بین‌الملل 08:39 - 01 آبان 1395
اخبار روز ششم عملیات آزادسازی موصل از چنگ داعش را در اینجا مشاهده کنید.

برافراشتن پرچم عراق بر فراز یک کلیسا نزدیک موصل/ آزادسازی یک شهر و ۵۱ روستا از اشغال داعشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، نیروهای عراقی روز جمعه پرچم ملی این کشور را بر فراز ساختمان یک کلیسا در شهر «برطله» نزدیک موصل، که از اشغال داعش آزاد شده است، برافراشتند. 


این اقدام نیروهای عراقی در حالی صورت گرفت که عملیات ازادسازی شهر موصل از اشغال تروریست‌های داعش ادامه دارد و برخی از مناطق اطراف آن آزاد شده‌اند. 


 گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که تروریست‌های داعش اقدام به شعارنویسی روی دیوارهای این کلیسا در شهر برطله کرده بودند. فضای داخلی این کلیسا نیز مملو از زباله بود. 


نیروهای ویژه عراقی تلاش برای آزاد سازی شهر برطله را که در فاصله ۱۵ کیلومتری موصل قرار دارد، روز پنجشنبه آغاز کردند. عملیات آزادسازی این شهر، بخشی از عملیات گسترده‌تر آزادسازی موصل است.


از سوی دیگر، ارتش عراق اعلام کرد از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل در شمال عراق، یک شهرک و ۵۱ روستا از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شده‌ است.


ارتش عراق جمعه شب در بیانیه‌ای تاکید کرد نیروهای عراقی از بامداد دوشنبه تا ساعت چهار جمعه به وقت محلی موفق شدند ۵۱ روستا و شهرک برطله واقع در ۲۰ کیلومتری شرق موصل را آزاد کنند و بیش از ۴۷۳ تروریست نیز تاکنون به هلاکت رسیدند.




اخبار لحظه به لحظه از روز ششم عملیات آزادسازی موصل از چنگ گروه تروریستی داعش را در اینجا مشاهده کنید:


9:54 نیروهای ارتش عراق همچنین فرمانداری حمدانیه را آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز آن به اهتزاز در آوردند.


9:48 نیروهای ارتش عراق یک شهرک نظامی در شهرستان حمدانیه واقع در موصل را از بازمانده‌های داعش پاکسازی کردند و همچنین یک بیمارستان دولتی را در این شهرستان آزاد کردند.


9:24 نیروهای مسلح عراق وارد منطقه «حمدانیه» در استان نینوا شدند.


8:44 نیروهای بسیج مردمی عراق در محور حضر در غرب موصل پیشروی کردند.




در حال تکمیل...

8239339
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی دو تیپ خود را از مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی به نوار غزه فراخواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور یهودیان رژیم صهیونیستی از دولت آمریکا به دلیل آسیب به اسرائیل انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرایط بهداشتی نامناسب غزه اکنون منجر به شیوع گسترده بیماری‌هایی همچون هپاتیت و مننژیت در این باریکه شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاه عالی تجدیدنظر فرانسه، «فرانسوا فیون» نخست‌وزیر سابق این کشور را به طور قطعی مجرم شناخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آذربایجان در دیدار با پوتین گفت: روسیه از نظر امنیت منطقه‌ای در قفقاز و جغرافیای وسیع‌تر، کشور اصلی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک نشریه آمریکایی پیشرفت‌های ایران در زمینه ساخت تسلیحات بومی را ناشی از تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران دانسته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش کره جنوبی به تازگی در حال بررسی ممنوعیت گوشی‌های آیفون در ساختمان‌های نظامی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دومینوی استعفای فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که وزیر دارایی این رژیم، فرماندهان نظامی را مسئول شکست در عملیات طوفان الاقصی می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر برنامه جهانی غذا می‌گوید غزه تا ۶ هفته دیگر هر سه مرحله ناامنی غذایی، سوء تغذیه و مرگ و میر به خاطر گرسنگی را پشت سر خواهد گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از مجلس سنای آمریکا به خاطر تصویب بسته کمک نظامی ۱۴ میلیارد دلاری برای اسرائیل تشکر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است