اجتماعی 22:28 - 03 تیر 1397
استاندار تهران با اشاره به اینکه گسترش روحیه نشاط و شادابی در جامعه از اولویت‌های رسیدن کشور به توسعه پایدار است، افزود: بی‌تردید با ارتقا نشاط اجتماعی می‌توانیم به سوی توسعه گام برداریم.

استاندار تهران: ارتقا نشاط اجتماعی راهی به سوی توسعه است

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی استاندار تهران در همایش «طنین نشاط» که در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شد، گفت: وجود نشاط و شادی در جامعه بسیار اهمیت دارد. در دین مبین اسلام زندگی بانشاط نعمت و رحمت خداوند است و سلامت معنوی یکی از مهمترین محورهای نظام سلامت محسوب می‌شود.

وی گسترش شهرها و صنعتی شدن جوامع را در ارتباطی مستقیم با توسعه پایدار دانست و افزود: اکثر کشورهایی که در رده‌بندی کشورهای بانشاط رتبه بالا دارند کشورهای توسعه‌یافته‌ای هستند.

استاندار تهران خانواده و مدرسه را دو رکن اساسی تربیت جوانان با نشاط در کشور خواند و افزود: بررسی‌های روانشناسان تربیتی نشان می‌دهد که بخش اعظمی از شخصیت افراد در سنین کودکی و در خانواده و مدرسه شکل می‌گیرد و مسئولان نظام آموزش و پرورش کشور نقش بسیار پراهمیتی در تربیت نسل بانشاط در کشور برعهده دارند.

وی ادامه داد: نخستین جایی که می‌توان برای حل مشکلات اجتماعی به آن ورود پیدا کرد، خانواده است. از همان زمانی که فرزندان به دنیا می‌آیند و رفتارهای ما بر روی آنها تاثیر می‌گذارد به شکلی که از همه رفتارهای ما الگو می‌گیرند و همین رفتارها را در آینده و در جامعه اجرا می‌کنند.

مقیمی تاکید کرد: جامعه و مدرسه در گام بعدی اثربخشی بسیار زیادی بر روی کودکان و نوجوانان دارند. مدرسه همانجایی است که باید روی آن دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشیم. حتی باید در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم چراکه کودکان و نوجوانان ما در همین مدارس شادزیستن را یاد می‌گیرند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش تاثیر انجمن اولیا مربیان در ایجاد نشاط میان دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: انجمن اولیا مربیان تشکلی است که از پدران و مادران و مربیان آموزش‌دیده مدارس شکل گرفته است. بی‌تردید جمع این تشکل می‌تواند نقش مهمی روی فرزندان ما داشته باشد. قطعاً اولیایی که در جلسات این انجمن شرکت می‌کنند و مباحث جامعه‌شناسی، روان‌شناختی و تربیتی برای آنها بازگو می‌شود رفتارشان متفاوت از اولیایی است که در این جلسات شرکت نمی‌کنند لذا باید برای این انجمن‌ها وقت و سرمایه‌گذاری کنیم.

وی تاکید کرد: مهم است که شما به عنوان مربیان با اولیا مسائلی را مطرح کنید که در برخورد آنها با دانش‌آموزان امروزی تاثیرگذار باشد. امروز آنقدر سایت‌ها و بلندگوهای مختلفی مغز دانش‌آموزان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد که با گذشته تفاوت‌های بسیاری را ایجاد کرده لذا شما باید به اولیا بیاموزید که چگونه با دانش‌آموزان امروز برخورد کنند.

انتهای پیام


9821488
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری منطقه یک گفت: تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس به عنوان یکی از نقاط پر تردد گردشگری منطقه یک با هدف زیباسازی محیطی و بصری، اجرا و نصب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضائی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا از جان باختن ۵۸۵ نفر در سفر‌های نوروزی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کل دادگستری استان تهران بر ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از افتتاح خانه روزنامه‌نگاران در سال جدید خبر داد و گفت: این خانه در محل خانه نراقی واقع در چهار راه طالقانی خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جشنواره بزرگ
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که پدیده زباله‌گردی و کودکان کار ساماندهی شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران گفت: اقدامات داوطلبانه هلال احمر جهاد خاموش است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اولین جلسه شورای فرهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف تقویت بنیان‌های فرهنگ سازمانی و صیانت و حفظ نیروی انسانی بر اساس آموزه‌های دینی و مذهبی برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به شهروندان در مراسم پرفیض شب‌های قدر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است