استانی 16:40 - 13 خرداد 1402

گره های فرهنگی با جدی گرفتن فعالیت‌های تربیتی در مدارس باز می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه سعیدی نژاد ظهر پنج شنبه در نشست با اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی همیشه در رتبه‌های اول قرار داشته است.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: خراسان جنوبی با وجود محدودیت‌های اعتباری اما با شبکه قوی و کارآمد نیروی انسانی خلأها را جبران کرده است.

حمایت از کانون‌های نهضت پیشرفت بانوان

سعیدی نژاد با بیان اینکه در سال جاری به صورت ستادی حمایت‌های بیشتری از کانون‌های نهضت پیشرفت بانوان در استان‌ها و شهرستان‌ها صورت خواهد گرفت، بیان کرد: در این نهضت عرصه‌های مختلفی برای کنشگری بانوان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تفاوت نهضت پیشرفت بانوان با دیگر تشکل‌های مردمی این است که علاوه بر اینکه جنس فعالیت‌ها کاملاً مساله محور و ناظر به نیاز جامعه بوده، حل مساله در مقیاس ملی را هدف گرفته است.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: ما تاکنون الگوهای فعالیت اثرگذار بانوان را در طرح‌هایی مانند رفیقانه، حرف آورد و … تجربه کرده‌ایم و البته در آینده مبتنی بر تجربیات باید به دنبال کمیت هم باشیم.

سعیدی نژاد با طرح این سوال که با چند درصد نوجوانان دختر ارتباط گرفته‌ایم، گفت: جنس طراحی‌ها برای دختران از دختران پیشرو تا در طرح‌هایی مانند رفیقانه و فردامون، جنس مخاطب عام دارد که نیاز امروز جامعه است.

وی عنوان کرد: با توجه به رویکرد گفتمانی و عملیاتی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امید است ظرفیت‌های مختلف برای توسعه شبکه بانوان کنشگر پای کار بیاید و خوشبختانه در استان اقدامات فرهنگی خوبی در حوزه بانوان صورت گرفته است.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در سال جاری روی پروژه «حرف آورد» و «دختر نوجوان» تمرکز داریم و در این راستا نیازمند همکاری مدارس در این زمینه هستیم تا بتوانیم در لایه توسعه شبکه کنشگری تربیتی در مدارس تأثیرگذار باشیم.

سعیدی نژاد ادامه داد: به طور مثال در استان‌ها اقشار مختلف بانوان قرآنی داریم که با آموزش‌هایی می‌توانند اتفاقات فرهنگی را در مدارس دنبال کنند.

دختران نوجوان موتور پیشرفت جامعه

وی با تأکید بر اینکه در نظر داریم در کنار توجه به کیفیت، درصد قابل توجهی از مخاطبان را همراه کنیم، بیان کرد: در شرایطی که ۱۶ میلیون دانش‌آموز داریم اگر سرمایه گذاری درست روی این قشر صورت پذیرد اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز موتور پیشران جامعه دختران نوجوان هستند، تصریح کرد: بن بست‌ها و چالش‌های مهم فرهنگی کشور با جدی گرفتن فعالیت‌های تربیتی در مدارس باز می‌شود.

ستاد جامع تبلیغ خراسان جنوبی شکل گرفته است

حجت الاسلام حجت سالاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: طبق آمار موجود بیش از ۵۸ هزار کودک و ۷۶ هزار نوجوان دختر در استان داریم.

وی با بیان اینکه ستاد جامع تبلیغ در خراسان جنوبی شکل گرفته، یادآور شد: از این جهت برنامه مشخص برای اوقات فراغت دانش آموزان وجود دارد.

سالاری مکی افزود: روحیه خلاق و جهادی نوجوانان خراسان جنوبی ظرفیت بسیار خوبی برای اقدامات فاخر فرهنگی است.


11907172
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است