استانی 19:32 - 29 شهریور 1398

هفته سوم کورس اسبدوانی پاییزه آق قلا برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه آق قلا بعدازظهر جمعه ۴۵ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور هزار و هزار و ۲۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۹۹ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه ساله در کلاس سه به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب پرنده قوش زودتر از خط پایان گذشت و جواد آچاک با اسب گل یار جاهد و کمال دلیجه عطا با اسب تکین (۲) به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر بود که محمد خوجملی با اسب آل میدا عنوان اول را به دست آورد و جواد آچاک با اسب آرتیس و آرمین آق آتابای با اسب تایلان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های تروبرد سه ساله در هندیکپ کلاس چهار به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که امیر مختومی با اسب دیانا موفق به کسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب ایادی و آق اویلی بشگرد با اسب موناکو وینر به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس سه به مسافت هزار متر شکل گرفت که محمد خوجملی با اسب چشم آبی (۲) زودتر از خط پایان عبور کرد و آق اویلی بشگرد با اسب جان دی وان و آرمین آق آتابای با اسب شیرین به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس یک به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب مامبو نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و آرمین آق آتابای با اسب تامارا و آق اویلی بشگرد با اسب آکام نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس پنج به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب آیدفل سرداری موفق به کسب عنوان نخست شد و محمدامین توماج با اسب ویس ناز و مبین آسایش با اسب ملوان به ترتیب دوم و سوم شدند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه آق قلا، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست، یک مقام دوم و دو مقام سوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، محمد خوجملی دو مقام نخست کسب کرد، کمال دلیجه عطا موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام سوم شد و امیر مختومی یک مقام نخست به دست آورد.

لازم به ذکر است؛ هفته چهارم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه آق قلا جمعه پنجم مهر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.


10242569
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است