اقتصادی 17:17 - 14 آذر 1399

کرونا قیمت جهانی مواد غذایی را افزایش داد

این شاخص که توسط سازمان غذا و کشاورزی (فائو) منتشر شده بود، در ماه گذشته مقابل ۱۰۱ در ماه اکتبر به ۱۰۵و احد افزایش یافت و ماهانه ۳.۵ درصد افزایش نشان داد. این شاخص که نشان دهنده تغییرات ماهانه سبد غلات، دانه‌های روغنی، محصولات لبنی، گوشت و شکر است، به بالاترین سطح از دسامبر ۲۰۱۴ رسیده است.

بر اساس گزارش آژانس مستقر در رم، قیمت روغن نباتی دارای روند صعودی بوده و ظاهراً به دلیل جهش قیمت روغن پالم در مقایسه با ماه قبل ۱۴.۵ درصد رشد کرده است.

قیمت غلات ماهانه ۲.۵ درصد افزایش نشان داد، گرچه هنوز تقریباً ۲۰ درصد از سطح سال گذشته بود. قیمت گندم به دلیل چشم‌انداز کاهش برداشت در آرژانتین رشد کرد، قیمت ذرت افزایش داشته و گزارش شده است که برنج ثابت مانده است.

قیمت گوشت و لبنیات ۰.۹ درصد بالاتر از رقم اعلام شده در ماه اکتبر بود. قیمت گوشت در مدت مشابه سال ۲۰۱۹، ۱۳.۷ درصد کاهش داشت، اما گوشت‌های گاو، گوسفند با افزایش ماهانه روبرو شدند.

نگرانی‌ها در مورد کمبود احتمالی تولید جهانی شکر در میان چشم‌انداز ضعیف محصولات زراعی در اتحادیه اروپا، روسیه و تایلند، قیمت این ماده غذایی را ۳.۳ درصد افزایش داد. شاخص لبنیات ۰.۹ درصد صعود کرد و به بالاترین سطح تقریباً ۱۸ ماهه رسید.

فائو اعلام کرد که بیماری همه گیر Covid-۱۹ عامل مهمی در سطح ناامنی جهانی غذا است، در حالی که افزایش قیمت‌ها به یک بار اضافی برای کسانی تبدیل می‌شود که درآمدشان به دلیل ویروس کرونا کاهش یافته است.

آژانس گزارش داد: همه گیری در حال حاضر شرایط بی ثبات ناشی از درگیری‌ها، آفات و شوک‌های جوی از جمله طوفان‌های اخیر در آمریکای مرکزی و سیل در آفریقا را تشدید می‌کند.

طبق گزارش فائو، ۴۵ کشور، که ۳۴ کشور از آنها در آفریقا هستند، برای تأمین غذای کافی به کمک خارجی نیاز داشتند.


10840478
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: بنابر جوجه ریزی‌های صورت گرفته، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ مازاد از سطح بازار باید جمع آوری شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با اضافه شدن یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ روزانه یک هزار ۲۰۰ صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ممنوعیت تردد در محور‌های شمالی کشور از امروز تا پایان هفته اعمال شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ارزش معاملات کل به ۱۰۶۴۰ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۶۸۳۱ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان قرارداد واگذاری شرکت های استقلال و پرسپولیس بعد از گذشت 20 سال در قالب واگذاری به افراد و شرکت های دارای اهلیت و تخصصی انجام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح فراسرزمینی گفت: امسال حدود ۴۰۰ هزارهکتار کشت فراسرزمینی در کشورهای هدف در راستای تامین محصولات راهبردی صورت می گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: بنابر آمار سطح مبارزه علیه ملخ های بومی در ۱۴ استان کشور به ۲۷ هزارهکتار رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت گفت:ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ده‌ها میلیارد دلار می‌رسد به عنوان نمونه تجارت امسال ایران با کشور‌های آفریقایی یک و یک دهم درصد بود که سهم ایران از این تجارت یک درصد بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل اموال تملیکی استان تهران گفت: در حراج خرده فروشی استان تهران از خرداد ماه سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان حراج انجام شد‌.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است