علمی فناوری 04:17 - 02 اسفند 1396
رییس دانشگاه خبر داد؛
رییس دانشگاه علم و صنعت از تامین یک چهارم درآمدهای دانشگاه از طریق قراردادهای پژوهشی خبر داد و گفت: متاسفانه میزان این قراردادها طی سال‌های اخیر با پایین آمدن سطح درآمدهای اقتصادی کشور کاهش یافته است.

تامین یک‌چهارم درآمدهای دانشگاه علم‌ و صنعت از قراردادهای پژوهشی

دکتر محمدعلی برخورداری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: هر ساله یک چهارم تا یک سوم از بودجه دانشگاه علم و صنعت از محل درآمدهای قراردادهای بیرون از دانشگاه تامین می شود که متاسفانه طی چند سال اخیر میزان این قراردادها به دلیل پایین آمدن سطح اقتصادی جامعه و کاهش بودجه‌های پژوهشی شرکت‌ها و موسسات کاهش یافته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اکثر قراردادهای دانشگاه علم و صنعت در عرصه فنی و مهندسی است، تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ علم و صنعت قراردادهای پژوهشی با شرکت نفت،‌ گاز، وزارت نیرو و برخی دستگاه‌های دیگر در دست دارد، اما طبیعتا اگر این دستگاه‌ها بودجه‌های پژوهشی کمتری در اختیار داشته باشند، بر فعالیت‌های پژوهشی و همچنین درآمدهای دانشگاه نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

دکتر برخورداری همچنین با تاکید بر اینکه بدون شکل‌گیری و تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه به توسعه دست نخواهیم یافت، گفت: اگرچه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه صورت گرفته، اما همچنان در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه دارای ضعف‌هایی هستیم و وضعیت ما با آنچه که در کشورهای خارجی اتفاق می‌افتد، متفاوت است؛ به طوری که در ایران صنعت کار خود را انجام می‌دهد و دانشگاه نیز کار خود را و این ارتباط آنطور که باید، شکل نگرفته است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: کشور ما برای دستیابی به توسعه پایدار ملزم به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است، چرا که در این شرکت‌ها هم صنایع حضور دارند و هم دانشگاه‌ها.

دکتر برخورداری در پایان به برنامه‌های آتی دانشگاه علم و صنعت در عرصه فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: ما سعی می‌کنیم در سال 97 همین روند امسال را در حوزه‌های علمی و پژوهشی دنبال کنیم، اما طبیعتا انعقاد قراردادهای جدید نیازمند تامین و افزایش بودجه‌های پژوهشی در کشور است.

انتهای پیام


9685753
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: طب ایرانی می‌تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات با اشاره به سه بار ارایه درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی به کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه، اظهار امیدواری کرد که با همراهی اعضا در جلسه هفته آینده رفع فیلتر صورت گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ماه کامل صورتی پنجم اردیبهشت در آسمان نمایان خواهد شد و تمام طول شب قابل رصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات گفت: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه شاهد گفت: دانشگاه شاهد دارای شش هزار دانشجو در تمام مقاطع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بی نظمی‌ها در فضای زندگی، در تمرکز و تصمیم گیری فرد نیز اختلال ایجاد می‌کند و خلاقیت، سطح بهره‌وری و انرژی فرد را کاهش می‌دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است