فرهنگی‌هنری 17:50 - 29 آذر 1393
تبریز - ایرنا - رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر اجرایی شدن سند اسلامی کردن دانشگاه ها به عنوان مطالبه حوزویان و دانشگاهیان تاکید کرد.

محمدمهدی زاهدی روز شنبه در نشست مشترک حوزویان و دانشگاهیان بناب، گفت: توجه به سند اسلامی شدن دانشگاه ها باید در اولویت قرار گیرد به طوری که خروجی کار کسانی باشند که دلسوز مردم بوده و منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهند.



وی در خصوص اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها و نقش آن در وحدت و همگرایی حوزه و دانشگاه، اعلام کرد: همه دستگاه ها و نهادها باید دست به دست هم داده و با اجرایی کردن این سند که مدنظر رهبری معظم انقلاب است زمینه تحول بزرگ در اهداف نهایی دو نهاد حوزه و دانشگاه که همان تعالی و پیشرفت و سعادت نظام و بشریت است را فراهم بیاورند.



زاهدی با بیان اینکه دو نهاد حوزه و دانشگاه همواره به یکدیگر نیاز داشته و اصلاح آنها موجب اصلاح ملت می شود، گفت: اگر این دو نهاد آرمان، هدف و چشم انداز مشترک داشته باشند و برای رسیدن به آن اهداف همدیگر را یاری کرده و نواقص یکدیگر را برطرف کنند آن وقت سرنوشت رشد و تعالی بشریت به دست آنها رقم می خورد.



وی اظهار کرد: ما به حضور پررنگ دین در همه عرصه های علمی نیاز داریم و از طرفی حوزه علمیه هم باید باور کند که دانشگاه توان تولید علم را بیش از توان حوزه از نظر ظاهری داشته و راه و رسم انتشار مستندات علمی را در محیط دانشگاه ها به خوبی رقم زده است.



زاهدی ادامه داد: البته باید قبول کنیم که دانشگاه ها در حوزه علوم انسانی ضعیف عمل کرده اند و اکنون بهتر است به علوم انسانی بومی منتشر شده در طول تاریخ که علما و دانشمندان ما در این زمینه خوش درخشیده اند، بپردازیم.



وی با تقدیر از گام های خوب شورای مدیریت حوزه های علمیه و شورای عالی انقلاب اسلامی در جهت تحکیم و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: اعتبارسنجی مدارک حوزوی بر اساس سطوح مختلف تحصیلی، ایجاد شورای گسترش علوم در حوزه های علمیه به موازی وزارت علوم و بهداشت، حضور استادان معارف حوزه در دانشگاه ها و ارتباطات آکادمیک برخی حوزویان و دانشگاهیان باعث نزدیکی این دو قشر به همدیگر شده اما کافی نیست.



زاهدی با انتقاد از کم کاری حوزه ها و دانشگاه ها برای تحقق عملی سند اسلامی شدن دانشگاه ها، گفت: خیلی از مشکلات فعلی کشور به این دلیل است که همکاری و تعامل حوزه و دانشگاه در زمینه های سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و هنری کمرنگ است.



نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما از حوزه های علمیه گلایه داریم چون آنطور که باید در همه زمینه ها به میدان کار بیاید، نیامده است.



7230/7236/587

انتهای پیام /*


5456621
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است