علمی فناوری 09:38 - 19 مرداد 1399
محققان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو آفت‌کش ارگانیکی را برای مقابله با آفات کشاورزی عرضه کردند که نه تنها برای محیط‌زیست و انسان مشکل ایجاد نمی‌کند، بلکه بسیار ارزان‌تر از آفت‌کش‌های شیمیایی است.

نانو آفت‌کش‌های که دوستدار محیط‌زیست هستند

به گزارش ایسنا، محسن کرمی مدیر عامل این شرکت نانوآفت‌کش ارگانیک تولید شده را یک محصول دافع حشرات، کرم و انواع آفت‌های محصولات کشاورزی، به ویژه میوه‌ها دانست و افزود: ما با بهره‌‏گیری از خواص آفت‏‌گریزی عصاره‌‏های گیاهی و فرمولاسیون تجربی بیش از ۱۰ عصاره گیاهی این محصول را تولید و به بازار عرضه کرده‌ایم.

کرمی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید ۳ هزار لیتر در روز از این آفت‌کش را داریم، اظهار کرد: از آنجایی که فروش آفت کش‌ها فصلی است و تنها در برخی ماه‌ها از سال این محصول به وفور استفاده می‌شود، میزان فروش ما در چنین ماه‌هایی تقریبا ۲۰ هزار لیتر است.

وی با تاکید بر اینکه آفت‌کش‌های نانویی تولید شده برای انسان و محیط‌زیست مشکل‌ساز نیست و حتی اگر روی میوه‌ها باقی‌ بماند، مصرف آن باعث بیماری نمی‌شود، خاطر نشان کرد: این محصول نسبت به آفت‌کش‌های شیمیایی از قیمت بسیار پایین‌تری برخوردار بوده و در عین حال کارایی بسیار بالایی نیز دارد.

مجری طرح از رایزنی با خریدارانی از سوریه و افغانستان برای خرید این محصول خبر داد که نمونه‌هایی به آن‌ها برای تست عملکرد محصول داده شده‌است و ادامه داد: نانو آفت ‌کش ارگانیک ما بر خلاف سایر آفت‏کش‌های ارگانیک موجود در بازار، عصاره تقطیری گیاهی نیست و یک نوع نانوسوسپانسیون بوده که به دلیل دارا بودن عصاره‌‏های گیاهی، خاصیت آفت‌‏گریزی قوی‌تری نسبت به سایر آفت کش‌های گیاهی دارد و از سوی دیگر به‌دلیل دارا بودن نانوذرات بافت‌‏های گیاهی، غنی از مواد غذایی است که به آسانی از سطح برگ‏‌ها جذب می‌شود.

به گفته وی قطر میانگین نانوذرات در فاز سوسپانسیون ۳۰ نانومتر است و با کنترل فرآیند، امکان تغییر ابعاد نانوذرات وجود دارد. به‌طور میانگین ۱۰ میلی‏‌لیتر از این آفت‏‌کش برای یک درخت متوسط کافی است.

کرمی از جمله مزیت‌های این آفت‌کش را استفاده از انواع مواد موثره گیاهی، ارگانیک بودن و فاقد هرگونه افزودنی شیمیایی، بدون تأثیر مخاطره‌‏آمیز بر روی بافت خاک و آب، فاقد هر گونه عنصر فلزی سنگین، قابلیت جذب مواد غذایی موجود در آفت‏‌کش از سوی برگ‏‌های درختان و پوست میوه‌‏ها، افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی، تقویت و افزایش مقاومت گیاه در سال‌‏های آتی غلظت بالاتر نسبت به سایر آفت‏‌کش‌‏های ارگانیک دانست.

انتهای پیام


10658087
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است