استانی 20:03 - 30 شهریور 1393
حجت الاسلام مهدوی امین:
خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: احداث خانه های عالم در روستاهای لرستان موجب رونق برنامه های فرهنگی می شود.

احداث خانه های عالم در روستاهای لرستان موجب رونق برنامه های فرهنگی می شود

به گزارش خبرنگا مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی امین عصر یکشنبه در جریان بازدید از برخی خانه های عالم روستاهای توابع خرم آباد اظهار داشت: فلسفه احداث خانه های عالم ایجاد فضایی برای استقرار روحانیون به منطور برنامه ریزی بهتر برای اجرای برنامه های فرهنگی، دینی و تبلیغی است.

وی با بیان اینکه احداث و تجهیز خانه های عالم زمینه استقرار روحانیون را فراهم می کند ادامه داد: این امر موجب می شود که اهالی روستاها در ایام مختلف سال از حضور روحانیون بهره مند شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان بر ضرورت مشارکت خیرین و مردم برای احداث خانه های عالم در روستاهای استان تاکید کرد و بیان داشت: ارتقای فرهنگ دینی در روستاها و مناطق محروم در گرو تقویت زیرساختهای فرهنگی و مذهبی است.

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به برنامه اعزام مبلغان در ایام مختلف سال عنوان کرد: احداث خانه های عالم و کمک به تجهیز و توسعه این خانه ها می تواند به ارتقای فعالیت روحانیون و مبلغان کمک کند.

وی بر ضرورت احساس مسئولیت همگان به ویژه مسئولان برای تقویت این ظرفیت فرهنگی و دینی تاکید کرد و بیان داشت: تقویت باورهای اعتقادی مردم به ویژه در مناطق دورافتاده نیازمند سرمایه گذاری جدی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به نامگذاری سالجاری به عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" یادآور شد: تحقق شعار سال در بخش فرهنگ در گرو تعامل و همکاری بین بخشی دستگاههای مختلف و دغدغه مدیران ارشد استانی است.

حجت الاسلام مهدوی امین همچنین در ادامه سخنان خود با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس بر ضرورت معرفی دستاوردهای دوران دفاع مقدس توسط روحانیون و مبلغان برای اقشار مختلف مردم تاکید کرد.

وی افزود: ارزشها، آرمانها و فرهنگ دفاع مقدس به عنوان عامل اقتدار و عزت ملت ایران اسلامی باید حفظ، تبیین و به نسل جوان منتقل شود.

در حاشیه این دیدار برخی روحانیون مستقر در خانه های عالم با ارائه گزارشهایی از فعالیتهای صورت گرفته خواستار فراهم شدن امکانات و تجهیزات مورد نیاز در خانه های عالم در راستای بهبود اثربخشی فعالیتهای فرهنگی و مذهبی شدند.


4765520
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است