علمی فناوری 01:29 - 01 فروردین 1397
رییس دانشگاه خبر داد؛
رییس دانشگاه امیرکبیر از افزایش سالیانه 25 درصدی درآمدهای ناشی از قراردادهای پژوهشی این دانشگاه خبر داد و گفت: سال گذشته 25 میلیارد تومان از درآمدهای ناشی از قراردادهای پژوهشی جذب دانشگاه امیرکبیر شد.

افزایش سالیانه 25 درصدی درآمدهای ناشی از قراردادهای پژوهشی دانشگاه امیرکبیر

دکتر سید احمد معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب با تاکید بر اینکه برنامه‌های پژوهشی دانشگاه امیرکبیر طبق برنامه راهبردی در سال آینده اجرا خواهد شد،‌ اظهار کرد: در برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر 6 حوزه مشخص شامل آموزش، پژوهش، فرهنگی- دانشجویی، توسعه‌ای، بین‌المللی و ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین شده است که در هر حوزه اولویت‌های مشخصی وجود دارد و برنامه‌های پژوهشی دانشگاه در سال 97 بر اساس این برنامه اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه اتفاقات زیادی در بحث قراردادهای پژوهشی دانشگاه امیرکبیر افتاده است، اما با توجه به اینکه فعالیت‌های پژوهشی روندی طولانی مدت است، نمی‌توان بطور دقیق اعلام کرد سال 97 چه برنامه‌ها و قراردادهای پژوهشی به سرانجام خواهد رسید.

رییس دانشگاه امیرکبیر خاطر نشان کرد: در حال حاضر مذاکراتی در بحث قراردادهای پژوهشی با وزارت نفت داریم که امیدوارم به نتیجه برسد و سال گذشته (96) نیز قراردادهای خوبی در این جهت داشتیم. در کنار آن قراردادها و مذاکراتی نیز در بحث تولید نیروگاه‌های کوچک داریم و در حوزه هوا و فضا و ساخت ماهواره نیز قراردادهایی داریم که همه این برنامه‌ها در سال جاری پیش خواهد رفت و احتمالا قراردادهای جدیدی نیز در این زمینه منعقد خواهیم کرد.

دکتر معتمدی گفت: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان رشد خوبی طی چند سال در دانشگاه امیرکبیر داشتیم و برای سال‌آینده به دلیل تقاضای بالا بنا داریم فضای بیشتری را برای تاسیس این شرکت‌ها اختصاص بدهیم، چرا که مکان فعلی پاسخ‌گوی میزان تقاضاها در این زمینه نیست.

رییس دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال دریافت مجوز تاسیس پردیس جدید در منطقه کیش از شورای گسترش هستیم و امکاناتی نیز منطقه کیش در این زمینه در اختیار ما قرار داده است و این مزیت خوبی برای دانشگاه است که بتوانیم سال 97 اقداماتی را در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی شروع کنیم.

وی از افزایش سالیانه 25 درصدی درآمدهای پژوهشی در دانشگاه امیرکبیر خبر داد و افزود: درآمدهایی که از تعداد قراردادهای پژوهشی دانشگاه حاصل خواهد شد، بسیار بالا است؛ اما امسال مبلغ  20 تا 25 میلیارد تومان از این طریق جذب دانشگاه شده است که البته هر سال میزان درآمدهای ناشی از قراردادهای پژوهشی 20 تا 25 درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام


9721690
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تخصیص اعتبار به دانشجویان، با در نظر گرفتن دولتی یا غیردولتی بودن مراکز آموزشی، از مواردی است که درباره آن اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران بر اهمیت برنامه پروفیلاکسی و ضرورت تامین مستمر دارو‌های بیماران هموفیلی تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲ میلیون دانش آموز حافظ کل قرآن هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات درباره قطعی پیام‌رسان‌های داخلی نکاتی را بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نشست شورای سیاستگذاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهلت ثبت نام داوطلبان در آزمون پذیرش در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۳ تا ۳۱ فروردین ماه تمدید شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت مدیره سندیکای دارویی ایران گفت: تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل ضروری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است