استانی 15:21 - 21 آذر 1398
نوروزی؛
ایسنا/اصفهان شهردار اصفهان گفت: هرچه شعاع فعالیت ادارات در دوران کنونی افزایش پیداکرده، دستگاه‌های نظارتی نیز نقش‌های متفاوتی را نسبت به گذشته ایفا کرده‌اند و هرچه این نظارت‌ها از مسیر واقعی خود خارج‌شده، جسارت‌ها نیز کاهش پیداکرده است اما مگر می‌توانیم در دنیای کنونی با وجود کمبودها و مشکلات متعدد بدون عنصر جسارت مدیریت کنیم؟

ارتقای سطح خدمات به جسارت نیاز دارد

قدرت الله نوروزی، در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «تجربه شهر» که صبح امروز با موضوع انتقال تجارب مدیریتی شهرداران دهه شصت اصفهان، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار شد اظهار کرد: جسارت‌ها و تلاش‌های زیاد آقای ملک مدنی، شهردار دهه شصت اصفهان باعث شده که نام او در تاریخ اصفهان ثبت شود. امروز در حضور کسانی هستیم که در ساختن این شهر و شهرت آن نقش داشتند؛ کسانی که در گذشته زحمات زیادی کشیدند. مدیرانی که امروز در حال ادامه دادن این راه هستند و این ابتکار مربوط به حوزه برنامه‌ریزی شهری است که توانسته در کشور مقام‌های متعددی را کسب کند.

وی ادامه داد: به‌مرور و در طول تاریخ، هرچه پیش‌آمده‌ایم نیازهای شخصی به نیازهای همگانی تبدیل‌شده و هر جا چنین مسئله‌ای رخ‌داده، بار دولت‌ها و شهرداری‌ها نیز سنگین‌تر شده است.

به گزارش ایسنا، نوروزی تصریح کرد: شاید هشتاد سال پیش، شهرداری‌ها، کارهایی که امروز  انجام می‌دهند را انجام نمی‌دادند. سال 1334 حدود 40 وظیفه بر عهده شهرداری‌ها بود اما به دلیل توسعه و پیشرفت کشورها، وظایف دولت‌ها به‌خصوص دولت‌های رفاهی، توسعه پیدا کرد و در پی آن وظایف شهرداری‌ها نیز چند برابر شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۴۰۰ وظیفه بر عهده شهرداری‌هاست و دولت‌های محلی برای رعایت نظم عمومی و استقرار آسایش و آرامش مردم، موظف به برآورده کردن نیازهای مردم هستند.

وی در ادامه گفت: در گذشته، وظیفه دولت‌ها برقراری امنیت بود و امروز، بهداشت عمومی از امنیت کمتر نیست ضمن اینکه اخلاق حسنه نیز به‌عنوان یک مؤلفه مهم جزو وظایف دولت‌هاست.

نوروزی با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات سرمایه‌های انسانی هر سازمان عنوان کرد: ما ناگزیریم که از تجربه‌های مدیران گذشته به‌عنوان سرمایه‌های انسانی استفاده کنیم تا در این پیچیدگی کارها و شرایط سخت، به‌ویژه شرایط کنونی کشور، این تجربیات چراغ راهی باشد برای عبور از سختی‌هایی که هر یک از آن‌ها می‌تواند یک دستگاه مدیریتی را  زمین‌گیر کند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: مرام ما در این سلسله نشست‌ها این بود که در ابتدا سراغ افرادی برویم که گفت‌وگو با آن‌ها می‌تواند ما را یک گام به جلو ببرد. حضور چنین افرادی برای ما غنیمت است. آن‌ها سرمایه اجتماعی هستند و متأسفانه امروزه بخش‌هایی از دستگاه‌ها به این سرمایه‌های اجتماعی توجه ندارند.

وی افزود: تداوم این جلسات و استمرار آن می‌تواند به‌عنوان یک پشتوانه تجربی قوی برای مدیرانی باشد که دوران جوانی خود را سپری می‌کنند. شنیدن حرف‌های مدیران قبلی، می‌تواند به جوانان بسیاری که در این دوره با ما همکاری می‌کنند جسارت ببخشد.

نوروزی به اهمیت وجود جسارت در مدیریت اشاره کرد و گفت: هرچه شعاع فعالیت ادارات در دوران کنونی افزایش پیداکرده، دستگاه‌های نظارتی نیز نقش‌های متفاوتی را نسبت به گذشته ایفا کرده‌اند و هرچه این نظارت‌ها از مسیر واقعی خود خارج‌شده، جسارت‌ها نیز کاهش پیداکرده است اما مگر می‌توانیم در دنیای کنونی با وجود کمبودها و مشکلات متعدد بدون عنصر جسارت مدیریت کنیم؟

شهردار اصفهان  ادامه داد: نشستن و از گذشته شنیدن می‌تواند سطح جسارت مدیران افزایش دهد چراکه ارتقای سطح خدمات، نیاز به جسارت دارد و باید از آن استفاده شود.  پس باید سخنان مدیران گذشته را شنید و همراه با آن‌ها گام‌های بزرگی را برداشت.

وی گفت: نمی‌خواهم بگویم امروز در اصفهان چه شده است. نمی‌خواهم به حلقه حفاظتی یا رینگ چهارم اشاره‌ای کنم. نمی‌خواهم درباره تحولات قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و دوران چهل‌ساله انقلاب چیزی بگویم یا  از خط دو مترو که انقلاب عمرانی در اصفهان بوده است سخنی بگویم بلکه می‌خواهم به مدیران گذشته که دغدغه دارند و دلسوز مردم هستند، این نوید را بدهم که با مشارکت مردم و تعامل و گفت‌وگو، راه سخت خدمات‌رسانی به نحو شایسته در این شهر ادامه دارد.

نوروزی از همه مدیران حاضر در این نشست تشکر و از آن‌ها دعوت کرد تا برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان اصفهان و قدم برداشتن در مسیر پیشرفت و توسعه به شهرداری اصفهان کمک کنند.

راه‌اندازی سامانه مدیریت دانش در شهرداری اصفهان

علیرضا صادقیان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهرداری اصفهان نیز در این نشست گفت: ارزشمندترین سرمایه هر سازمان، سرمایه انسانی است. وقتی هر سازمان در جامعه هدف خود، به دنبال جذب بهترین سرمایه‌ها باشد افرادی که نیاز آن سازمان هستند با دانش کافی به آن وارد می‌شوند. این افراد پس از ورود به سازمان، تجربیاتی را کسب می‌کنند و در ادامه یا با خود می‌برند یا آن سازمان اجازه خروج این تجربیات را پس از خارج شدن فرد نمی‌دهد.

وی ادامه داد: باید بدانیم سازمانی موفق است که بتواند از تجربیات افراد حاضر و پیشین خود، استفاده مطلوب را داشته باشد. امروزه وظیفه اصلی مدیریت دانش در دنیا این است که برابر از دست دادن سرمایه‌های انسانی شهر بایستد و از آن‌ها به‌درستی استفاده کند تا رابطه این سرمایه‌ها و دانش آن‌ها محفوظ بماند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهرداری اصفهان تصریح کرد:  ما در شهرداری اصفهان با ایجاد سامانه مدیریت دانش،این کار را شروع کردیم و خوشبختانه ثمره آن در این نشست مشخص شد. می‌توانم ادعا کنم که امروز یکی از بهترین سازمان‌هایی که در زمینه‌های مطرح‌شده فعالیت دارد، شهرداری اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: در سامانه مدیریت دانش، بیش از یک هزار مقاله، ۷۰۰ کتاب، و حدود ۶۰۰ تجربه‌ای که در چنین نشست‌های خصوصی بیان‌شده، بارگذاری شده و هم برای اندیشمندان قابل‌دسترس است و هم عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام


10317495
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است