اجتماعی 16:57 - 03 بهمن 1398

دیدار وزیر آموزش و پرورش با نخست وزیر سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی از ابراز همدردی ملت سوریه در شهادت سردار سلیمانی و حضور نخست وزیر سوریه در مراسم تشییع جنازه سردار سلیمانی تشکر کرد.

محسن حاجی میرزایی با اشاره به تجربیات جمهوری اسلامی ایران در بازسازی و نوسازی مدارس که در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران و بر اثر حوادث گوناگون از جمله سیل و زلزله‌های متعدد اتفاق افتاده است، اظهار کرد: تاکید آموزش و پرورش بر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و داشتن حداقل یک مهارت برای دانش آموزان است لذا هر دانش آموزی که از مدارس ایران فارغ التحصیل می‌شود باید یک مهارت آموخته باشد.

او افزود: جمهوری اسلامی آمادگی انتقال تجربیات خود در زمینه بازسازی و نوسازی مدارس سوریه که بر اثر جنگ داخلی این کشور خراب شده‌اند را دارد.

در ادامه این دیدار عماد خمیس، نخست وزیر سوریه با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه گفت: ما و برداران ایرانی به صورت یک ملت واحد در برابر توطئه‌های دشمنان که علیه ملت‌های ما صورت می‌گیرد، قرار گرفته‌ایم. بنابر این خون‌های مشترکی که از دو ملت برای دفع این توطئه‌ها ریخته شده است، ملت واحد را منسجم‌تر کرده است و فداکاری‌های مشترک باعث پیروزی‌ها و افتخارات کشور سوریه در برابر توطئه‌های دشمنان شده است.

نخست وزیر سوریه افزود: خون شهید سلیمانی و همرزمانش باید ارج نهاده شود و خون همرزمان ما در این راه باعث پیروزی‌های بیشتر دو ملت می‌شود و مردم سوریه در همه سطوح از شهادت سردار سلیمانی متاثر شدند.

او با تاکید بر ممتاز و برجسته بودن همکاری‌های دو کشور اظهار کرد: چنین روابطی می‌تواند برای سایر کشورهای اسلامی به صورت الگویی برای تعامل و همکاری در آید.

نخست وزیر سوریه با تاکید بر اینکه دانش آموزان ما باید در برابر گروه‌های تکفیری مصون شوند، لذا مسئولیت تربیت نسل بر عهده نظام‌های تعلیم و تربیت است. همچنین ترویج فرهنگ مقاومت در فرزندمان از اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت باید قرار گیرد.

او افزود: تجربه ایران که در طول سال‌های گذشته در راه ایثار و شهادت و پاسداشت مکتب مقاومت که در جنگ تحمیلی کسب کرده است، موثر و مفید است و می‌تواند به جمهوری سوریه منتقل شود.

عماد خمیس با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی حرفه‌ای به دانش آموزان گفت: تربیت انسان توانمند و مقاوم در برابر تغییرات قابل تقدیر است و امیدوارم با امضای این یادداشت تفاهم مناسبات دو کشور به سطح مناسبی برسد و انتقال تجربیات در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش‌های فنی حرفه‌ای و تحصیلات پیش دانشگاهی که توسط وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران کسب شده به جمهوری سوریه منتقل شود.


10359015
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اتخاذ تدابیر لازم این حوزه برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» خرابی برخی پله‌برقی‌های تهران تردد را برای شهروندان سخت کرده که برای کاهش این مشکل معاون فنی شهرداری تهران از نصب ۶۰ یونیت جدید پله‌برقی تا سه ماه‌آینده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است