علمی فناوری 08:18 - 11 بهمن 1393
تهران - ایرنا - معاون پژوهشکده مجازی سلامت الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر ضرورت برگزاری دوره های آموزش فناوری و اطلاعات کودکان تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین دوره های آموزشی می تواند به استفاده صحیح آنان از فضای مجازی بیانجامد.

'مصطفی بهمن آبادی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به برگزاری اینگونه دورههای آموزشی در اغلب کشورهای پیشرفته، افزود: در انگلستان برای سنین مختلف دوره های آموزش الکترونیک برگزار می شود و حتی کودکان 2 ساله روزی پنج دقیقه این آموزش را فرا می گیرند.



وی، هدایت کودکان به سایت های جذاب مفید و سازنده، پرشدن اوقات فراغت، تمرکز ذهن و افزایش قدرت مغز و دقت را از مزیت های اینگونه دوره های آموزشی برشمرد.



بهمن آبادی با اشاره به اینکه اینگونه دوره های آموزشی در کشور مغفول مانده است اظهار کرد: دست اندرکاران این حوزه باید اقدامات لازم را برای برگزاری دوره های آموزشی کودکان به عمل آورند.



وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان در استفاده صحیح از فضاهای مجازی نظیر اینترنت با مخاطراتی مواجه هستند که باید با آنها آشنا شوند، افزود: این افراد باتوجه به بهره مندی از وسایل و ابزار پیشرفته به سمت استفاده از رایانه و گوشی همراه سوق یافتند که در صورت آشنا نبودن با فضاهای مجازی با چالش های فراوانی روبرو می شوند.



وی برلزوم آشنایی والدین با دغدغه ها و چالش های فضاهای مجازی تاکید کرد و گفت: والدین با اغلب مخاطرات فضای حقیقی آشنا هستند و سعی می کنند خطرات را از فرزندان خود دور کنند اما به دلیل نا آشنایی با خطرات فضاهای مجازی تدابیر لازم را برای مقابله اینگونه فعالیت ها نمی اندیشند.



بهمن آبادی اظهار کرد: در اغلب مواقع، والدین فرزندان خود را در یک اتاق تنها می گذارند تا بدون سرو صدا از شبکه اینترنت استفاده کند و فکر می کنند نظارت دقیق بر رفتار فرزندان خود دارند اما غافل از این موضوع هستند که چه خطراتی فرزندان آنان را تهدید می کند.



معاون پژوهشکده مجازی سلامت الکترونیک دانشگاه امیرکبیر افزود: استفاده صحیح از فضای مجازی و تامین امنیت و سلامت روحی و جسمی فرزندان در گروه آشنایی همگان با مخاطرات فضاهای مجازی است.



وی با اشاره به اینکه آشنا سازی مردم با مخاطرات سایت های اینترنتی غیرمجاز با سیاسی کردن این موضوعات متفاوت است، افزود: باید با فرهنگ سازی مناسب استفاده صحیح از فضاهای مجازی را به کودکان و نوجوانان بیاموزیم و همه را با خطراتی که در این زمینه وجود دارد آشنا کنیم.







** فیلترینگ هوشمندروشی نوین برای مقابله با تهاجم فرهنگی است



بهمن آبادی اظهار کرد: فیلترینگ هوشمند روشی نوین برای مقابله با مواردی است که می خواهد به موضوعات فرهنگی جامعه رسوخ کند و باعث تغییر فرهنگ جامع شود.



وی با اشاره اینکه چطور این موضوع را در جامعه پیاده سازی کنیم، نکته مهمی است و افزود: در برخی موارد کلمه خاصی فیلتر می شود که این کار بدون در نظر گرفتن محتوای آن سایت صورت می گیرد. البته باید در این زمینه دقت کرد تا مراکز علمی دچار مشکل نشوند.



رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای در همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه گذاری که روز شنبه (4 بهمن) برگزار شد با اشاره به اینکه حدود 20میلیون بازی کننده یارانه ای در ایران هستند، اظهار کرد: روزانه به طور متوسط بیش از 124 دقیقه هر فرد صرف این کار می کند که در مجموع حدود 40 میلیون ساعت در کشور صرف این بازی ها می شود.



وی با اشاره به اینکه متوسط سن بازی کنندگان بازی های یارانه ای کشور 16 سال است، اظهار کرد: بازی های رایانه ای ابزاری برای پرکردن اوقات فراغت هستند و در کشورهای پیشرفته اغلب سنین از این وسیله بهره می گیرند.



علمی(2) ** 1201**1599

انتهای پیام /*


5737572
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است