استانی 17:00 - 09 اسفند 1393
سرپرست استانداری مرکزی:
سرپرست استانداری مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی تلاش خود را برای جذب درآمدهای ملی دو چندان کنند.

دستگاه‌های اجرایی ‌برای جذب درآمدهای ملی تلاش دو چندان کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک شکرالله حسن‌بیگی ظهر امروز در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بکوشند تا قبل از پایان سال درآمدهای ملی واحدهای خود را جذب کنند.

وی تصریح کرد:  تلاش در راستای جذب اعتبارات ملی تا قبل از پایان سال توسط دستگاه‌های اجرایی ضروری است و مدیران دستگاه‌ها باید این مهم را در اولویت خود قرار دهند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری مرکزی نیز در ادامه گفت: در سال جاری اعتبارات ملی به پروژه‌های نیمه ‌تمام و در حال اتمام اختصاص داده شده است.

رقیه یادگاری با بیان اینکه 92.5 درصد از اعتبارات ملی دانشگاه علوم پزشکی محقق شده، افزود: متاسفانه اعتبارات ملی به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت نشده که باید با پیگیری‌های لازم به صورت صددرصد محقق شود.

وی تصریح کرد: بیشترین اعتباراتی که به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافته از محل منابع استانی بوده و به دلیل اهمیت حوزه بهداشت و درمان تخصیص اعتبارات این بخش بسیار با اهمیت است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری مرکزی اظهار داشت: 60 درصد از اعتبارات پروژه‌های آزاد راه ساوه ـ همدان، اراک ـ خمین، دلیجان ـ خمین ـ الیگودرز و چند پروژه دیگر از محل ماده 180 و تبصره 22 تامین شده که تحقق مابقی اعتبارات به پیگیری از سوی اداره راه و شهرسازی نیاز دارد.

یادگاری خاطر نشان کرد: شهرهای خنداب و کمیجان دو شهر محروم استان هستند که تا کنون تخصیص اعتبار نداشته‌اند و امید می‌رود در سال آینده شاهد تخصیص اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی این دو شهر باشیم.

فرماندار شازند نیز گفت: متاسفانه برای آب‌رسانی به شهر شازند، آستانه و روستاهای اطراف اعتباری اختصاص نیافته است.

مجید عسگری اظهار داشت: در حال حاضر 42 روستای شهر شازند با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند که تامین نشدن آب شرب این مناطق قطعا آسیب‌های جدی را به ساکنین وارد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: 65 کیلومتر از آزاد راه بندر امام خمینی(ره) به تهران از شازند عبور می‌کند  که برای تخصیص اعتبار و آغاز عملیات اجرایی در منطقه مکاتبات و پیگیری از سوی شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان ضروری است.

فرماندار شازند با اشاره به پروژه ملی محور سه راهی شازند ادامه داد: اجرا و طراحی 90 درصد از این طرح بر عهده پالایشگاه امام خمینی(ره) و 10 درصد از اعتبارات نیز از منابع استانی تامین خواهد شد.


5943373
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است