استانی 20:14 - 30 آبان 1396
استاندار هرمزگان در دیدار فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان:
استاندار هرمزگان گفت: دو کشور ایران و پاکستان می‌توانند از دستاوردهای نظامی و غیرنظامی یکدیگر استفاده و تبادل دانش و تجربه با یکدیگر داشته باشند.

ایران و پاکستان می‌توانند تبادل دانش و تجربه داشته باشند

به گزارش ایسنا، فریدون همتی در دیدار با فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش پاکستان با بیان اینکه دیدار و بازدید نیروهای نظامی دو کشور ایران و پاکستان از دستاوردهای یکدیگر از اقدامات بسیار خوب است، عنوان کرد: این‌گونه تعاملات موجب تقویت حس برادری و دوستی میان نیروهای نظامی و در مجموع تمامی مردم دو کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: دو کشور ایران و پاکستان می‌توانند از دستاوردهای نظامی و غیرنظامی یکدیگر استفاده و تبادل دانش و تجربه با یکدیگر داشته باشند و این امر می‌تواند به دو کشور کمک زیادی کند.

استاندار هرمزگان به حمایت جمهوری اسلامی ایران از کشورهای مسلمان جهان اشاره کرد و افزود: ما همواره حامی تمامی کشورهای اسلامی در منطقه و جهان هستیم و این امر موجب عصبانیت برخی کشورها از جمله آمریکا و اسرائیل شده است.

همتی تصریح کرد: حمایت از ملت مظلوم فلسطین برای مردم ما یک اعتقاد است و این حمایت تا آزادسازی این کشور از دست اشتغالگران صهیونیست ادامه خواهد داشت.

وی دوستی و مودت میان کشورهای مسلمان را از ضرورت‌های منطقه و جهان اسلام دانست و بیان داشت: همه ما در کنار هم می‌توانیم اقتدار اسلامی را در جهان به وجود آوریم و وحدت نیروهای نظامی کشورهای مسلمان می‌تواند تبدیل به قدرت بزرگی شود که موجب ترس و وحشت دشمنان اسلام شود و به همین دلیل است که آنها از اتحاد مسلمانان هراس دارند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همواره به دنبال این هستند که کشورهای مسلمان در جنگ و سختی باشند تا از این طریق علاوه بر فروش تسلیحات نظامی به آنها، از اتحاد مسلمانان نیز جلوگیری کنند.

همتی ریشه دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با ملت ایران را ایستادگی و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: با حمایت ایران بساط داعش در عراق و سوریه برچیده شد و ایران اسلامی حمایت از مسلمانان را ادامه می‌دهد.

وی گفت: سیاست ایران اسلامی درباره همسایگان مبتنی بر آرامش و امنیت پایدار در منطقه است چرا که امنیت کشورهای همسایه، امنیت ایران اسلامی است.

نیروی دریایی ایران و پاکستان از قدرتمندترین و حرفه‌ای‌ترین نیروهای دریایی منطقه هستند

کاپیتان خالد پرویز فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش پاکستان نیز در این دیدار اظهار کرد: در سال 2000 میلادی سفری به شهر بندرعباس داشته‌ام و از آن زمان تاکنون تحولات خوبی در این شهر اتفاق افتاده و آثار توسعه و پیشرفت در این شهر به‌خوبی نمایان است.

وی با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین، افزود: در زمینه فلسطین، پاکستان حمایت سیاسی و غیرسیاسی خود را از مردم مظلوم این کشور انجام داده است و تا زمانی که این کشور آزاد نشود دست از حمایت آن بر نخواهیم برداشت.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان نیروهای دریایی ایران و پاکستان را بهترین نیروهای دریایی منطقه دانست و بیان داشت: نیروی دریایی دو کشور از قدرتمندترین و حرفه‌ای‌ترین نیروهای دریایی منطقه هستند و این سفرها موجب افزایش ارتباط دوستانه بین دو کشور ایران و پاکستان است و دو کشور ایران و پاکستان می‌توانند در ساخت شناور با یکدیگر همکاری داشته باشند، به ویژه اینکه ایران در ساخت ناو جنگی نیز توانمند است و ما می‌توانیم از این توانمندی استفاده کنیم.

پرویز از انجام مانور مشترک میان دو کشور خبر داد و تصریح کرد: ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان متشکل از دو شناور که یکی از آنها بادبانی است به بندرعباس سفر کرده و در پایان این سفر رزمایش مشترک با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت.

وی ضمن همدردی با ملت ایران و آرزوی آمرزش برای جانباختگان زلزله کرمانشاه، گفت: ابلاغ پیام صلح، عشق و دوستی مردم پاکستان به مردم ایران و تبادل تجربه بین دو نیروی نظامی از اهدف سفر ناوگروه دریایی پاکستان به ایران است.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان همواره از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در منطقه حمایت می‌کند.

انتهای پیام


9546805
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است