اقتصادی 19:36 - 27 دی 1395
وزیر امور اقتصادی و دارایی:
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز برای درآمدزایی کذب محض است، گفت: هر دولت عاقلی می‌داند که در آستانه انتخابات نباید نرخ ارز را افزایش دهد و دولت این عقل سیاسی را دارد که شرایط متناسب برای افزایش نرخ ارز نیست.

دولت به دنبال کسب درآمد از نوسانات نرخ ارز نیست/ دنبال افزایش عوارض بر صادرات نیستیم

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در شصت و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق ایران گفت: دولت در مورد ارز به هیچ‌وجه نمی‌خواهد شرایط را امنیتی کند و شرایط ارزی کشور نسبت به سال 91 کاملاً متفاوت است و نوسانات نرخ ارز دلایل کاملاً شناخته‌ شده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم به روند باثبات در نرخ ارز می‌رسیم، گفت:‌ فکر نکنید بانک مرکزی دخالتی در شرایط دارد، بلکه شرایط خود بازار شرایط نرخ ارز را به وجود آورده و اصلاً نگران جهش نیستیم.

طیب‌نیا تصریح کرد: همیشه نوسانات فصلی نرخ ارز در پاییز وجود دارد.

وی افزود: ما ثبات را به معنای ثابت باقی‌ماندن نرخ ارز نمی‌دانیم و در گذشته فعالان اقتصادی در همین جلسات به ما می‌گفتند، چرا نرخ ارز متناسب با تورم نیست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی  تصریح کرد: اینکه دولت به دنبال افزایش نرخ ارز برای درآمد باشد، کذب محض است و هر دولتی عاقلی که عقل سیاسی داشته باشد، می‌داند که در آستانه انتخابات نباید نرخ ارز را افزایش دهد.

طیب‌نیا گفت:‌اصلاً دولت به دنبال کسب درآمد از محل نرخ ارز نیست و به دنبال امنیتی کردن بازار هم نیست.

وی با اشاره به صدور بخشنامه‌ اخیر دولت در رابطه با تنظیم بازار ارز گفت:‌ بحث بانک مرکزی این است که فروش ارز مثل هر کالای دیگر در بازار به صورت شفاف صورت گیرد.

طیب‌نیا گفت: معنی ندارد که خرید و فروش ارز گوشه خیابان انجام شود و بانک‌ها از خرید و فروش ارز منتزع شوند.

وی همچنین در مورد عوارض صادراتی گفت: این دولت عوارض صادراتی را کاهش داده و به دنبال افزایش عوارض بر صادرات نیستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: قطعاً در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جلوگیری از خام‌فروشی هدف ما است و ما می‌خواهیم به سمت صادرات با ارزش افزوده پیش برویم.

وی گفت: اینکه از منابع کشور برداشت کنیم و خام صادر کنیم مثل خام‌فروشی نفت است.

ادامه دارد...


8673424
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به کاهش جمعیت دامی در سال‌های گذشته بدلیل شرایط خشکسالی، مسئولان وزارت جهاد با اجرای سیاست‌های تولید قراردادی دام و واردات دام پایه پروار بدنبال رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۸۸۷ نقطه پرحادثه، ۴۰۰ نقطه در سال گذشته رفع و ۴۸۷ نقطه باقی‌مانده دیگر نیز امسال ایمن‌سازی خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز پنجم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۸۱۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: اردیبهشت‌ امسال با اتمام برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور رکورد جدیدی در زمینه تعمیر و افزایش آمادگی این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در پیک تابستان به ثبت خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های املاک و مستغلات راه حلی مناسب پیش روی بانک‌ها برای رهایی از بنگاهداری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس حوزه بورس کالا گفت: با عرضه زعفران در بورس کالا به سبب قاعده‌های پذیرش این محصول به شکل مستقیم به افزایش کیفیت این محصول کمک می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سامانه خودنویس گفت: در خرداد ماه سال 1402 اولین قرارداد اجاره در سامانه خودنویس انجام شد و در خرداد ماه امسال هم اولین قرارداد خریدو فروش سامانه خودنویس ثبت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است