استانی 18:44 - 02 اردیبهشت 1400
یک مسئول:
ایسنا/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با اعلام اینکه محدودیت‌های کرونایی در هفته آینده ادامه دارد، گفت: ادارات با یک سوم، بانک‌ها با دوسوم و ۵۰ درصد مشاغل گروه یک نیز تا ساعت ۱۴ مجاز به فعالیت خواهند بود.

محدودیت‌های کرونایی در قزوین ادامه دارد

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت در محوطه استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رنگ کشور قرمز شده است استان قزوین نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد؛ هفته سختی را پشت سر گذاشتیم و مردم و کسبه به زحمت افتادند و همراهی لازم را داشتند و این همراهی و صبوری نتیجه داد و اکنون روند کرونا ثابت شده است.

وی ادامه داد: کرونا از غفلت ما سوء استفاده می‌کند و اگر کوچک‌ترین بی‌احتیاطی داشته باشیم ضربه خواهیم خورد؛ روند بیماری توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال ارزیابی است و با اعمال محدودیت‌ها تلاش می‌کنیم تا سیر ابتلا به کرونا نزولی شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین خاطرنشان کرد: بستری ۷۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها و آمار بیماران بدحال به یک‌باره نزولی نخواهد شد و باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که از این آمار کاسته شود.

وی عنوان کرد: هفته گذشته مقرر شد تصمیمات جلسات ستاد کرونا در پنجشنبه آخر هر هفته گرفته شود؛ هفته آینده ادارات استان با یک سوم کارکنان فعالیت خود را ادامه خواهند داد و دو سوم باقی‌مانده نیز به‌صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

حبیبی تصریح کرد: با توجه به مراجعات مکرر در هفته گذشته تصمیم گرفتیم برای بانک‌های استان محدودیت اعمال کنیم؛ در هفته آینده نیز بانک‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد، بانک‌ها باید طوری برنامه‌ریزی کنند که تجمع نداشته باشند و با مشاهده کوچک‌ترین بی‌احتیاطی بانک را پلمب خواهیم کرد چون سلامت مردم در اولویت قرار دارد. بانک‌ها باید تلاش کنند خدمات خود را به صورت غیرحضوری به مردم ارائه دهند و در صورت ارائه خدمات حضوری از تجمع در درون بانک‌ها جلوگیری کنند.

وی با اعلام اینکه محدودیت و ممنوعیت تردد و فعالیت اصناف از ۱۰ شب به بعد همچنان برقرار است، اضافه کرد: مشاغل گروه یک برای فعالیت محدودیت دارند و با توجه به کارشناسی انجام شده محدودیت‌هایی را در این گروه از مشاغل خواهیم داشت ضمن آنکه از همراهی بازاریان و کسبه تشکر داریم اما این همراهی باید ادامه داشته باشد تا سلامت همه تضمین شود.

این مسئول گفت: برابر تصمیم ستاد ملی کرونا گروه‌های ۲، سه و چهار مشاغل در تعطیلی کامل خواهند بود که البته این گروه‌ها ۳۵ درصد مشاغل را تشکیل می‌دهند و ۷۵ درصد مشاغل در گروه یک قرار دارند.

وی توضیح داد: احتمالاً در مشاغل گروه یک ۵۰ درصد محدودیت داشته باشیم و کلیه مشاغل گروه یک در ردیف‌های ۱۲ تا ۲۹ مجاز خواهند بود تا ساعت ۱۴ فعالیت کنند. در حوزه نیازهای ضروری همه واحدهای عرضه‌کننده مواد غذایی و پروتئینی مشاغل گروه یک تا ساعت ۱۰ شب اجازه فعالیت خواهند داشت. رستوران‌ها و فست‌فودها فقط تنها به‌صورت بیرون بر فعالیت خواهند داشت، قنادی‌ها، پزندگان حلیم و آش نیز تا ساعت ۱۹ اجازه فعالیت خواهند داشت.

حبیبی عنوان کرد: شرایط سختی داریم و حال و روز بازاریان را درک می‌کنیم که باید درآمد داشته باشند اما با همراهی آنان از این مرحله نیز به سلامت عبور خواهیم کرد و ضرورت دارد مصوبات اطلاع‌رسانی شود تا همراهی‌ها ادامه پیدا کند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین در پایان یادآور شد: در خصوص واکسن باید بگوییم که باید به وزارت بهداشت اعتماد کنیم و هر واکسنی را که تایید کرد برای تزریق شک نداشته باشیم ولی با این وجود مردم برای تزریق واکسن مختار هستند؛ هفته آینده افراد در اولویت دوم واکسینه خواهند شد و مهار کرونا منوط به رعایت پروتکل‌ها و ایمنی توسط واکسن است.

انتهای پیام


11036914
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است