اجتماعی 18:12 - 01 آبان 1396
سیاسی نبودن کمک هلال‌احمر به میانمار، ورود ۶۰ درصد مواد مخدر از مرز پاکستان، ممنوعیت ورود موسسات کنکور به مدارس، وجود ۴۰۰۰ "کارمند بیکار" حقوق‌بگیر در مترو، پایش دو هفته‌ یک بار سوخت توزیعی توسط سازمان محیط زیست، کاهش دید افقی در روزهای اخیر، تشکیل کارگروهی در خصوص "رفتارهای خشونت آمیز" در وزارت بهداشت و تذکر به شهرداری تهران در مورد گود کنار برج میلاد مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در اولین روز آبان ماه هستند.

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در اولین روز آبانماه

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا در روز جاری ۵۰ خبر را به روی خروجی خود قرار داد. دسترسی به متن کامل مهمترین اخبار امروز از طریق کلیک بر روی عناوین زیر قابل دسترسی است:

ورود موسسات کنکور به مدارس تخلف است/ برگزاری آزمون ها در مدارس قانونمند می‌شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه حضور موسسات کنکور در مدارس غیرقانونی است گفت: به صراحت اعلام کردیم این موضوع تخلف است و در مصوبات شورای عالی آمده است که نباید این حضور و ورود موسسات به مدارس اتفاق بیافتد. حتی کتب کمک آموزشی غیرمجاز هم نباید وارد مدارس شوند.

مهدی نوید ادهم در پاسخ به اینکه آیا توافق با برخی موسسات کنکور برای برگزاری آزمون‌های دوره‌ای در مدارس قانونی است؟ عنوان کرد: اتفاقا آموزش و پرورش به دنبال آن است تا این حرکت را قانونمند کند. به این معنا که به آن دسته از موسسات که اهداف آموزشی دارند اجازه ورود بدهد و با آنها که صرفا انگیزه سودجویانه دارند مخالفت کند.

کمبود ۲۵ هزار کلاس درس در سایتهای مسکن‌ مهر /۸۳هزار کلاس نیازمند تجهیز سامانه گرمایشی

محمدتقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه اکنون سرانه فضای آموزشی ۵.۱۶ متر مربع به ازای هر دانش آموز است گفت: با احتساب حدود ۱۳.۵ میلیون دانش آموز، حدودا با کمبود ۴۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان یزد، تنها استانی به شمار می‌رود که سرانه‌اش بیش از استانداردهاست گفت: قبولی دانش آموزان یزد در کنکور سراسری نیز زبانزد است. تصور می کنم فضای کالبدی مناسب برای دانش آموزان از عوامل موفقیت آنهاست. آخرین استان ما به لحاظ سرانه فضای آموزشی البرز است که سرانه فضای آموزشی آن ۳.۳۸ متر مربع است و یکی از علل آن مهاجرپذیری و جمعیت بالاست. سیستان و بلوچستان ، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و تهران بعد از آن قرار دارند و سرانه فضای آموزشی تهران ۴.۳۲متر مربع است.

وجود ۴۰۰۰ "کارمند بیکار" حقوق‌بگیر در مترو/ صدور ماهی ۱۳۰ هزار فیش حقوقی در شهرداری تهران

مجید فراهانی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از ساماندهی نیروی انسانی و منابع انسانی شهرداری تهران خبر داد.

وی  با اشاره به جزییات الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه ساماندهی نیروی انسانی که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه طراحی شده است، گفت: در حال حاضر ۷۰ هزار نیروی استخدامی برای ۱۸ هزار پست سازمانی وجود دارد که براین اساس بیش از ۳ برابر پست‌های سازمانی، در شهرداری نیروی انسانی جذب شده است.  ۱۳۰ هزار فیش حقوقی ماهانه در شهرداری صادر می‌شود و مابه‌التفاوت عدد موجود فی‌مابین ۷۰ هزار نیروی انسانی و ۱۳۰ هزار فیش صادره، متعلق به کارگران پیمانکاران است که شهرداری برای اطمینان از پرداخت حقوق کارگران، مستقیما به حساب آنها واریز می‌کند.

۶۰ درصد موادمخدر از مرز پاکستان وارد ایران می‌شود

سردار مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر پاکستان دیدار و طرفین در آن بر ضرورت افزایش همکاری‌های مشترک تاکید کردند.

وی در این دیدار اظهار کرد: روابط ایران و پاکستان روابط دیرینه‌ای است و ما مرز مشترک طولانی با این کشور داریم، از این رو تامین امنیت و همکاری مشترک میان دو کشور اصل مهمی است. همکاری اطلاعاتی میان دو کشور ایران و پاکستان برقرار است. مرکز تبادل و همکاری اطلاعاتی میان ایران، پاکستان و افغانستان فعال است و ما موارد مختلفی را از طریق پیگیری در این مرکز انجام می‌دهیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه تعداد از مواد مخدر ورودی به کشور از پاکستان وارد ایران می‌شود؟ گفت: حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد از مواد مخدری که وارد ایران می‌شود از مرز پاکستان وارد می‌شود.

کمک هلال‌احمر به میانمار سیاسی نیست/ درخواست همکاری از مقامات کشوری و لشکری

رضا اندام ، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تشریح فعالیت‌های فراخوان دوم جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای آوارگان میانماری گفت: کار ما به هیچ وجه جنبه‌های سیاسی ندارد و این کمک‌ها صرفا از جهت یک وظیفه انسانی صورت می‌گیرد.

وی در مورد آغاز کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مسلمانان آواره میانماری اظهار کرد: فراخوان دوم را از روز پنجشنبه آغاز کردیم و با هماهنگی‌هایی که با استان‌ها انجام شد صندوق‌هایی را در محل‌های برگزاری نماز جمعه، مساجد و اماکن پر تردد مستقر کردیم، اما مسئله این است که از طریق این صندوق‌ها کمک‌های چندان زیادی جمع‌آوری نمی‌شود و از همین رو برای اجرای کمپین‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

تذکر به شهرداری تهران در مورد گود کنار برج میلاد

افشین حبیب زاده، معاون نظارت شورای شهر تهران، ری و تجریش از بررسی وضعیت ۷۰ گود پرخطر و رها شده پایتخت در کمیته عمران خبر داد.

وی در مورد وضعیت گودهای رها شده با بیان اینکه مدتهاست که سازمان نظام مهندسی مکاتباتی را با شورا پیرامون مشکلات گودهای رها شده در سطح شهر و گودهای پرخطر داشته است گفت: تعداد گودها زیاد نیست به گونه‌ای که حدود ۳۵ گود رها شده و ۳۵گود پرخطر داریم که الزاما رها شده نیستند. کمیته عمران جلسه‌ای را با مسئولان ذی ربط اعم از شهرداری و سازمان نظام مهندسی برگزار کرد تا در جلسه مسئولان مختلف، نظرات خود را در مورد نحوه توجه به گودها بیان کردند. در این جلسه به ارائه الزاماتی در راستای اقدامات پیشگیرانه تاکید شد تا کمتر با اینگونه گودها مواجه شویم.

ورود شورا و شهرداری به موضوع پادگان ۰۶/ تکذیب ساخت بانک و برج در پادگان

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از ورود شورا و شهرداری به موضوع پادگان ۰۶ خبر داد.

  وی  با بیان اینکه پادگان ۰۶ یکی از پادگان‌های بزرگ چند هکتاری داخل شهر تهران است که در مجموعه شهری قرار گرفته، گفت: در حال حاضر مسوولان شهرداری در حال رایزنی با مسوولان ارتش هستند که ۷۰ درصد این فضای پادگان در اختیار شهرداری قرار گیرد. این پادگان در داخل بافت مسکونی و در خیابان پاسداران قرار دارد که متاسفانه سرانه‌های شهری این منطقه از جمله فضای سبز به شدت کم است. امیدواریم با دریافت ۷۰ درصد زمین پادگان ۰۶ بتوانیم آن را به بوستان تبدیل کنیم.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه در طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر ساخته شدن بانک و یا برج در این پادگان به گوش می‌رسد، گفت: این شایعات را رد می‌کنم چراکه در صورت توافق مسوولان شهرداری و ارتش برای واگذاری ۷۰ درصد زمین این پادگان، این محدوده به پارک در راستای افزایش فضای سبز منطقه پاسداران تبدیل خواهد شد.

پایش دو هفته‌ یک بار سوخت توزیعی توسط سازمان محیط زیست

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تاثیر ذرات معلق در بروز سرطان خون از پایش دو هفته یکبار سوخت توزیعی در کلانشهرها خبر داد.

مسعود تجریشی با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از مباحثی است که رئیس سازمان محیط زیست هر یکشنبه و چهارشنبه آن را پیگیری می‌کند، گفت: آقای کلانتری همواره بر تاکید رئیس جمهور به مسئله کاهش آلودگی هوا اشاره می‌کند. در حال حاضر یکی از مهمترین مسائل حوزه محیط زیست آلودگی هوا و وظیفه سازمان محیط زیست ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آلودگی هوا است.

وی در مورد ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست از کیفیت سوخت توزیعی در کشور اظهار کرد: یکی از مولفه‌های برخورداری ازهوای پاک، سوخت استاندارد و مناسب است. سازمان حفاظت محیط زیست به صورت فصلی در کل کلانشهرها به شکل رَندم (تصادفی) از جایگاه‌های توزیع سوخت نمونه‌برداری و پایش می‌کند اما از دو هفته پیش بنا به دستور رئیس سازمان محیط زیست، قرار شده پایش و کنترل سوخت توزیعی به‌ویژه در تهران و کرج  دو هفته یک بار انجام شود.

کاهش دید افقی در روزهای اخیر

احد وظیفه، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به پیش‌بینی آلودگی هوا توسط سازمان هواشناسی از وقوع پدیده وارونگی دما در تهران خبر داد و گفت: دید افقی در روزهای اخیر بر اثر وقوع اینورژن کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی کشور از چند سال گذشته پیش‌بینی وضعیت آلودگی هوای کلانشهرها را آغاز کرد گفت: در این مقطع همکاری‌های خوبی بین سازمان هواشناسی و سایر دستگاه‌ها وجود داشته و اقدامات موثری از سوی دستگاه‌ها اجرا شد. ارائه خدمات پیش‌بینی آلودگی هوا در شهرهای مختلف به ویژه تهران، اصفهان، تبریز و مشهد از سوی سازمان هواشناسی صورت می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار از سال‌های ۷۸ و ۷۹ شکل گرفت، گفت: کاهش غلظت ذرات معلق که در سال ۹۴ و ۹۵ صورت گرفت می‌تواند ناشی از فروکش کردن گرد و غبار باشد؛ بطوری‌که امسال گرد و غباری که در جبهه سوریه و عراق شکل می‌گرفت و به سمت ایران می‌آمد کاهش پیدا کرد بنابراین کاهش ذرات معلق می‌تواند ناشی از کاهش وقایع گرد و غباری باشد.

کارگروهی در خصوص "رفتارهای خشونت آمیز" در وزارت بهداشت تشکیل شد

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اخبار خودکشی و چالش نهنگ آبی، از تشکیل کارگروهی در خصوص رفتارهای خشونت آمیز، متشکل از همکاران روانپزشک، روانشناس و روزنامه نگار خبر داد و گفت: هفته آینده جلساتی در این خصوص خواهیم داشت.

دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اقدامات وزارت بهداشت در زمینه پیشگیری از شیوع چالش نهنگ آبی در کشور، گفت: ما کارگروهی برای رفتارهای خشونت آمیز با حضور روانپزشکان اجتماعی و متخصصان رسانه تشکیل داده‌ایم. موضوع رفتار خشونت آمیز و تاثیر آنها در فضای مجازی بسیار مهم است و می‌تواند به عنوان معضلی در فضای مجازی مطرح شود.

وی ادامه داد: ما شاهد این هستیم که رسانه‌ها با چالش نهنگ آبی به عنوان موضوعی جالب برای مخاطب برخورد می‌کنند و با این کار از آن قبح‌زدایی می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که انتشار اخبار خودکشی در رسانه‌های بزرگ تا یک هفته میزان خودکشی را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. به همین دلیل رسانه‌ها باید از نشان دادن شخصیت خودکشی کننده به عنوان قهرمان پرهیز کنند.

مرگ سالانه ۷۰۰ ایرانی به دلیل مسمومیت‌ با دارو

با آغاز اولین روز از هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها، با عنوان "پیشگیری از مسمومیت‌های دارویی"، دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم به تشریح جزییات آمار و اطلاعات کشور در زمینه مسمومیت‌های دارویی پرداخت.

دکتر یسنا به‌منش با بیان اینکه بسیاری مسمومیت‌ها توسط پرسنل درمانی کشور، کنترل و درمان می‌شوند؛ اما اهمیت مسمومیت دارویی در این نکته است که گاهی ممکن است کبد و کلیه فرد مسموم در اثر مسمومیت دچار صدمه دائمی شود و تا آخر عمر با این مشکل دست به گریبان باشد گفت: با توجه به آمار سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص مرگ و میر ناشی از مسمومیت دارویی، مشاهده می‌شود که سالانه نزدیک به ۷۰۰  نفر از هموطنان‌مان در اثر مسمومیت با دارو جان سپرده‌اند. البته مرگ ناشی از مسمومیت دارویی در کشور ما شایع نیست و فقط ۱۲ درصد از کل موارد مرگ ناشی از مسمومیت در اثر داروها اتفاق می‌افتد.

انحراف از مطالبات گسترده زنان با طرح حضورشان در ورزشگاه‌ها

مشاور شهردار تهران و دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها را حق طبیعی و بدیهی زنان و جامعه دانست.

فاطمه راکعی درباره اظهارات و شروط مطرح شده پیرامون حضور زنان در ورزشگاه‌ها، این مساله را موضوعی انحرافی در میان مطالبات گسترده زنان دانست و گفت:  مطرح شدن چنین موضوعاتی به این دلیل است تا نظر زنان و جامعه را از مسائل بزرگتر، ریشه‌ای و بنیادی زنان همچون نادیده گرفتن آنان برای حضور در جایگاه‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی و در سطوح بالای مدیریتی منحرف کند.

به گزارش ایسنا، پنج خبر پربازدید اجتماعی ایسنا در روز جاری به این شرح است: 

مرگ سالانه ۷۰۰ ایرانی به دلیل مسمومیت‌ با دارو

با کارت مترو سوار تاکسی شوید

وجود ۴۰۰۰ "کارمند بیکار" حقوق‌بگیر در مترو/ صدور ماهی ۱۳۰ هزار فیش حقوقی در شهرداری تهران

ورود شورا و شهرداری به موضوع پادگان ۰۶/ تکذیب ساخت بانک و برج در پادگان ۰۶

ورود موسسات کنکور به مدارس تخلف است/ برگزاری آزمون ها در مدارس قانونمند می‌شود

انتهای پیام


9494202
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است