فرهنگی‌هنری 15:59 - 07 مرداد 1393
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری
اراک - ایرنا - مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی گفت: مطبوعات این استان سال گذشته پنج میلیارد ریال از محل آگهی درآمد داشته اند.

به گزاش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی ˈمصطفی عربˈ افزود: این مبلغ از سوی دستگاههای اجرایی استان در قالب آگهی، مناقصه، مزایده، رپرتاژ ونظیر آن به نشریات پرداخت شده است.



وی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات واصله تعداد 77 نشریه در سال 92 موفق به اخذ آگهی شده اند که به لحاظ کمیت و تعداد آگهی ها، روزنامه نوید با 73 بار، روزنامه مناقصه مزایده با 60 بار و هفته نامه مهتاب با 53 بار بیشترین تکرار را داشته اند و کمترین تکرار مربوط به روزنامه های حمایت و قدس است.



عرب اضافه کرد: به لحاظ کیفیت و میزان وجه دریافتی، روزنامه جام جم با مبلغ 766 میلیون و 735 هزار ریال ، ( 35 مورد) ، روزنامه جمهوری اسلامی با مبلغ 381 هزار و 920 هزار یال( 42 مورد) ،روزنامه نوید با 301 میلیون و 190 هزار ریال بالاترین آمار و روزنامه حمایت با مبلغ یک میلیون و 70 هزار ریال کمترین آمار را داراست.



مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری افزود: ترتیب چاپ، تعداد تیراژ، میزان فعال بودن و برخی عوامل دیگر در این زمینه موثر بوده است.



وی ابراز کرد: در هفته نامه ها نیز به لحاظ کیفیت و میزان وجه دریافتی هفته نامه مهتاب با مبلغ140 میلیون و 232 هزار و 990



ریال(53 مورد) ،هفته نامه وقایع استان با مبلغ 102 میلیون و 500 هزار ریال (44 مورد)، هفته نامه شمس با مبلغ 92 میلیون و 740 هزار ریال (با 46 مورد) بالاترین آمار و هفته نامه شهاب با مبلغ شش میلیون و 100 هزار ریال (3 مورد) کمترین آمار را دارا هستند.



عرب ادامه داد: بیشترین آگهی از سوی دستگاه ها مربوط به شرکت شهرک های صنعتی با 909 میلیون و 350 هزار ریال (به 68 نشریه) و شرکت آب و فاضلاب شهری با 890 میلیون و 975 هزار ریال ( به184 نشریه) و کمترین فراوانی را نیز اداره کل انتقال خون به مبلغ 800 هزار ریال (به 2نشریه) و بانک مسکن به مبلغ یک میلیون ریال( به یک نشریه )داشته اند.



مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری عنوان کرد: استانداری مرکزی نیز در سال 1392 تعداد 36 مورد آگهی به مبلغ 156 میلیون و 250 هزار ریال داشته است .



وی با بیان اینکه تعداد کل آگهی ها یکهزار و 37 مورد بوده، خاطر نشان کرد: از کل دستگاه های اجرائی استان 73 دستگاه اطلاعات خود را به صورت مکتوب اعلام کرده اند که از این تعداد 55 دستگاه دارای آگهی و 18 دستگاه اجرایی در سال 1392 فاقد آگهی بوده اند و همچنین تعدادی از دستگاه ها نیز اطلاعات خود را ارسال نکرده اند.



عرب با بیان اینکه برخی از آمار ارسالی جای بررسی و تامل بیشتری دارد، افزود: این آمار و اطلاعات اگر چه بصورت مکتوب و رسمی اخذ شده ولی دارای ایرادات و اشکالاتی است که در سال جاری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت دقیق تر و شفاف تر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.



مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی گفت: در راستای شفاف سازی و جلوگیری از ایجاد روابط ناسالم، اطلاعات مربوط به آگهی دستگاه ها باید در سایت هر دستگاه قرار داده شود و اطلاع رسانی شود.



وی بیان کرد: برای ارائه آگهی به دستگاه ها، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شاخص و ملاکهایی تعیین شده و دستگاه ها باید براساس آن اقدام نمایند.



عرب عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین می بایست با نظارت لازم برمبالغ پرداختی به نشریات و جلوگیری از کاهش مبالغ، براساس فرمول و مبالغ مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل نماید.



وی با یادآوری تاکیدات استاندار مبنی بر تقویت نشریات محلی، اظهار کرد: با نظارت و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه ها آگهی های خود را برای چاپ به نشریات محلی نیز بدهند.



مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری با تاکید بر اینکه باید از تمامی نشریات برای چاپ آگهی استفاده شود، افزود: آگهی برخی از شرکت ها و بانک ها نباید از طریق دفاتر تهران به نشریات سراسری(بدون هماهنگی نمایندگی ها) داده شود و این امر مستلزم نظارت بیشتر است.



49 نشریه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت روزانه، دوهفته نامه، هفته نامه ، ماهنامه و گاهنامه در استان مرکزی منتشر می شود و بیشتر نشریه های کشوری نیز در این استان نمایندگی دارند.ک/1



559

انتهای پیام /*






4353342
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است