فرهنگی‌هنری 06:12 - 02 آبان 1397
یکی از دست‌اندرکاران «تنهاتر از مسیح» مطرح کرد:
مدیر جلوه‌های ویژه نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» گفت: در چنین نمایش‌هایی اولین اشتباه در جلوه‌های ویژه میدانی می‌تواند آخرین اشتباه باشد و این سختی کار را با حضور تماشاگران زیاد می‌کند.

وقتی جایی برای جبران اشتباه در یک تئاتر نیست

به گزارش ایسنا، «تنها تر از مسیح» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی، یک نمایش میدانی است که سازندگانش آن را یک تعزیه مدرن می‌دانند؛ تعزیه‌ای که ماجرای اربعین و وقایع کربلا را روایت می‌کند و در پایان نیز به محور مقاومت می‌رسد و اتفاقات کشور سوریه را روایت می‌کند.

این نمایش که با حضور تعدادی هنرور اجرا می‌شود، جلوه‌های ویژه خاصی دارد چون همه چیز در برابر نگاه تماشاگران اتفاق می‌افتد.

محمدرضا ترکمان، مدیر جلوه‌های ویژه نمایش «تنهاتر از مسیح» است که سال‌ها در کنار محسن روزبهانی، مجری جلوه‌های ویژه بوده و در آثاری مانند فصل اول سریال شهرزاد، فیلم سینمایی ۵۰ قدم آخر، فصل سوم سریال ستایش که هم اکنون در حال تولید است، حضور داشته و در آثار دیگری هم مدیر جلوه‌های ویژه بوده که شاخص‌ترین آن‌ها سریال «کلاغ‌های سیاه» محصول کشور لبنان است.

او درباره نمایش «تنهاتر از مسیح» گفت: کار جلوه‌های ویژه در نمایش‌های میدانی به خاطر این که هیچ جای اشتباهی ندارد و اولین اشتباه می‌تواند آخرین اشتباه باشد، سختی‌های خاص خودش را دارد، بویژه در این نمایش که سه وجهی کار شده و سه میدان اجرا دارد. این سه وجهی بودن باعث می‌شود ما برای اجرای جلوه‌های ویژه قدرت مانور کمتر داشته باشیم و نتوانیم در پشت صحنه تحرک داشته باشیم؛ چرا که عملا تمام فضایی که به عنوان پشت صحنه می‌شناسیم، خودش صحنه اجرا است و ما مجبور بودیم دستیاران خود را به صورت ثابت در نقاط مختلف میدان جانمایی کنیم.

ترکمان درباره مشخصات فنی جلوه‌های ویژه این نمایش میدانی گفت: «تنهاتر از مسیح» جلوه‌های ویژه میدانی متعددی دارد. در قسمت شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) در نقاط مختلف میدان، اجرای آتش داریم و در تمام مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه‌ای نمایش، دود در صحنه است که با توجه به باز بودن محیط و متغیر بودن جهت باد، سختی‌های بیشتری نسبت به سایر آثار دارد.

وی در توضیح مشخصات فنی بخش مقاومت نمایش هم اظهار داشت: در بخش مقاومت ۱۷ انفجار داریم که شامل ۱۲ فوگاز و ۵ پیروتکنیک (مواد شیمیایی تلفیقی) می‌شود. انفجارهایی که بعضی از آن‌ها داخل میدان انجام می‌شود و طبیعتا باید پیش از آغاز نمایش، در زمین جاسازی شده و موارد امنیتی آن نیز به طور کامل انجام شود و طبیعتا این اتفاقات باید به فاصله ۴۵ دقیقه برای نوبت دوم نمایش هم آماده شود. به همین دلیل گروه ۷ نفره جلوه‌های ویژه از ساعت ۱۵ هر روز در حال آماده سازی شرایط برای اجرای درست و دقیق و امن جلوه های ویژه میدانی نمایش تنهاتر از مسیح هستند.

 نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» از سوی سازمان هنری رسانه‌ای اوج تولید شده و تا ۱۷ آبان‌ماه در بوستان ولایت تهران هر شب در دو نوبت و در ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ اجرا می شود.

انتهای پیام


9952681
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری برنامه از مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این مسابقه قرآنی را تماشا کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد زبان و ادبیات پارسی با اشاره به روز جهانی کتاب و حق مولف، سرانه مطالعه در ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها پایین دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است