علمی فناوری 15:16 - 28 خرداد 1398
چراغ رومیزی ساخته شده توسط شرکت "bIOSlab" می‌تواند روی میز یا روی دیوار صفحه نمایشگر ایجاد کند.

چراغ مطالعه،‌ پروژکتور و رایانه در یک قاب!

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، شرکت "bIOSlab" یک چراغ رومیزی به نام "لومی"(Lumi) تولید کرده که درون آن یک رایانه و یک پروژکتور قرار دارد که باعث می‌شود محیط کار زیادی شلوغ نشود.

این چراغ رومیزی یک صفحه لمسی ۲۰ اینچی و مادون قرمز را روی میز و یا روی دیوار دو متری ایجاد می‌کند.

"لومی" به یک سری نرم افزار تعاملی مجهز است که با ترکیب "هوش مصنوعی" و "واقعیت افزوده"، برای آموزش به کودکان و قصه‌گویی به آنها طراحی شده است.

صفحه لمسی تشکیل شده روی دیوار و یا روی میز مانند یک نمایش خانگی هم عمل می‌کند که می‌توان با استفاده از آن به تماشای فیلم پرداخت.

این محصول چند ماه پیش در نمایشگاه "کامپیوتکس" تایوان به نمایش درآمد و موفق شد جایزه طراحی طلایی را از آن خود کند.

بیش از یک دهه است که نمایشگرها و کیبوردهای پروژکتوری در بازار عرضه می‌شوند ولی مسائل و مشکلات آنها باعث شده که تاکنون در محصولات نهایی قابل عرضه به بازار به کار گرفته نشوند.

چراغ رومیزی "لومی" بسیار امیدوارکننده بوده و یک مصداق ایده‌آل از محصولی است که در زمان نابودی رایانه‌ها می‌توان از آن در محل زندگی و یا محیط کار استفاده کرد.

این لامپ رومیزی می‌تواند در دو حالت "وضعیت خواندن" و "وضعیت استراحت" قرار گیرد. در وضعیت استراحت، کاربر با تماشای نمایشگر آرامش پیدا کرده و برای خواب آماده می‌شود.

از آنجا که صفحه نمایشگر چراغ لومی با فناوری لمسی مادون قرمز کار می‌کند، می‌تواند هر سطح صافی را به یک صفحه نمایش تعاملی تبدیل کند. از یک صفحه لمسی گرفته تا یک تابلو نقاشی و یا کیبورد پیانو.

فعلاً نمونه اولیه لومی ساخته شده است. بنابراین هیچ اطلاعاتی راجع به قیمت و یا زمان عرضه تجاری آن موجود نیست.

انتهای پیام


10153169
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است