.

وی بیان کرد: در موردی که نیاز به تذکر بود، کارشناسان سازمان تذکرات لازم را به عرضه‌کنندگان مواد غذایی می‌دادند تا نسبت به اجرایی کردن تذکرات اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ابراز کرد: در مدت برگزاری نمایشگاه یک واحد عرضه ماهی زنده به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و سهل‌انگاری در رعایت هشدارهای اکیپ سازمان دامپزشکی تعطیل شد.

نقیبی افزود: همچنین یک واحد عرضه تخم‌مرغ نیز که در فضای بیرون از نمایشگاه بود به داخل سالن منتقل شد تا هوای گرم موجب فساد تخم‌مرغ‌ها نشود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 100 واحد عرضه مرغ، ماهی و گوشت در قزوین فعال است، ادامه داد: همچنین 464 واحد رستوران، جگرکی و سالن غذای بیرون‌بر در قزوین فعالیت می‌کنند که با احتساب کشتارگاه‌ها این تعداد به یک هزار و 576 واحد مرتبط با فرآورده‌های خام دامی می‌رسد.

نقیبی عنوان کرد: در سه هفته نخست ماه مبارک رمضان از این واحدها 2 هزار و 739 مورد بازرسی انجام شد که در این بازرسی‌ها 3 هزار و 527 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ضبط شد.

وی تصریح کرد: همچنین 43 واحد توزیع فرآورده خام دامی و 17 خودروی حمل مواد خام دامی به دلیل عدم رعایت اصول توقیف شده و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: اکیپ‌های ویژه ماه مبارک رمضان 20 اکیپ دو نفره است که در دو نوبت صبح و عصر تا پایان ماه مبارک رمضان از واحدهای عرضه موادخام دامی بازدید می‌کنند.

نقیبی ابراز کرد: برای نخستین‌بار در سال جاری سازمان دامپزشکی برای بررسی وضعیت بهداشتی تخم‌مرغ‌ها به ویژه به لحاظ محل نگهداری آن از قنادی‌های سطح استان بازدید مستمر انجام داد.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین علت این امر افزایش میزان مصرف تخم‌مرغ قنادی‌ها برای تهیه زولبیا و بامیه است که در این بازدیدها 15 مورد نمونه‌برداری انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: در یک مورد از بازدیدها نیز که وضعیت تخم‌مرغ‌ها بسیار نامناسب بود و فساد آن‌ها کاملا مشخص بود 82 کیلوگرم تخم‌مرغ معدوم شد./ز


4318902
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است