استانی 23:17 - 09 بهمن 1393
فرمانده هشت سال دفاع مقدس:
یکی از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس گفت: باید این مشکل مازندران که نویسندگان آن نمی‌توانند داشته‌های خود را معرفی کنند، حل شود.

نویسندگان مازندران نمی‌توانند داشته‌های خود را معرفی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سردار علیجان میرشکار امشب در آیین رونمایی کتاب «حاجی بصیر» مجموعه قصه‌های زندگی شهید حاج حسین بصیر قائم‌مقام فرمانده لشگر 25 کربلا اظهار کرد: شهدا با خداوند خود عزت‌مندانه دست به معامله زدند و به حیات جاودانگی دست یافتند.

وی افزود: نگارش خاطرات شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای ترویج و انتقال فرهنگ شهید و شهادت به نسل‌های آینده است.

میرشکار با اعلام اینکه با چاپ یک کتاب، ساخت فیلم و کلیپ نمی‌توان شهدایی همانند حاج حسین بصیر را معرفی کرد، گفت: نخستین‌بار که نام این شهید بزرگ را شنیدم مشغول به خدمت سربازی در ژاندارمری و جاده آبادان بودم که عکس سردار شهید بصیر را بر روی یک تانک مشاهده کردم.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس افزود: نخستین ملاقات حضوری با شهید بصیر به مدت‌ها پس از شنیدن نام و مشاهده عکس ایشان در لشگر 25 کربلا باز می‌گردد که با مراجعه به چادر فرماندهی با چهره آسمانی‌اش آشنا شدم.

میرشکار با اعلام اینکه نقش‌آفرینی سردار بصیر نه تنها در جبهه‌های ایران بلکه در جبهه‌های خارج از کشور زبانزد است، تصریح کرد: در جنگ افغانستان و نبرد این کشور مقابل استکبار شرق و شوروی این شهید بزرگ تاثیرگذاری داشت.

وی در بیان ولایت‌پذیری و اطاعت از روحانیت توسط شهید بصیر خاطرنشان کرد: این شهید برای کسب تکلیف در جبهه‌ها به دیدار آیت‌الله روحانی می‌رفتند و مقابل این عالم وارسته زانوی ادب می‌زدند که نشان از دلدادگی‌اش به روحانیت خط امام امت دارد.

میرشکار با اعلام اینکه آخرین‌بار حاج حسین بصیر را در عملیات کربلای چهار و منطقه ام‌الرصاص زیارت کردم، بیان کرد: زندگی این شخصیت بزرگ دارای دو بعد نظامی و معنوی بود که هیچ‌کس بعد معنوی حاج بصیر را جز خودش نمی‌داند.

وی با اعلام اینکه باید این مشکل مازندران که نویسندگان آن نمی‌توانند داشته‌های خود را معرفی کنند، حل شود، گفت: ابعاد مختلف زندگی شهدا و سرداران شهید این استان که دارای زندگانی خاصی بودند به رشته تحریر درآید.


5731971
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است