اجتماعی 14:22 - 23 شهریور 1396
نماینده دفتر توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مطرح کرد
نماینده دفتر توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت:می‌توان شبکه شهرهای خلاق ایران را با توجه به تجربیات شهر رشت پیش برد؛ برای ایجاد شبکه شهرهای خلاق ابتدا سهم و نقش شهرداری‌ها را مشخص کرد.

چگونگی پیشبرد شبکه شهرهای خلاق کشور

به گزارش ایسنا، پژوهان در نشست مجموعه مدیریت شهری رشت که با محوریت شهر خلاق برگزار شد، گفت: موضوع شهر خلاق موضوعی مهم و راهبردی است و این بسیار جای خرسندی دارد که در شهرداری رشت بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: برای اینکه شهری خلاق باشد اول باید شهرداری آن خلاق باشد و شهر رشت در نقطه خوبی قرار گرفته است؛ چرا که شهر خلاق دروازه توسعه پایدار است .

پژوهان افزود: تجربه شهرهای خلاق بزرگ دنیا مانند نیویورک، توکیو و پاریس نشان می‌دهد برای توسعه ابتدا باید سطح کیفی زندگی مردم را افزایش داد و عزم و تلاش شهرداری رشت در این حوزه ستودنی است .

وی اضافه کرد: می‌توان شبکه شهرهای خلاق ایران را با توجه به تجربیات شهر رشت پیش برد؛ برای ایجاد شبکه شهرهای خلاق ابتدا سهم و نقش شهرداری‌ها را مشخص کرد .

نماینده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به اینکه باید سطح دیپلماسی شهرهای خلاق ایران را بالا بریم، گفت: انگیزه در شهر رشت به شدت وجود دارد. در شهر رشت سه تالار گفت‌وگو وجود دارد؛ چرا که تالارهای گفت و گو یکی از شرط‌های ایجاد شهرهای خلاق است .

نماینده دفتر توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطر نشان کرد: ان شاءالله بتوان دبیرخانه شهرهای خلاق ایران را در شهر رشت مستقر کنیم تا بتوان برنامه‌های چند شهر خلاق سرآمد ایران را در این دبیرخانه هماهنگ کرد تا آینده بهتری برای رشد شهرهای کشور ترسیم شود .

پژوهان عزم و اراده شهرداری رشت و سازمان‌های مردم نهاد و دانشگاه را در استفاده خلاقانه از برند شهر خلاق ستودنی دانست و افزود: باید به این نکات توجه شود که این برندسازی در زمینه رفع گرسنگی و فقر در شهر چه برنامه و تفکر خلاقانه‌ای دارد .

انتهای پیام

9419284
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است