علمی فناوری 13:46 - 29 شهریور 1393
شیراز- ایرنا- رویداد اندیشه ورزی و بیان اندیشه با عنوان ششمین استارتاپ ویکند کشور شامگاه جمعه با معرفی برترین ها در شیراز به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، این رویداد آموزشی تجربی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه در شیراز آغاز شده بود.



مسوول برگزاری ششمین استارتاپ ویکند ایران در شهرهای شیراز و مرودشت شنبه در گزارشی از این رویداد به ایرنا گفت: نرم افزار معرفی مکان های توریستی ایران با عنوان نرم افزار 'ایران تریپ'، نرم افزار معرفی طرح های فروش محصولات خانگی با عنوان 'قیچی' و نرم افزار کاهش زمان وقت گرفتن نزد دکتر با عنوان 'دکی کی؟' از جمله ایده های مطرح شده در این رویداد بود.



محمد رشیدی اظهار کرد: در این رویداد آموزشی تجربی همچنین سایت فروش عکس ایرانی با عنوان 'رابو'، نرم افزار آلبوم کارت همراه شما با ذخیره کارت های ویزیت در گوشی همراه با عنوان 'شناسا' و نرم افزار کنترل لوازم الکتریکی منزل با عنوان 'کنترل هاوس' شرکت داده شده بودند.



به گفته وی، نرم افزار مسابقه خوانندگی با عنوان 'خواننده شو'، سایت پرسش و پاسخ در زمینه برنامه نویسی با عنوان 'پسه'، سایت شبکه اجتماعی معرفی مشاغل خرد با عنوان 'ورک سو' و نرم افزار اجرای برنامه های ویندوزی بر روی گوشی تلفن همراه نیز توسط سرگروه های شرکت کننده در این رویداد ارایه شدند.



مسوول برگزاری ششمین استارتاپ ویکند ایران در شهرهای شیراز و مرودشت گفت: هیات داوران این دوره سه ایده 'قیچی'، 'ایران تریپ' و 'رابو' را به عنوان ایده های اول تا سوم انتخاب کردند.



رشیدی حمایت سرمایه گذاران ایرانی از ایده های مطرح شده در این رویداد را خواستار شد و اظهار کرد: امروز شرکت های خارجی به بازار ایران وارد شده اند و در حال سرمایه گذاری هستند و این در حالی است که بهتر است سود سرمایه گذاری در بازار در حال توسعه کشورمان نصیب سرمایه گذاران داخلی شود.



به گفته رییس بنیاد ملی نخبگان استان فارس، دوره های استارتاپ ویکند از تیرماه سال جاری با حمایت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در شهرهای تهران، زنجان، مشهد و ارومیه برگزار شده است و شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان ششمین دوره این رقابت بود.



علی خلفی نژاد در آیین گشایش این دوره از رقابت ها اظهار کرده بود: استارتاپ ویکند ترکیبی از چهار عامل کسب و کار، خلاقیت و ایده، کار گروهی و تخصص های فردی است و سعی در پرورش این عوامل دارد.



وی اظهار کرد: در هر دوره استارتاپ ویکند، یک ایده مطرح می شود و در کارگروهی با استفاده از تخصص های فردی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و بالاخره منجر به تولید کسب و کار می شود.



به گفته این مقام مسوول، استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی در سراسر دنیاست که در سه روز متوالی برگزار می شود و در ششمین دوره آن در کشورمان، 100 نفر شرکت کردند.



در برنامه های استارتاپ ویکند، شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا در مدت زمان 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.



بنا بر اعلام مسوولان برگزاری ششمین استارتاپ ویکند ایران در شیراز، در برنامه جهانی استارتاپ ویکند تاکنون بیش از 45 هزار نفر در بیش از 200 شهر شرکت کرده اند.



بر این اساس، در استارتاپ ویکند ایده های زیادی مطرح می شوند اما آنچه در این برنامه اهمیت دارد اجرایی شده این ایده ها است.



ششمین استارتاپ ویکند ایران به میزبانی شیراز جمعه شب به کار خود پایان داد. ک/3



2026 /675

انتهای پیام /*


4754363
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که ساخت یک خانه تک طبقه به روش سنتی ممکن است چند ماه طول بکشد، اما بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان که توسط مهندسان دانشگاه مین (Maine) ساخته شده است، می‌تواند این پروژه را در کمتر از چهار روز به پایان برساند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی سلامتی‌محور حلقه‌ی هوشمند خود تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است