استانی 15:04 - 10 اردیبهشت 1396
آیت الله نوری همدانی:
قم - یکی از مراجع تقلید افزایش سن ازدواج را فتنه دانست و گفت: دلایل افزایش طلاق و پیرشدن نسل جوان باید به صورت ریشه‌ای ارزیابی شود.

دلایل افزایش طلاق بررسی شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر یکشنبه در دیدار مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه تبلیغ چهره به چهره با مردم اثرات بسیار خوبی دارد،   اظهار داشت: برای معرفی اسلام ناب باید از تبلیغ چهره به چهره که مؤثر است بهره برد.

وی بیان داشت: مطالعه تاریخ اسلام فواید بسیاری دارد و مطالب زیادی را به ما یادآوری می‌کند که باید سرمشق قرار دهیم.

این استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر اینکه درس‌های فراوانی در اسلام وجود دارد که باید آنها را فرا بگیریم، اظهار داشت: غرب از همان ابتدا با اسلام مخالف بود و تا زمان حاضر هیچ‌گاه در برابر اسلام تسلیم نشد.

وی افزود: زیاده خواهی و خود برتر بینی در وجود غرب نهفته است و ما را افراد عقب مانده می‌دانند.

افزایش سن ازدواج فتنه است

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش سن ازدواج در جامعه، گفت: دلایل افزایش طلاق و پیرشدن نسل جوان باید مورد ارزیابی ریشه‌ای قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: متأسفانه دختران و پسران ما سن شباب خود را مشغول درس خواندن هستند و تا زمانی که مدرک مورد نظر خود را بگیرند گاه سنشان به ۳۰ و بالاتر از آن حتی ۴۰ می‌رسد و هنگامی که در آن زمان ازدواج می‌کنند از فرزندآوری در اوایل زندگی مشترک خودداری می‌کنند و فرزند را مزاحم می‌دانند.

مرجع تقیلد شیعیان در این زمینه ادامه داد: افزایش سن ازدواج و روالی که امروز به وجود آمده فتنه است و باید برای آن اقدامات جدی کرد.

وظیفه طلاب وظیفه دارند حق را از باطل جدا کنند

وی افزود: امام علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند بدانید منشأ فتنه هوی و هوس است و فتنه گران بر این اساس فتنه می‌کنند. فتنه‌هایی که مخالف قرآن است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره ما را بر بصیرت افزایی و تبعیت از قانون فرا می‌خوانند و این‌ها همه دلایل دارد.

وی افزود: وظیفه طلاب آن است که حق را از باطل جدا کرده و مردم را در این مورد روشن کنند. عقل و بصیت خود را افزایش دهند و با بصیرت رفتار کنند.


9057139
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است