اقتصادی 18:06 - 08 شهریور 1393
رئیس سازمان اقتصادی و امور دارایی استان تهران:
رئیس سازمان اقتصادی و امور دارایی استان تهران گفت: تحقق ۳۷ درصد درآمدهای مالیاتی کشور در تهران وجود داشته و نیز ۶۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها در این استان بوده است.

سهم ۳۷ درصدی پایتخت از تأمین درآمدهای مالیاتی کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد رحیم‌ احمدوند رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان تهران در مراسم افتتاح مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان تهران با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حال افزایش است که موجب افزایش تولید، عرضه کالا و خدمات، اشتغال و رفاه عمومی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به برنامه‌ریزی باثبات در اقتصاد داریم به دو محور سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: جمع‌آوری منابع مالی و نیز تخصیص منابع آن دو موضوع مهم بوده و با توجه به شرایط اقتصادی در تأمین آن مشکلات کمتری داریم و آنچه ضعف داریم مربوط به استفاده درست از منابع است.

به گفته احمدوند اکنون 34 درصد کارگاه‌های بالای 10 نفر شاغل، 60 درصد سپرده‌گذاری بانکی، 60 درصد پرداخت تسهیلات، 30 درصد تولید ناخالص داخلی، 30 درصد ارزش افزوده و 37 درصد درآمدهای مالیاتی در استان تهران وجود دارد.

رئیس اداره اقتصادی و امور دارایی استان تهران با بیان اینکه 37.5 درصد از درآمدهای مالیاتی کشور مربوط به این استان است، تصریح کرد: حدود 26 هزار و 300 میلیارد تومان از درآمدهای مالیات سهم تهران بوده و همچنین 53 درصد درآمدهای مصوب در این استان است.

وی افزود: تهران یک درصد از خاک کشور را گرفته اما 16.5 درصد از جمعیت کل کشور در آن جای گرفته و همچنین 26 برابر بیشتر از استانداردهای دنیا خدمات و فعالیت در این استان بارگذاری شده است.

احمدوند گفت: در بخش سرمایه‌گذاری‌های خارجی 731 طرح با ارزش 54 میلیارد دلار تاکنون مصوب بوده که 40 میلیارد دلار آن وارد کشور شده و از این میزان 130 طرح در تهران بوده که 1.7 میلیارد دلار آن در تهران و در بخش‌های مختلف انجام شده است.


4602833
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای اعزام زائران حج عمره تا به امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر به سرزمین وحی اعزام شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو کشور در تهران امضا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است