ورزشی 20:05 - 29 خرداد 1396
سرمربی سابق تیم ملی ب والیبال با بیان اینکه در سال پس از المپیک هستیم، گفت:‌ بیشتر تیم‌های برتر جهان پوست‌اندازی کرده و از بازیکنان جوان و کمتر به بازی گرفته شده، استفاده می‌کنند.

شهنازی: در سال پس از المپیک هستیم، بیشتر تیم‌ها پوست‌اندازی کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ناصر شهنازی در پایان مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال افزود: برای رسیدن والیبال به جایگاه کنونی زحمات زیادی در سال‌های اخیر کشیده شده است و حفظ آن و ماندن در جمع برترین‌ها بسیار سخت‌تر از کسب این جایگاه است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل در یک تورنمنت یا مسابقه، قدرت بدنی و هدف‌گذاری است، گفت: ابتدا باید بدانیم والیبال ایران در لیگ جهانی به دنبال چه هدفی بوده است. برخی کشورها مانند روسیه و آمریکا به دنبال جوانگرایی و تغییر بودند و با تغییرات زیادی وارد لیگ جهانی شدند. مثلا آمریکا با تغییرات 50 درصدی و روسیه با تحول 70 درصدی در لیگ جهانی حضور یافتند.

این مربی بین‌المللی والیبال ایران ادامه داد: تیم‌های دیگر همچون صربستان و برزیل به دنبال کسب نتیجه مطلوب بودند و صربستان که غایب بزرگ المپیک 2016 بود و برزیل که میزبان مرحله نهایی لیگ جهانی است، به دنبال قهرمانی در این رقابت‌ها حضور یافته‌اند.

وی ادامه داد: ‌در سال پس از المپیک هستیم،‌ بیشتر تیم‌های برتر جهان پوست اندازی کرده و از بازیکنان جوان و یا بازیکنانی که بیشتر در سایر رویدادها روی نیمکت ذخیره بوده و کمتر به بازی گرفته شده‌اند، استفاده می‌کنند و به ترکیب اصلی استراحت می‌دهند، زیرا برنامه و هدف مشخصی را دنبال می‌کنند.

شهنازی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی ورزش ایران در تمامی رشته‌ها نتیجه‌گرایی است، ‌گفت:‌ وقتی فقط دنبال نتیجه باشیم دیگر اولویت بندی و هدف‌گذاری برای آینده اهمیت خود را از دست خواهد داد و این نگاه موجب فشار روانی بسیار سنگین روی بازیکنان، کادر فنی و حتی مسئولان فدراسیون خواهد شد.

سرمربی سابق تیم ملی ب والیبال، اضافه کرد: از سوی دیگر وقتی به دنبال دگرگونی و تغییرات هستیم، این تغییرات باید براساس اصول و مبنای علمی باشد. ضمن اینکه باید بپذیریم تیم ایران یک تیم مسن یا میانگین سنی بالا نیست و اگر اتفاقی مشابه ناکامی مطلق در هفته سوم لیگ جهانی برای والیبال ایران رخ می‌دهد، ناشی از میانگین سنی بازیکنان نیست بلکه به دلیل آن است که نمی‌توانیم از قابلیت و ظرفیت کامل بازیکنان ملی‌پوش استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد:‌ باید تیم ملی والیبال آسیب شناسی شود که چرا تیمی که برای گرفتن یک امتیاز با تمام توان می‌جنگید، حالا دچار مشکل شده است. یکی از مشکلات تیم ملی والیبال ایران تاثیر شروع بد مسابقات در ادامه رقابت‌هاست که این موضوع در ذهن بازیکنان نهادینه شده است و باید برای برطرف کردن این مشکل راهکارهای روانشناسی و روان درمانی را شروع کنیم. باید این تفکر اشتباه از ذهن بازیکنان پاک شود.

شهنازی در تحلیل نتایج حضور ایران در سه هفته لیگ جهانی گفت:‌ در هفته اول چون اولین مسابقات رسمی ایران بود، مشکلات خاص خود را داشت. در هفته دوم میزبان بودیم و دو پیروزی سه بر دو داشتیم که البته با توجه به شرایط میزبانی نتایج ایده‌آلی نبود و باید بهتر از این نتیجه می‌گرفتیم. در هفته سوم نیز که سه شکست سه بر صفر مقابل آمریکا، لهستان و روسیه داشتیم که به دور از انتظار بود.

وی تاکید کرد: حالا وقت تخریب بازیکنان نیست آن هم در مقابل تیمی که سال‌ها برای ایران زحمت کشیده است، باید همگی کمک کنیم تا مشکلات برطرف شده و همه چیز به خوبی جلو برود تا بتوانیم دوباره نتایج خوبی بگیریم.


9185101
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است