فرهنگی‌هنری 09:32 - 06 شهریور 1394
سیروس تسلیمی مطرح کرد
سیروس تسلیمی اظهار امیدواری کرد که دولت کمی سرش خلوت‌تر شود و به مقوله هنر هم بپردازد.

دست و پا زدن برای رسیدن به امنیت شغلی

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا، با ابراز تأسف از وضعیت فعلی سرمایه‌گذاری در سینمای ایران توضیح داد: در هیچ جای دنیا سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده یکی نیست. مثلا در هالیوود کمپانی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند یا در کشورهای سوسیالیستی دولت در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند. در ایران پیش از انقلاب نیز سالن‌دارها پروژه‌ها را پیش‌خرید می‌کردند و تهیه‌کننده با آن بودجه فیلمش را می‌ساخت اما در حال حاضر سرمایه‌گذاری در سینمای ما نه دولتی است و نه خصوصی.

تسلیمی اضافه کرد:از سوی دیگر توقیف فیلم‌ها هم صدمه وحشتناکی می‌زند. همچنان که فیلم «رستاخیز» با این همه بودجه و سرمایه ساخته شد و وضعیت‌ بلاتکلیفی دارد.

او با تأکید بر اینکه باید راه‌هایی برای برون‌رفت از این مشکل پیدا کرد، افزود: شاید بد نباشد گروهی در وزارت ارشاد هنگام پروانه ساخت، اعمال نظر کنند و به هنرمندان مشاوره بدهند تا فیلم‌های کمتری بعد از ساخت، دچار مشکل شوند.

تسلیمی با اشاره به جایگاه مهم سینمای ایران در عرصه بین‌الملل اضافه کرد: در این سال‌ها جوانان بااستعدادی تربیت شده‌اند و بسیاری از دانش‌آموختگان آموزشگاه‌ها و دانشکده‌های هنری وارد کار شده‌اند که با سینمای دنیا هم آشنایی دارند و مطمئنم سینمای ایران اگر فرصتی برایش پیش بیاید، جهش بزرگی خواهد کرد.

او ادامه داد: سینمای ما را در خارج از کشور بسیار دوست دارند اما متأسفانه در اینجا برداشت نادرستی از آن وجود دارد.

تسلیمی با ابراز تأسف از وضعیت امنیت شغلی سینماگران خاطرنشان کرد: امنیت شغلی فقط برای تعداد انگشت‌شماری وجود دارد و بقیه برای دسترسی به آن دست و پا می‌زنند و این چنین است در جلسه‌ای که پیش از این با رئیس سازمان سینمایی داشتیم به ایشان هم گفتم که سینمای ایران برای معرفی کشور کمک بسیاری کرد چرا که سال‌ها کشوری منزوی بودیم و سینما تنها دریچه بازی بود که به کشور ما وجود داشت و باید قدر آن را بدانیم.

این تهیه‌کننده سینما درباره فعالیت‌های فعلی‌اش در این حیطه توضیح داد: سرمایه‌گذاری در سینمای ما دولتی و شبه دولتی است و تعریف خاصی از تهیه‌کنندگی دارند که برای ما با وجود تجربه سال‌ها در این حیطه، جدید و دشوار است به همین دلیل فعلا فعالیت خیلی خاصی ندارم.

او در عین حال اضافه کرد: البته پخش دو فیلم «چاقی» و «مرا کجا می‌برید» را پیش رو داریم که منتظریم فرصت مناسبی پیدا بشود زیرا اکران گسترده فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» باعث شده فضایی برای اکران دیگر فیلم‌ها نماند و به همین دلیل اکران خود را به تعویق انداخته‌ایم.

به گفته سیروس تسلیمی، فیلم «مرا کجا می‌برید» همان فیلم «پایان خدمت» است اما از آنجا که برداشت و مونتاژ جدیدی انجام شد به خواست تهیه‌کننده و کارگردان نام فیلم تغییر کرد تا با موضوع آن متناسب‌تر باشد.

همچنین فیلم «چاقی» ساخته راما قویدل سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

انتهای پیام


6971325
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است