استانی 12:47 - 04 آذر 1399

بسته های معیشتی بین ۶۲ هزار خانواده کرمانی توزیع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: در هفته بسیج فاز دو مرحله سوم کمک‌های مومنانه انجام می‌شود فاز اول آن در هفته وحدت بود، فاز دو آن در هفته بسیج است.

وی با بیان اینکه مرحله سوم کمک‌های مومنانه با فاز اول و دوم آن متفاوت است، افزود: در این فاز علاوه بر کمک‌های معیشتی حوزه اشتغال، حوزه ازدواج آسان، حوزه جهیزیه و حوزه آزادی زندانی‌های غیر عمد هم جزو برنامه‌ها قرار دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: طی دو سه روز آینده در حوزه جهیزیه و آزادی زندان برنامه‌هایی خواهیم داشت.

معروفی تصریح کرد: در فاز دوم هماهنگی فی ما بین سپاه و بسیج، آستان قدس رضوی و بنیاد علوی در مجموع ۱۴ هزار و ۳۰۰ بسته (هر بسته معیشتی بین ۳۵۰ تا ۳۷۰ هزار تومان) جمعاً قریب به ۵ میلیارد تومان توزیع خواهد شد که این بسته‌ها شامل برنج ایرانی و برنج هندی، حبوبات، سویا، چای، ماکارونی، روغن و رب گوجه فرنگی به علاوه ۶۵۰ کیسه آرد می‌باشد که متعلق به جنوب استان است.

وی گفت: توزیع این بسته‌ها بر اساس شناسایی از قبل انجام شده در استان می‌باشد ۶۲ هزار خانواده شناسایی شده‌اند ضمن اینکه این مرحله توزیع با مراحل قبلی متفاوت است و بر اساس طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که برای قطع زنجیره ویروس کرونا بین سازمان بسیج، بنیاد و وزارت بهداشت بسته شده، توزیع کمک‌ها به صورت محله‌محور است.

معروفی یادآور شد: توزیع کمک‌های این مرحله در مناطقی خواهد بود که مردم آن مناطق آسیب بیشتری از ویروس کرونا دیده‌اند بنابراین در راستای طرح شهید سلیمانی به خانواده‌های که درگیر مشکلاتی بیشتری ناشی از ویروس کرونا شده‌اند کمک‌ها توزیع می‌شود تا با ماندن در خانه مشکل معیشتی نداشته باشند و همچنین بتوانند به قطع زنجیره کرونا در استان کمک کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: فاز دوم این مرحله با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سپاه، بسیج و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شده در مرکز با همکاری رده‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و… تا زمانی که ما درگیر ویروس منحوس کرونا هستیم و مردم نجیب و عزیز ما نیاز به کمک داشته باشند با رعایت کرامت این کمک‌های همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر رده‌های حمایتی و مسئولان، از خیران و مردم استان کرمان هم انتظار داریم که انفاق‌های خود را در این مرحله رها نکنند و اصرار هم داریم که عین همان انفاق مدنظر خیران را در شبکه توزیع کنیم مثلاً اگر کسی قصد انجام دادن انفاق و یا نذری را انجام دهد مثل ذبح کردن گوسفند، گاو و یا شتر ما همان را توزیع خواهیم کرد.

معروفی ابراز داشت: از مردم و خیر استان تقاضا دارم که در این شرایط به کمک نیازمندان بیایند تا حداقل اندکی از آلام مردم آسیب دیده از کرونا را کاهش دهیم امیدواریم بتوانیم در این راه که فرمان و نظر مقام معظم رهبری است موفق عمل کنیم.

همچنین سعید کاظمی نماینده استان قدس رضوی در کرمان نیز در خصوص نگاه آستان قدس به آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا بیان داشت: همه ما در این مجموعه (آستان قدس رضوی، سپاه، بسیج و مجموعه‌های دیگر) تحت فرمان و بر اساس منویات مقام معظم رهبری کار را انجام می‌دهیم ضمن اینکه دغدغه ایشان در حال حاضر رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم آسیب دیده از کرونا است.

وی افزود: بنیاد کرامت آستان قدس رضوی نیز در این مرحله و مراحل قبل و در مراحل بعد در آینده سعی می‌کند حضور داشته باشد و به اندازه‌ای که بتواند بخشی از مشکلات مردم را حل کند در این طرح مومنانه شرکت می‌کند.

کاظمی گفت: پیرو سخنان سردار معروفی من نیز تاکید می‌کنم تا خیران و مردم که قصد انجام کار خیر دارند و علاقمند هستند تا این کمک به دست افراد نیازمند برسد به این مجموعه بپیوندند تا کمک‌های آنها به صورت سازماندهی شده به دست افراد نیازمند برسد.


10824753
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است