استانی 15:04 - 12 تیر 1394
قم؛
خطیب جمعه قم گفت:ما مذاکرات را پایان خط نمی دانیم و ایستادگی می کنیم و جهان باید خلع سلاح هسته ای شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از قم: نماز جمعه این هفته استان قم به امامت حجت الاسلام و المسلمین اعرافی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

خطیب جمعه قم در ابتدا میلاد امام حسن مجتبی (ع) را تبریک و تهینیت گفت و در ادامه یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتن و با اشاره به نزدیک شدن شب های قدر بیان کردند: شب قدر برترین فرصت برای نیایش خداوند است و از این فرصت نباید غفلت کرد بخصوص جوانان عزیز و همچنین از این فرصت برای پیشرفت معنوی باید بهره برد.

آیت الله اعرافی در ادامه خطبه هایش درخصوص مذاکرات هسته ای گفت و تاکید کرد: درخصوص مذاکرات آخرین مواضع را رهبری معظم بیان فرموده‌اند .

وی در خصوص طرح های آمریکا در مذاکرات هسته ای که بر دو فرض استوار است گفت و اظهار داشت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد آمریکا آن را نتیجه فشار خود و تسلیم ملت ایران میداند و اگر توافق صورت نگیرد آن را نتیجه فشار و مقاومت ایارن می داند.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه آمریکا در صورت به توافق نرسیدن مذاکرات درفضای خارجی به دنبال این می باشد که ایران را مقصر بداند و در فضای داخلی هم به دنبال ایجاد فتنه و تفرقه در ایران است.

آیت الله اعرافی گفت ملت ایران بیدار است و موضع ما در برابر این راهبرد شیطانی آمریکا این است: اگر توافق صورت بگیرد این توافق در اثر پایداری ملت ایران و مقاومت رهبری و تلاش بی وقفه تیم مذاکره کننده است و همچنین، اصل این افتخار برای ملت ایران است.

وی گفت : اگرهم توافق صورت نگرفت عالم بداند ما مذاکرات را پایان خط نمی دانیم و همچنان ایستادگی می کنیم و دچار اختلاف و فتنه نمی شویم ، ملت ما بر عهد خود با امام و شهدا استوار خواهد ماند و در برابر زورگویی استکبار کوتاه نمی آید، عالم باید بداند ما دنبال این هستیم که جهان باید خلع سلاح هسته ای شود.

خطیب جمعه قم در ادامه بیاناتش از روز قدس به عنوان یک روز راهبردی یاد کرد و گفت : روز قدس امسال اهمیت ویژه ای دارد و ملت روزه دار ایران با شکوه هر چه بیشتر در صحنه قدس حضور می یابد و به جهان اعلام میدارد فتنه های مستکبران را بر باد می دهیم و همچنان بر دفاع از مظلومین و قدس و فلسطین پا برجا هستیم.

آیت الله اعرافی از انتظار ملت ایران از علمای جهان اسلام گفت و بیان کرد: علمای جهان اسلام باید زیر پرچم اسلام و دفاع از فلسطین و مظلومان عالم جمع شوند و متاسفیم برای برخی از آنها که از این اصل مهم کوتاهی می کنند و آنها در توطئه های فریب کارانه نباید قرار بگیرند.

وی از سیاست برنامه ششم که مقام معظم رهبری اعلام کرده اند گفت و تاکید کرد: این برنامه برخاسته از عمق فکر رهبری معظم و نخبگان کشوری است و انتظارات ملت از مجلس این است با برنامه ریزی دقیق و دور از اختلاف و پیروری از رهبری ،مسیر رشد و ترقی کشور را طی کنند.

خطیب جمعه قم در پایان هفته ایتام را نیز گرامی داشت و گفت : وظیفه ما این است در این ماه عدالت اجتماعی را ایجاد کنیم و امیدواریم ملت ایران با همکاری نهادهای فعال و مراجع بزرگ و موسسات دراین امرمهم بیشتر سهیم باشند.


انتهای پیام/ز

6685776
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است