سیاسی 09:35 - 10 مرداد 1394
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه منطق آمریکا زور و برتری‌طلبی است‌، گفت: آمریکا اقدامی برای مقابله با تروریسم انجام نمی‌دهد بلکه از تروریست‌های مورد تاییدشان حمایت می‌کند و در مقابل با ملت‌هایی که از منافع ملی‌شان دفاع می‌کنند، مقابله می‌کند.

جوکار: آمریکا برای مقابله با تروریسم اقدامی انجام نمی‌دهد

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در تبیین دلایل سیاست دوگانه آمریکا در برابر تروریسم گفت: آمریکایی‌ها با داشتن روحیه قلدرمآبانه و بدون مجوزهای بین‌المللی اقداماتی را انجام می‌دهند که کشورهایی همچون عربستان سعودی نیز با دنباله‌روی آمریکا این حملات را انجام می دهند؛ نمونه آن حمله به یمن بدون هیچ مجوزی است. همین اقدام را دولت ترکیه در تجاوز به خاک سوریه به بهانه‌ی مقابله با گروه‌های تروریستی انجام داده است.

وی با بیان اینکه منطق آمریکا زور و برتری‌طلبی است‌، گفت: منطق آمریکا قانون‌مداری نیست. قطعا آنها اقدامی برای مقابله با تروریسم انجام نمی‌دهند بلکه از تروریست‌های مورد تاییدشان حمایت می‌کنند و در مقابل با ملت‌هایی که از منافع ملی‌شان دفاع می‌کنند مقابله می‌کنند.امروز تعریف تروریسم و قربانیان تروریسم با یکدیگر جابه جا شده است.

جوکار در ادامه با تاکید بر اینکه ایران بنا به درخواست رسمی دولت عراق به این کشور جهت مشاوره نظامی مستشار اعزام می‌کند، گفت: در مقابل چنین شرایطی شاهدیم که دولت ترکیه بدون اجازه دولت سوریه حریم این کشور را نقض می‌کند‌ و آن را عین قانون‌مداری می‌داند. قطعا با قانون آمریکایی و سازمان ملل و شورای امنیت آمریکایی چیزی بهتر از این حاصل نمی‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا از گذشته در موارد مختلف سیاست دوگانه اعمال کرده است گفت: آمریکایی‌ها از قبل نیز در تمام زمینه‌ها سیاست دوگانه داشتند که این به تروریسم محدود نمی‌شود چون به باور آمریکایی‌ها دولت‌هایی مشروعیت دارند که منافع آنها را تضمین کند حال اینکه این دولت‌ها حقوق بشر و یا آزادی مردم را رعایت کنند یا خیر‌، و یا اینکه حامی تروریسم باشند یا نه، مهم نیست؛ نمونه آن را می‌توان در مورد بحرین‌، عربستان‌، ترکیه و یمن مشاهده کرد، کشورهایی که به دلیل هم‌پیمانی با آمریکا در راستای منافع این کشور گام بر می‌دارند و هر اقدامی انجام دهند مشروع است.در مقابل اگر کشوری در راستای احقاق حق خود برآید، آن کشور ترویست است. حال می‌خواهد ملت فلسطین، حزب‌الله، مردم عراق و یا هر کشور دیگری باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد:کسی که ظالم است و خودش در دنیا ظلم می‌کند چطور می‌خواهد راجع به کشورهای دیگر قضاوت کند‌ مگر می‌شود کشوری که خودش نقض کننده قانون و انجام دهنده جرم و جنایت باشد‌، علیه کشور دیگری ورود پیدا کرده و یا از کشوری حمایت کند. آنها ماهیتشان با تروریسم گره خورده است و آنچه درمورد اقدامات ضد تروریستی و یا ائتلاف ضد تروریستی مطرح می‌کنند تنها حرف است و برای انحراف افکار عمومی و گول زدن مردم مطرح می‌شود.

انتهای پیام


6838021
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبران جهان توجه خود را به پایان جنایات اسرائیل در غزه متمرکز کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است