اجتماعی 02:16 - 27 شهریور 1393
زنان به دلیل همراه داشتن طلا و جواهر و همچنین توان فیزیکی کم برای مقابله با سارقان، از طعمه‌های اصلی جرایمی هستند که با اجبار و تهدید همراه است و با انگیزه‌های مالی انجام می‌شود. بتازگی کارآگاهان جنایی استان آذربایجان شرقی راز قتل زنی را فاش کرده‌اند که قربانی سرقت شد. کارآگاهان پلیس استان گیلان نیز دو مرد را که از زنان با تهدید سلاح سرقت می‌کردند، به دام انداختند.

سارقان خشن در کمین زنان
جنایت در خانه زن رمال

«وقتی طلاهایش را دیدم، این تصمیم را گرفتم.» این قسمتی از اظهارات زنی میانسال است که با همدستی برادرزاده اش دست به جنایتی هولناک زده است. این زن که تحت عنوان رمال، از افراد زودباور کلاهبرداری می کرد، زمانی که دید یکی از مشتریانش وضع مالی خوبی دارد، نقشه قتل او را طراحی کرد. زن رمال و پسر برادرش که عاملان این جنایت بودند، با تلاش کارآگاهان جنایی استان آذربایجان شرقی به دام افتادند و به جنایت خود اعتراف کردند.

زنی میانسال آخرین روز خرداد امسال به اداره آگاهی شهرستان تبریز رفت و از ناپدید شدن دخترش خبر داد. او به پلیس گفت: «دخترم میترا دیروز برای دیدن یکی از دوستانش از خانه خارج شد، اما دیگر برنگشت. هر چه با تلفن همراهش تماس گرفتم جواب نداد. با دوستان و اقوام هم تماس گرفتم، اما کسی از او خبری نداشت تا شب منتظر ماندم، اما میترا شب هم به خانه نیامد. سابقه نداشت او بدون خبر به خانه نیاید و مطمئن هستم اتفاقی برایش افتاده است.»

تحقیقات برای یافتن دختر جوان با اعلام شکایت زن میانسال آغاز شد. کارآگاهان پلیس در نخستین گام با این احتمال که میترا دچار حادثه ای شده یا بنا به دلیلی در بازداشت به سر می برد، از بیمارستان ها و کلانتری ها استعلام کردند، اما در بررسی هیچ ردی از دختر جوان به دست نیامد. تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا این که دو روز پس از ناپدید شدن میترا، مردی جوان با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و از کشف جسدی کنار جاده ای در نزدیکی شهر تبریز خبر داد. گروهی از ماموران جنایی پلیس آگاهی در پی اعلام این گزارش وارد عمل شدند و به محل مورد نظر رفتند. آنها جسد زنی جوان را دیدند که به نظر می رسید به قتل رسیده است. در تحقیقات اولیه متخصصان پزشکی قانونی مشخص شد زن جوان حدود دو روز قبل کشته شده است. همچنین با توجه به آثار کبودی روی گردن او، علت اولیه مرگ، خفگی اعلام شد.

به این ترتیب جسد با دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل و باتوجه به مدارک به دست آمده، هویت قربانی شناسایی شد. بررسی ها نشان می داد جنازه متعلق به میترا، دختر جوانی است که دو روز قبل ناپدید شده بود. با پیدا شدن جسد دختر جوان، تجسس ها برای یافتن عامل یا عاملان این جنایت ادامه یافت.

در تحقیقات مشخص شد دختر جوان مدتی است دچار مشکل شده و برای رفع گرفتاری هایش از حدود دو هفته قبل به زنی رمال مراجعه می کرد. همچنین فاش شد میترا روز حادثه با زن رمال قرار داشت و به خانه او رفته بود. کارآگاهان جنایی بعد از به دست آوردن آدرس زن رمال، راهی خانه او شدند تا از این زن تحقیق کنند.

زن رمال که فرنگیس نام دارد، وقتی مقابل کارآگاهان جنایی قرار گرفت، گفت: چند روز قبل میترا نزد من آمد و مشکلش را بازگو کرد و من هم تا جایی که می توانستم راهنمایی اش کردم، اما بعد از آن میترا را ندیدم و از سرنوشت او بی خبر هستم.

کارآگاهان گفته های فرنگیس را باور نکردند و برای کسب اطمینان به تحقیقات میدانی پرداختند. آنها در این مرحله دریافتند میترا روز حادثه به خانه زن رمال رفته بود. با توجه به مدارک به دست آمده دوباره از فرنگیس بازجویی شد و او که این بار چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، به قتل میترا با همدستی برادرزاده اش اعتراف کرد.

زن رمال درباره جنایت گفت: «حدود دو هفته پیش میترا نزد من آمد. آن طور که می گفت آدرسم را از یکی از دوستانش گرفته بود. بعد از آن، چند بار هم میترا را به بهانه های مختلف به خانه ام کشاندم و هر بار از این طریق از او پول می گرفتم و وی را امیدوار می کردم که بزودی گره از زندگی اش باز خواهد شد. در این آمد و رفت ها متوجه شدم او طلاهای زیادی همراه دارد و برق طلاها چشمم را گرفت.»

فرنگیس ادامه داد: «با دیدن طلاهای میترا به فکر سرقت افتادم و از آنجا که به تنهایی نمی توانستم این کار را انجام بدهم، موضوع را با برادرزاده ام به نام امیر در میان گذاشتم. امیر که مشکل مالی داشت، از نقشه ام استقبال کرد و دو نفری تصمیم گرفتیم طلاهای میترا را سرقت کنیم. با نقشه از پیش تعیین شده و به بهانه رمالی و طالع بینی از میترا خواستم به خانه ام بیاید. قبل از رسیدن میترا با امیر تماس گرفتم و زمانی که مطمئن شدم برادرزاده ام آماده است و برای اجرای نقشه راهی خانه من شده است، داخل شربت، داروی خواب آور ریختم و هنگامی که میترا وارد خانه ام شد تا برای او فال بگیرم شربت را به وی دادم. دختر جوان پس از خوردن شربت، بی هوش شد. پس از آن امیر طبق قرار وارد خانه شد. با کمک او، میترا را سوار خودروی پراید کردیم و به طرف خارج از شهر به راه افتادیم. وقتی کاملا از شهر دور شدیم، با کمک امیر، با روسری میترا، او را خفه کردیم و جسدش را از خودرو خارج و در بیابان رها کردیم البته قبل از این کار طلاهای میترا را برداشته بودیم. بعد از این که مطمئن شدیم نقشه با موفقیت انجام شده و ردی از خودمان به جا نگذاشته ایم، به خانه برگشتیم و فکر می کردیم هرگز شناسایی و دستگیر نخواهیم شد.

سرهنگ صابر عباس زاده، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی درباره این پرونده می گوید: پس از اعتراف زن میانسال به جنایت، همدست او نیز دستگیر و در ادامه با اعتراف متهمان، طلاهای سرقتی که مبلغ آن حدود چهار میلیون تومان بود، کشف شد.

به گفته این مقام انتظامی، متهمان پس از اعتراف به قتل با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند و بررسی ها در این خصوص ادامه دارد.

سارقی با کیف زنانه

دو جوان که برای سرقت مسلحانه راهی استان گیلان شده بودند، با تیزهوشی ماموران گشت انتظامی به دام افتادند. متهمان دقایقی قبل از دستگیری با حمله به زنی جوان، کیف او را سرقت کرده بودند.

زن جوانی هفته گذشته در حالی که بشدت هراسان و مضطرب بود، با پلیس تماس گرفت و از سرقت مسلحانه دو مرد خبر داد. او به مامور مرکز فوریت های پلیسی 110 گفت: «غروب بود و درحال رفتن به خانه بودم که دو مرد جوان راهم را سد کردند. آنها قصد داشتند کیف دستی ام را سرقت کنند ولی من مقاومت کردم. در همین حین یکی از آنها کلت کمری را به طرفم گرفت و وقتی با مقاومت من مواجه شد، با سلاح به سر من ضربه زد. من که بر اثر ضربه نیمه بی هوش شده بودم، روی زمین افتادم و آنها کیف دستی ام را برداشتند و پا به فرار گذاشتند.»

گروهی از کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی بلافاصله بعد از ثبت شکایت زن جوان، دست به کار شدند و تحقیقات برای دستگیری متهمان آغاز شد. از طرفی در یکی از پارک های نزدیک محل سرقت، تعدادی از ماموران در حال پاکسازی پارک بودند که ناگهان متوجه دو مرد جوان شدند که یکی از آنها کیف زنانه ای به دوش داشت. ماموران که به دو مرد جوان مشکوک شده بودند، هر دو نفر را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند. ماموران گشت در بازرسی بدنی از متهمان نیز یک کلت کمری کشف کردند.

سرهنگ فلاح کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در رابطه با این پرونده می گوید: در تحقیقات اولیه از متهمان مشخص شد دو متهم دستگیر شده برای سرقت از شهروندان شهرستان رشت، از یکی از شهرهای غربی به اینجا آمده بودند. آنها لحظاتی قبل کیف زنانه را سرقت کرده بودند که با تیزهوشی ماموران گشت، هر دو دستگیر شدند و تحقیقات در زمینه سایر جرایم احتمالی متهمان این پرونده ادامه دارد. (ضمیمه تپش)

مرجان همایونی


4746594
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است